Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Sakas

Citaat van: weestwel op juni 03, 2022, 02:54:39
Nu alleen nog Ronaldo en Messi strikken en het komt helemaal goed.

Vergane glorie, we streven naar een hoger niveau!  :zweep
Laat sien ast foor Cambuur bist!

Bankzitter

De man zit in V&D vastgoed, Verder:
Van den Brink investeerde eerder al in een winkelcentrum in Berlijn, in een ziekenhuis in Jena en in een grote Praxis in Assen. In Putten raakt hij betrokken betrokken bij een initiatief van de Hersteld Hervormde Gemeente waarbij vijftig woningunits, veertig verzorgingsplaatsen en een dagopvang gebouwd moesten worden. Daarnaast is hij exploitant van een stuk strand nabij Zeewolde.

En daar komt dus nu een stadion/voetbalclub bij.

Eewal

Citaat van: Bankzitter op juni 03, 2022, 07:55:53
De man zit in V&D vastgoed, Verder:
Van den Brink investeerde eerder al in een winkelcentrum in Berlijn, in een ziekenhuis in Jena en in een grote Praxis in Assen. In Putten raakt hij betrokken betrokken bij een initiatief van de Hersteld Hervormde Gemeente waarbij vijftig woningunits, veertig verzorgingsplaatsen en een dagopvang gebouwd moesten worden. Daarnaast is hij exploitant van een stuk strand nabij Zeewolde.

En daar komt dus nu een stadion/voetbalclub bij.
eindelijk doet hij dus echt iets nuttigs met zijn geld ..  :devil

hobbes

Citaat van: Sakas op juni 03, 2022, 07:49:23
Vergane glorie, we streven naar een hoger niveau!  :zweep

Heeft Mbappe toch te vroeg getekend

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Bankzitter op juni 03, 2022, 07:55:53
De man zit in V&D vastgoed, Verder:
Van den Brink investeerde eerder al in een winkelcentrum in Berlijn, in een ziekenhuis in Jena en in een grote Praxis in Assen. In Putten raakt hij betrokken betrokken bij een initiatief van de Hersteld Hervormde Gemeente waarbij vijftig woningunits, veertig verzorgingsplaatsen en een dagopvang gebouwd moesten worden. Daarnaast is hij exploitant van een stuk strand nabij Zeewolde.

En daar komt dus nu een stadion/voetbalclub bij.
Dus toch zeewolde _O_ held
Henk, held, bedankt

zeewolde

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op juni 03, 2022, 11:08:53
Dus toch zeewolde _O_ held


ssstttt :_schater

Klinkt leuk strand bij Zeewolde,

maar het gaat hier om strand Horst waar een leisure center en een jachthaven zit. Hij wil er ook graag een hotel bouwen.

Ligt niet eens in Flevoland maar in jouw provincie. (Hemelsbreed wel maar 1 a 2 km bij Zeewolde vandaan)

J.v.G.

#9171
Vastgoedondernemer Bert van den Brink uit Ermelo investeert miljoenen in Cambuur: 'Nu kan Gerald stoeltjes kopen voor het nieuwe stadion'
,,Cambuur is een hele sympathieke club en dat past wel bij ons.?? Dat zegt Bert van den Brink uit Ermelo. Hij kocht voor 2,5 miljoen euro aan certificaten voor het nieuwe Cambuurstadion en verstrekt daarbovenop een lening van 1 miljoen aan de club.

Patrick van 't Haar ? Vandaag, 12:00 ? Leeuwarden

Donderdag meldde de Leeuwarder Courant dat een onbekende investeerder 2,5 miljoen euro in Cambuur steekt. Later op de dag werd bekend dat het ging om vastgoedondernemer Bert van den Brink uit Ermelo. Volgens de Quote 500 heeft hij een vermogen van 450 miljoen euro, verdiend in het pluimvee en vastgoed.

,,Ik vind het praten over voetbal met betrokkenen heel gezellig. En het zou mooi zijn als Cambuur straks nacompetitie om een Europees ticket gaat spelen. Want ik vind er geen moer aan om naar een verliezende club te kijken. Helpen om van Cambuur zakelijk en sportief een succesvolle club te maken, daar word ik heel blij van?, zegt Van den Brink over zijn beweegredenen om geld te investeren in het stadion van de club. ,,Het is een interessante club met goede mensen, het is leuk om mee te werken.?

Voorgeschiedenis

Kwam het nieuws over de investering in de club voor veel mensen onverwachts, de uiteindelijke deal kent een lange voorgeschiedenis. ,,Wij doen in onroerend goed en daarom kwam Wyckerveste (de oorspronkelijke ontwikkelaar van het stadion die eind 2020 de handdoek in de ring gooide) bij ons uit. Maar in die plannen hadden we minder vertrouwen. Intussen is het stadion redelijk ver opgeschoten en kwam de directie van Cambuur bij ons terug. ?Het is een mooi stadion?, was de boodschap van de directie. ?Maar het moet nog wel volledig ingericht worden, wil je nog ?n keer meedoen??, was de vraag.?

Met het geld van Van den Brink kan Cambuur het stadion inrichten. Van doelen tot stoeltjes, van dug-outs tot het aanleggen van een veld. ,,Het stadion wordt casco opgeleverd. Onze betrokkenheid is vastgoed gerelateerd, meer dan sportief. De lening is gewoon commercieel en met het geld van de certificaten kan Gerald (Van den Belt, financieel directeur van Cambuur, red) stoeltjes kopen.?

Zakenmensen

De voorbeelden van ondernemers die bij profclubs binnenstappen met een zak geld zijn legio. Van Frans van Seumeren bij FC Utrecht, Marcel Boekhoorn bij NEC, Ben Mandemakers bij RKC of Merab Jordania bij Vitesse. De een meer succesvoller dan de ander. Van den Brink ziet voor zichzelf niet zo?n rol weggelegd. ,,Nee, ik verstrek een lening en heb de certificaten gekocht. Dat laatste moet je meer zien als een soort sponsorschap. Daarbij komt dat ik het ook zeker niet beter weet dan Ard of Gerald (de directie van Cambuur, red), dat idee heb ik zeker niet.?

Toch krijgt Van den Brink invloed binnen de club, al is het maar omdat hij veruit de grootste certificaathouder is. De Ermelose ondernemer bezit nu twee derde van het totaal aantal uitgegeven waardepapieren. En de certificaathouders hebben recht op twee zetels in het vijfkoppige stichtingsbestuur van Cambuur - het hoogste orgaan binnen de club.

,,Het zou kunnen dat ik in het stichtingsbestuur ga zitten namens de certificaathouders. Maar het is heel recent en er is geen stoelendans gaande. Ik vind dat het huidige bestuur het heel goed doet. Door deze financi?le impuls krijgt het stadion een betere uitstraling, en omdat de club hier nu niet voor hoeft te lenen, kan er meer geld met het stadion verdiend worden. Ik geloof niet dat Cambuur een stabiele eredivisieclub wordt door er geld voor dure spelers in te pompen. Dat past ook niet. We helpen Cambuur nu en we denken dat dat de club verder helpt.?

Cambuur is niet de eerste en niet de enige club waarmee Van den Brink contact of relaties heeft. Zo heeft hij business seats bij Feyenoord en had hij ooit contact met FC Groningen, bevestigt de investeerder. ,,We zijn een vastgoedbedrijf, dus dan heb je soms gesprekken. Maar we doen meer dingen hoor, we sponsoren ook andere sporten.?

Het nieuwe Cambuurstadion moet bij de start van het seizoen 2023/2024 klaar zijn. De kosten worden geraamd op zo?n 60 miljoen euro. Cambuur moet daar zelf 6 miljoen euro aan bijdragen. Daarvan is, met de kapitaalinjectie van Van den Brink, nu twee derde deel binnen.

denistel

rustig opbouwen zou ik zeggen en het voetbal moet altijd voorop blijven staan we zijn een normale club en dat moeten we blijven,mooi dat de man dit doet en kan voor nog meer leven in de brouwerij zorgen.

Bankzitter

Zeker. Mooi dat we zonder overheidssteun, (buitenlandse) eigenaren toch doorgroeien.
Vd Belt en De Graaf doen het echt fantastisch.


Treb

Dat zoiets ons moet overkomen.

Prachtig. Die gaat er nog veel meer geld insteken

Destroyer

Ik kan wel janken van geluk dat we nog zo'n man mogen vinden en die er zoveel geld in steekt. Dikke respect voor dit prachtige gebaar! Welkom bij de mooiste club van NL  |:)
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Eewal

Het is niet zo dat het een donatie is he, desalniettemin zal het veel rust geven bij de club/bouwer, etc

J.v.G.

Citaat van: Treb op juni 03, 2022, 17:38:42
Die gaat er nog veel meer geld insteken
Niet als hij hier mee leest...

Noordcambuur

Kan die Bert van den Brink nog even een miljoentje in de selectie steken  :thumbsup