Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

zeewolde

Citaat van: Grijskijkert op september 17, 2021, 08:50:44
Maar moet een raadslid omdat een aanvraag 2 dagen te laat is meteen beginnen te "lekken"? En daardoor onnodig kolen op het vuur gooien..
Misschien kan die het hier uitleggen, zat vroeger ook op het forum. Weet niet of hij nog meeleest

Grijskijkert

Citaat van: zeewolde op september 17, 2021, 10:00:10
Misschien kan die het hier uitleggen, zat vroeger ook op het forum. Weet niet of hij nog meeleest
Nog steeds ;)
IN HENK WE TRUST!!!

Galdiano

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Grijskijkert

Citaat van: Galdiano op september 20, 2021, 07:49:17
https://lc.nl/friesland/leeuwarden/Vertraging-in-nieuwbouw-proces-Cambuurstadion-deze-week-bestuurlijk-overleg-27049991.html
Vertraging in nieuwbouw-proces Cambuurstadion: deze week bestuurlijk overleg
Stadionontwikkelaar Van Wijnen is er niet in geslaagd om op tijd een omgevingsvergunning voor het nieuwe Cambuur-stadion aan te vragen. De deadline daarvoor was 15 september.



Patrick van 't Haar • Vandaag, 06:00 • Leeuwarden


In een brief aan de gemeente Leeuwarden schrijft Van Wijnen dat ze er nog niet in geslaagd zijn om alle contracten en overeenkomsten rond te krijgen. Het gaat onder meer over de overeenkomst met Cambuur zelf over hoe het stadion eruit komt te zien. En hoeveel het stadion precies gaat kosten. Volgens Van Wijnen zal de vertraging enkele weken beslaan.

Gemeente keert geld later uit

Het gevolg is wel dat de ontwikkelaar en bouwer van het stadion nog niet de beschikking krijgt over een deel van de lening van de gemeente Leeuwarden. De gemeente leent 14 miljoen euro aan de ontwikkelaar voor de bouw van het stadion. Van Wijnen had daarvan half september 'minimaal 40 procent' willen ontvangen. Voorwaarde daarvoor was dat de benodigde contracten voor de bouw definitief en getekend zouden zijn.

Wethouder Hein de Haan heeft de raad laten weten dat er deze week een bestuurlijk overleg plaatsvindt met Van Wijnen. Intussen is Van Wijnen wel tot overeenstemming gekomen met de voormalige ontwikkelaar Wyckerveste. Dat akkoord wordt volgens Van Wijnen deze dagen juridisch en financieel afgewikkeld.
Wyckerveste had nog belangen in het gebied, zo bezat het onder meer grond die nodig is voor de bouw van het stadion. Ook claimde Wyckerveste enkele miljoenen euro's die het al had uitgegeven voor de planvorming van een nieuw stadion.

'Planning stadion staat overeind'


Met het WTC, dat ook grondbelangen heeft in het gebied, is Van Wijnen 'in constructief gesprek'. Deze zomer stonden beide partijen nog tegenover elkaar bij de rechtbank. Het WTC zou grond leveren die nodig is voor de ontwikkeling. Maar omdat het WTC niet gelooft dat er eind volgend jaar een stadion staat - een voorwaarde in het contract voor de grondlevering - wilde men opnieuw onderhandelen.
De rechter stelde echter dat de grond wel geleverd moet worden.
Van Wijnen stelt in de brief aan de gemeente dat de geplande oplevering van het stadion nog steeds overeind staat. Het bedrijf streeft er naar dat er in september volgend jaar al gevoetbald kan worden, zo bleek tijdens de rechtszaak deze zomer. Dat zou kunnen door aanpassingen in het bouwproces. Wat is aanpassingen zijn, is niet duidelijk gemaakt.
IN HENK WE TRUST!!!

Bankzitter

Het is wel een repeterend verhaal steeds. Er is gesteggel over geld. Daardoor is er uitstel. Door uitstel wordt het duurder. Er is weer gesteggel over geld. Weer uitstel. En zo gaat het maar door.

Inmiddels jaren vertraging. Het lijkt me toch dat de kosten een stuk minder waren geweest als er meer gebouwd was en minder gepraat... .

Grijskijkert

Citaat van: Bankzitter op september 20, 2021, 08:31:41
Het is wel een repeterend verhaal steeds. Er is gesteggel over geld. Daardoor is er uitstel. Door uitstel wordt het duurder. Er is weer gesteggel over geld. Weer uitstel. En zo gaat het maar door.

Inmiddels jaren vertraging. Het lijkt me toch dat de kosten een stuk minder waren geweest als er meer gebouwd was en minder gepraat... .
Dan doen de paar weken/dagen vertraging er ook niet meer toe.. Die Wyckerveste is een nare 'luis in de pels' geweest..
IN HENK WE TRUST!!!

mario


sk13

Wat een soap is het zo langzamerhand!!

Collingwood

Kalmte alleen kan u redden.

Naastismis


Destroyer

Geen paniek, komt goed hoor. Dan maar geen dak boven de bierpomp  :scc
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Lore

Citaat van: Collingwood op september 20, 2021, 13:57:53
Wat meer uitleg over de situatie, klinkt allemaal niet heel dramatisch: https://www.omropfryslan.nl/nijs/1091091-rint-de-bou-fan-it-nije-cambuurstadion-wer-fertraging-op

Verklaart wel de stelligheid van Van Wijnen tijdens de rechtzaak tegen WTC. Daarin werd gezegd dat men een boete moest gaan betalen als het stadion niet op tijd af is. Omgerekend gaat dat om miljoenen. Lijkt mij een enorm bedrag bij een project als dit.

Maar nu opperen zij dus dat het mogelijk zou zijn om eerst twee tribunes te bouwen, zodat er in ieder geval gespeeld kan worden.

Yellow Army

Citaat van: Destroyer op september 20, 2021, 17:40:46
Geen paniek, komt goed hoor. Dan maar geen dak boven de bierpomp  :scc

Geen concessies op de bierpomp!
Area 58

Yellow Army

Citaat van: Lore op september 20, 2021, 19:47:49
Verklaart wel de stelligheid van Van Wijnen tijdens de rechtzaak tegen WTC. Daarin werd gezegd dat men een boete moest gaan betalen als het stadion niet op tijd af is. Omgerekend gaat dat om miljoenen. Lijkt mij een enorm bedrag bij een project als dit.

Maar nu opperen zij dus dat het mogelijk zou zijn om eerst twee tribunes te bouwen, zodat er in ieder geval gespeeld kan worden.

Het stadion moet "speelklaar" zijn. Dat is een vrij ruim begrip. Cambuur verwacht zelf pas in september 2023 in het nieuwe stadion te spelen.
Area 58

Lore

Citaat van: Yellow Army op september 20, 2021, 20:13:56
Het stadion moet "speelklaar" zijn. Dat is een vrij ruim begrip. Cambuur verwacht zelf pas in september 2023 in het nieuwe stadion te spelen.

Precies, ben wel naar de definitie van speelklaar in het contract. Maar de boete is zo hoog, dat ik er vanuit ga dat dat goed is uitgezocht.