Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Marc S

Dit is echt fantastisch nieuws

Cambuur Groningen

Citaat van: Treb op juni 02, 2022, 17:10:32
Ik hoop dat we beseffen hoe goed nieuws dit is.

De man is in de 70 en heeft 450M op z'n bankrekening.

Ik heb het idee dat deze 2,5M nog maar het begin is.
Voor een extra 20 miljoen vind ik het prima om naar het Bert van den Brink stadion te gaan.

J.v.G.

#9152
Uit de LC.

Dit is de 'anonieme' weldoener die miljoenen steekt in nieuw Cambuurstadion


Cambuur heeft voor 2,5 miljoen euro aan certificaten verkocht aan Bert van den Brink uit Ermelo. Dat geld wordt gebruikt voor de bouw van het nieuwe stadion. Ook kreeg de club een lening van 1 miljoen euro.

Gerard Bos en Patrick van 't Haar ? Vandaag, 17:25 ? Friesland

De 2500 certificaten a 1000 euro per stuk, zijn gekocht door Bert van den Brink, die ook de lening van 1 miljoen euro verstrekt. Van den Brink is vastgoedondernemer uit Ermelo en heeft volgens de Quote500 een vermogen van 450 miljoen euro. Voorheen zat Van den Brink - samen met familie - in pluimvee. De familie bezat onder meer een kippenslachterij in Sint Petersburg in Rusland die - volgens de Quote - in 2015 voor honderden miljoenen euro?s is verkocht. Tussen Van den Brink en Cambuur zou al enkele jaren gesproken worden over een mogelijke rol van de investeerder als financier of sponsor.

Van den Brink zelf was donderdag niet bereikbaar voor een reactie.
,,Met de verkoop van certificaten voor 2,5 miljoen euro hebben we nu twee derde deel van onze financiering voor het stadion rond?, reageert directeur Ard de Graaf van Cambuur. In totaal moet Cambuur zelf 6 miljoen euro bijdragen aan het nieuwe stadion. ,,En ook voor grote delen van de resterende 2 miljoen euro zijn al afspraken gemaakt met sponsoren en leveranciers. We zijn best heel ver met het plaatje.?

De lening van 1 miljoen euro gebruikt Cambuur om eigenaar te worden van de ruimte onder de hoofdtribune. ,,Op die manier krijgen wij zeggenschap aan wie die ruimten verhuurd gaan worden?, stelt De Graaf. Het gaat om in totaal ruim 1600 vierkante meter.

De opbrengsten van de huur van die ruimten, vloeien naar de club. De lening van 1 miljoen euro kan worden vergeleken met een hypotheek op een woning.

Certificaten

Cambuur geeft sinds 2010 certificaten voor 1000 euro per stuk uit. Daar is toen mee begonnen om de club te redden van de ondergang. Vanaf 2018 verkoopt Cambuur de certificaten voor de bouw van het nieuwe stadion. Als het financieel goed gaat met de club ontvangen houders van de waardepapieren dividend.
De certificaten kunnen door de eigenaar ook verkocht worden. Maar Cambuur hoeft ze nooit terug te nemen of ervoor te betalen. De eigenaren van de certificaten hebben een vertegenwoordiging in het stichtingsbestuur van de club.

Eerste paal?

Op het terrein van het toekomstige stadion bij het WTC, wordt de grond bouwrijp gemaakt. Als het goed is, gaat deze maand de eerste paal de grond in. Als alles volgens planning verloopt, kan Cambuur bij de start van het seizoen 2023/2024 spelen in het nieuwe onderkomen. De totale bouwkosten van het stadion werden in november vorig jaar begroot op zo?n 60 miljoen euro.

Collingwood

#9153
Geen machtsovername door ??n persoon, en deze man is niet over ??n nacht ijs gegaan voor hij in de club is gestapt. Klinkt heel positief allemaal. VI meldt dat hij binnenkort ook persoonlijk toelichting gaat geven op zijn investering.
Kalmte alleen kan u redden.

SCC

Citaat van: Cambuur Groningen op juni 02, 2022, 17:20:21
Voor een extra 20 miljoen vind ik het prima om naar het Bert van den Brink stadion te gaan.
Hahaha, schitterend deze

Noordcambuur

Geweldig nieuws en de dkvers reageren ook weer op alles :y

Treb

Citaat van: Noordcambuur op juni 02, 2022, 18:07:04
Geweldig nieuws en de dkvers reageren ook weer op alles :y

Dat clubje houdt je wel erg bezig h??

oost

Dit is echt geweldig nieuws |:) |:)

Noordcambuur

Citaat van: Treb op juni 02, 2022, 18:29:22
Dat clubje houdt je wel erg bezig h??
jaaa ik kan alleen maar genieten dat het daar achteruit gaat en bij ons steeds beter wordt.
Met straks een nieuw stadion en dan doorbouwen aan een gouden toekomst kerel.

Maar dat clubje mag van mij opduiken.

Viper

Een gouden toekomst. Doe oek mar geliek gouden trapleuningen en marmeren tegels dan.

hobbes

Citaat van: Viper op juni 02, 2022, 21:22:40
Een gouden toekomst. Doe oek mar geliek gouden trapleuningen en marmeren tegels dan.

Stoelverwarming

Treb

Citaat van: Noordcambuur op juni 02, 2022, 20:42:04
jaaa ik kan alleen maar genieten dat het daar achteruit gaat en bij ons steeds beter wordt.
Met straks een nieuw stadion en dan doorbouwen aan een gouden toekomst kerel.

Maar dat clubje mag van mij opduiken.

Ik hou me echt totaal niet bezig met die lui.

Cambuur is het enige dat telt en de rest is bijzaak.

Eewal

Citaat van: Noordcambuur op juni 02, 2022, 18:07:04
Geweldig nieuws en de dkvers reageren ook weer op alles :y
Who cares wat die lui er van vinden?

weestwel

Citaat van: Viper op juni 02, 2022, 21:22:40
Een gouden toekomst. Doe oek mar geliek gouden trapleuningen en marmeren tegels dan.

Nu alleen nog Ronaldo en Messi strikken en het komt helemaal goed.

Destroyer

Citaat van: Treb op juni 02, 2022, 17:10:32
Ik hoop dat we beseffen hoe goed nieuws dit is.

De man is in de 70 en heeft 450M op z'n bankrekening.

Ik heb het idee dat deze 2,5M nog maar het begin is.
Zeker goed nieuws. Dit geld staat niet direct op zijn bankrekening hoor, maar indirect door bv s holdings etcetera wordt zijn totale vermogen hier op geschat. Ik hoop dat hij wellicht in de toekomst meer wil investeren zou fantastisch zijn
** Poolwinner 18/19 - 21/22