Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Naastismis

Citaat van: Grijskijkert op februari 04, 2021, 16:51:33
Dit zullen ze doen omdat ze 1 maand extra moeten wachten? :_schater
Er is door van Wijnen gezegd dat ze op korte termijn met de Friese poort gaan praten en vind maar eens zoveel m2 ergens anders..

Volgens mij zijn ze er al een keer eerder uitgestapt omdat het te lang duurde, nu weer een vertraging. Het geduld houdt een keer op.

Grijskijkert

Citaat van: Naastismis op februari 04, 2021, 19:25:05
Volgens mij zijn ze er al een keer eerder uitgestapt omdat het te lang duurde, nu weer een vertraging. Het geduld houdt een keer op.
Dit zei je al , dat was wel geteld 13 dagen. Het geduld houdt een keer op? Ze gaan weer in gesprek met elkaar dus dat zal wel wat meevallen...
IN HENK WE TRUST!!!

Lore

Citaat van: Grijskijkert op februari 04, 2021, 21:14:20
Dit zei je al , dat was wel geteld 13 dagen. Het geduld houdt een keer op? Ze gaan weer in gesprek met elkaar dus dat zal wel wat meevallen...

Ik denk ook dat ze er wel weer uit gaan komen. Misschien dat er ook wel wat meer ruimte is. Van Wijnen zal geld verdienen als ontwikkelaar en als bouwer.

Grijskijkert

#8658
Citaat van: Lore op februari 05, 2021, 08:49:13
Ik denk ook dat ze er wel weer uit gaan komen. Misschien dat er ook wel wat meer ruimte is. Van Wijnen zal geld verdienen als ontwikkelaar en als bouwer.
Misschien dat ze als ontwikkelaar van Wijnen met iets minder genoegen nemen zodat de Friese Poort aan boord blijft zodat de bouwer van Wijnen kan gaan bouwen, o.i.d.
IN HENK WE TRUST!!!

Eewal

Ik hoop uiteraard dat het stadion er komt. Maar als ik een bedrijf of instelling had dat zich zou vestigen in het nieuwe gebied, dan zou ik er echt helemaal klaar mee zijn momenteel. Ik hoop oprecht dat ze er uit komen met de Friese Poort maar ik zou ze snappen als ze er uit stappen, eerlijk waar.

Lore

Citaat van: Grijskijkert op februari 05, 2021, 08:54:25
Misschien dat ze als ontwikkelaar van Wijnen met iets minder genoegen nemen zodat de Friese Poort aan boord blijft zodat de bouwer van Wijnen kan gaan bouwen, o.i.d.

Daar hoop ik op. In ieder geval zijn de belangen dan nog groter voor Van Wijnen

rvw


herr kunkel

Gaat moeizaam...Friese Poort toont zich een wisselend gesprekspartner tot dusver. Iets met keutels.

Yellow Army

Area 58

Viper

Ruiken is toepasselijker in dezen :D

herr kunkel

Keutel = intrekken van.. mogelijk door de vertragingen zien zij de kans schoon om onderste uit de kan te halen en te morrelen aan de voorwaarden. Aan de andere kant, spelen ze toch ook blufpoker. Wat zijn de alternatieven immers? En men is niet blind voor bijv. De succescase mbo/ Euroborg.

fred

Nou het is 1 maart D-day maar het blijft stil...

Robinho

zeer dubieuze rol volgens mij in dit hele proces

Naastismis

Citaat van: fred op maart 01, 2021, 10:48:20
Nou het is 1 maart D-day maar het blijft stil...

Is dat goed of slecht ?

Collingwood

Nieuw Cambuurstadion stap dichterbij: Friese Poort heeft principe-akkoord met Van Wijnen

De Friese Poort en bouwer Van Wijnen hebben een principe-akkoord over de komst van de school naar een nieuw te bouwen Cambuurstadion. Dat zegt Remco Meijerink, voorzitter van het college van bestuur van de Friese Poort.

Door het akkoord is de kans dat het stadion alsnog gebouwd wordt, een stuk groter geworden. Immers, de Friese Poort geldt als grote huurder van het nieuwe stadion. Het huurcontract draagt zo'n tien tot twaalf miljoen euro bij aan de bouwkosten van het stadion. De bouwkosten voor het stadion lagen tot nu toe rond de 44 miljoen euro.

Meijerink heeft wel een aantal voorwaarden gesteld, zo moet er dit jaar nog begonnen worden met de bouw. En het stadion moet op 1 juli 2023 klaar zijn.

Vorige maand werd bekend dat Van Wijnen het stadion als ontwikkelaar wil bouwen. Van Wijnen neemt die taak over van Wyckerveste die in november de handdoek in de ring gooide.

,,Ik heb er vertrouwen in dat het stadion gerealiseerd wordt", reageert Meijerink. ,,Maar er moeten nog wel wat hobbels genomen worden." Zo zou er nog geen akkoord zijn tussen Van Wijnen en het WTC, en ook met Cambuur en de gemeente moet er nog gesproken worden.

https://www.lc.nl/friesland/leeuwarden/Nieuw-Cambuurstadion-stap-dichterbij-Friese-Poort-heeft-principe-akkoord-met-Van-Wijnen-26625582.html
Kalmte alleen kan u redden.