Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Treb op juli 28, 2021, 17:33:37
De rechter wil eerst geen boete opleggen omdat hij wil dat ze er  z.s.m. als volwassen mensen uitkomen.

Doet het WTC moeilijk, dan komt die boete er alsnog.

Dat is mijn redenatie.

Dat hoop ik ook, maar het voelt een beetje merkwaardig. Het is aan de rechter om recht te spreken. Soc sommeert wtc om de gronden over te dragen en dat hebben zij niet gedaan. Dan is het normaal om ook een dwangsom op te leggen, behalve als dit niet (juist) is geeist.

Lore

#8851
Nog even de uitspraak opgezocht. Voor de liefhebbers: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBNNE:2021:3194&showbutton=true

Wat ik er uit op maak:

- het is niet zeker dat de deadline voor het bouw van het stadion niet wordt gehaald. (September 2022)
- van wijnen wil proberen het voetbalgedeelte van het stadion wel af te hebben en de andere ruimtes later op te leveren.
- maar of die deadline wel of niet wordt gehaald is niet relevant, omdat er is opgenomen wat er gebeurd als de deadline niet wordt gehaald , namelijk: de koopovereenkomst kan wordt teruggedraaid of er kan een boete van ongeveer 6,6 miljoen worden betaalt.
- de partijen moeten een nieuwe akte van levering afsluiten, omdat de vorige liep via een notaris in Heerlen. Hierin mag wtc. niet eisen wat zij in dit kort geding hebben geeist,. Dit is ook de reden dat er geen dwangsom is opgelegd. Soc kan gewoon niet verwachten dat wtc die akte van levering na komt, maar er moet dus wel een nieuwe gesloten worden.
- dit is een kortgeding en wtc kan ik hoger beroep in kort geding of een bodemprocedure starten. Dit hoeft dus nog niet over te zijn.

Die boete is natuurlijk fors, dus ik sluit niet uit dat van wijnen toch echt wil proberen om het voetbaldeel eerst te doen en dus op te leveren in september 2022

herr kunkel

Vergunningsaanvraag gaat er op korte termijn uit. Ziet er allemaal positief uit!

Cambuur Groningen

Citaat van: herr kunkel op augustus 13, 2021, 13:37:02
Vergunningsaanvraag gaat er op korte termijn uit. Ziet er allemaal positief uit!
graag het woord 'positief' vermijden in je post... Daar raken erg veel forumgenoten van van de leg...

herr kunkel


Jandehulk

Citaat van: Cambuur Groningen op augustus 13, 2021, 13:44:59
graag het woord 'positief' vermijden in je post... Daar raken erg veel forumgenoten van van de leg...
Omdat je geen andere mening mag hebben dan onze. Ideale schoonzonen ?

Cambuur Groningen

Citaat van: Jandehulk op augustus 13, 2021, 14:01:36
Omdat je geen andere mening mag hebben dan onze. Ideale schoonzonen ?
voel je je aangesproken????

Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!

Yellow Army

Area 58

Noordcambuur

Citaat van: Jandehulk op augustus 13, 2021, 14:01:36
Omdat je geen andere mening mag hebben dan onze. Ideale schoonzonen ?
zie jij hebt ballen kerel daar hou ik van. :thumbsup

herr kunkel

Voorheen was seropositief nogal een topic.

rudie

Ik blader net in een oude Speaker uit 1993 waar de toenmalige voorzitter Stam het in zijn voorwoord ook al had over opgelopen vertraging rondom het nieuwe stdion. Het is dus van alle tijden...

Grijskijkert

Citaat van: Noordcambuur op augustus 13, 2021, 20:40:52
zie jij hebt ballen kerel daar hou ik van. :thumbsup
Ben je nu officieel uit de kast?
IN HENK WE TRUST!!!

Jandehulk

Citaat van: Grijskijkert op augustus 14, 2021, 06:50:54
Ben je nu officieel uit de kast?
sommige zijn geen meelopers hè

Grijskijkert

Citaat van: Jandehulk op augustus 14, 2021, 08:14:08
sommige zijn geen meelopers hè
Hij vind je ballen wel aantrekkelijk, dat vind je geen probleem dus..
IN HENK WE TRUST!!!