Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Belangrijkste wat ik hierover heb gelezen is dat Van Wijnen denkt er deze week uit te komen met WV. Dat is essentieel omdat die grondposities hadden tot eind 2022.

Naastismis

Tussen willen en kunnen zit wel een groot verschil. De friese poort geeft aan dat ze er met Van Wijnen nog lang niet uit zijn en er zelfs nog een heel groot verschil tussen zit, ook bij BDD is niet bekend wat hun rol gaat worden. Volgens mij staan we nog steeds op het punt van het moment dat WV eruit stapte. Volgens OF.

Collingwood

Op zich natuurlijk mooi dat Van Wijnen er heil in ziet. Maar inderdaad, als je het bericht op de site van OF leest moet er nog wel wat water door de Rijn voor de problemen echt zijn opgelost.

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1032025-bouwbedrijf-van-wijnen-wil-door-met-nieuw-cambuurstadion-friese-poort-verbaasd
Kalmte alleen kan u redden.

Lore

Citaat van: Collingwood op februari 01, 2021, 15:19:09
Op zich natuurlijk mooi dat Van Wijnen er heil in ziet. Maar inderdaad, als je het bericht op de site van OF leest moet er nog wel wat water door de Rijn voor de problemen echt zijn opgelost.

https://www.omropfryslan.nl/nieuws/1032025-bouwbedrijf-van-wijnen-wil-door-met-nieuw-cambuurstadion-friese-poort-verbaasd

Natuurlijk! en er kunnen nog heel veel nieuwe problemen zich voordoen. Maar het begint wel met een partij die zich als ontwikkelaar wil inspannen. Van Wijnen denkt er blijkbaar uit te kunnen komen, dat is goed nieuws.

PePe

Citaat van: Lore op februari 01, 2021, 15:08:40
Belangrijkste wat ik hierover heb gelezen is dat Van Wijnen denkt er deze week uit te komen met WV. Dat is essentieel omdat die grondposities hadden tot eind 2022.

En dan nog rond komen met De Friese Poort.
(De grootste hobbel, waar Wyckerveste niet mee rond kwam)

Lore

Citaat van: PePe op februari 01, 2021, 21:19:20
En dan nog rond komen met De Friese Poort.
(De grootste hobbel, waar Wyckerveste niet mee rond kwam)

Precies, maar als je investeert in het overnemen van de grondposities en de plannen dan heb je op zijn minst een goed gevoel bij dat het goed komt,

vialli

Hoop voor nieuw stadion: Van Wijnen wil doorgaan met plan
LEEUWARDENDe businesscase voor een nieuw Cambuurstadion is haalbaar. Dat zegt Roelof Faber van bouwbedrijf Van Wijnen. Faber wil door om het stadion te realiseren.
Patrick van 't Haar
Zeven weken lang bestudeerde Van Wijnen de mogelijkheid om het nieuwe Cambuurstadion in het WTC-gebied alsnog te bouwen. De plannen voor het nieuwe stadion strandden in november toen ontwikkelaar Wyckerveste de handdoek in de ring gooide. Volgens de Limburgse projectontwikkelaar was de businesscase niet rond te krijgen.
,,We hebben ons gericht op het stadion En volgens ons is de businesscase rond te krijgen", zegt Roelof Faber. De kosten voor het stadion waren in de 'oude plannen' begroot op zo'n 44 miljoen euro. ,,We willen de volgende fase in."
Gisterochtend heeft Van Wijnen de gemeente inzage gegeven in de plannen. Namens Cambuur is algemeen directeur Ard de Graaf voorzichtig positief. ,,Onze toekomst hangt van de komst van het nieuwe stadion af. Elke ontwikkeling die ervoor kan zorgen dat het ook maar een millimeter dichterbij komt, juichen wij natuurlijk toe."
Bouwgroep Dijkstra Draisma, hoofdsponsor van Cambuur en van meet af aan betrokken bij de stadionplannen, wacht af. Datzelfde geldt voor potentieel huurder ROC Friese Poort. ,,We willen voor 1 maart een bepaalde mate van zekerheid hebben", aldus bestuursvoorzitter Remco Meijerink.
,,We hebben van Van Wijnen begrepen dat zij positieve stappen zetten", reageert de gemeente Leeuwarden.

LC 2/2

vialli

LEEUWARDEN De woningbouw in het gebied bij het oude Cambuurstadion gaat flink de lucht in. Er komen zeker vijf forse appartementenflats. De hoogste telt negen bouwlagen.
Erwin Boers
Dit blijkt uit het voorlopige stedenbouwkundige model dat PvdA-wethouder Hein de Haan afgelopen week heeft gepresenteerd. De komende weken worden de ideeën uitgebreid besproken met de gemeenteraad en betrokkenen.
Het gaat om een grove schets, die nog weinig zekerheid biedt. Het plan is uitgesplitst in drie deelgebieden, namelijk het Cambuurplein, de plek van het stadion zelf en ten derde de voormalige voetbalvelden van VV Leeuwarden.
Op de hoek van het Cambuurplein de Coopmansstraat komt een gebouw met beneden bedrijfsruimte en hier bovenop acht woonlagen. De toren telt 56 appartementen. Zuidelijker langs de het Cambuurplan komen twee bouwlagen op de Jumbo, met hierin twintig woningen.De vorm van het Cambuurveld blijft bestaan. Het wordt aan alle zijden omringd door appartementengebouwen van drie tot zes bouwlagen. Ze bieden samen ruimte voor 154 appartementen.
Op de oude velden van VV Leeuwarden komen vier hofjes, die vooral uit laagbouwhuizen bestaan: zo'n 247 stuks. Hiertussen staan drie appartementengebouwen van elk vijf lagen hoog. Het gaat om zo'n 95 appartementen.
Wie alles optelt, komt uit op zo'n 570 woningen. Dat is echter niet de bedoeling, want de gemeente stuurt aan op 500 huizen: er moet dus nog aan de plannen worden geschaafd.
WoonFriesland liet eerder al blijken graag sociale huurwoningen te willen bouwen in het gebied. ,,Ook voor Elkien is het heel aantrekkelijk'', denkt De Haan.
Deze corporatie gaat op termijn slopen in Heechterp en krijgt dan in het Cambuurgebied compensatieruimte. Overigens komen er ook duurdere huizen: het moet een mix worden.
Bouwbedrijf Van Wijnen maakte gisteren bekend dat het de vastgelopen nieuwbouwplannen bij het WTC nieuw leven wil inblazen. Een betrouwbare planning voor de verhuizing van Cambuur naar het WTC-gebied is er echter nog lang niet.
Het zou een optie kunnen zijn om eerst de braakliggende velden van VV Leeuwarden te bebouwen en dan af te wachten of het Cambuurstadion echt gesloopt kan worden. De Haan ziet voorlopig echter weinig in zo'n opdeling van het project. Het gaat in zijn ogen om een ,,integraal plan'': het is dus alles of niets.
De komende weken zijn er verschillende openbare digitale bijeenkomsten rond de bouwplannen, zodat de gemeenteraad er een oordeel over kan vellen. Later volgt een contract met betrokkenen zoals ontwikkelaar Leyten, die eigenaar van het oude stadion is.

Collingwood

Van Wijnen wil meer tijd voor stadionplan SC Cambuur, Friese Poort vraagt om duidelijkheid

Bouwbedrijf Van Wijnen verwacht nog zo'n twee maanden nodig te hebben om een eventuele overname van de bouw van het nieuwe Cambuurstadion rond te krijgen. Dat laat directeur Roelof Faber weten.

Nadat Wyckerveste, de grootste aandeelhouder van de Stadionontwikkeling Cambuur (SOC), zich in november terugtrok uit het project kwam Van Wijnen in beeld als overnamekandidaat. Wyckerveste stapt uit de SOC omdat het project volgens hen financieel niet meer uit kon, de businesscase klopte niet meer.

Van Wijnen zou deze maand meer duidelijkheid bieden over een eventuele overname van de SOC, maar liet maandagavond aan de gemeente Leeuwarden weten meer tijd nodig te hebben. ,,We hebben op een rijtje gezet wat de kosten zijn en welke opbrengsten nodig zijn en zien daar wel perspectief in", zegt Faber. ,,Maar nu moeten we nog met de betrokken partijen in overleg, de potentiële huurders, om te zien of zij ook hiermee verder willen."

Knoop doorhakken
ROC Friese Poort, een van de grootste en belangrijkste huurders, wil graag voor 1 maart duidelijkheid. ,,We willen graag naar het stadion en denken constructief mee", zegt bestuurder Remco Meijerink. ,,Maar we willen ook graag verder met onze huisvesting. We zitten nu in een gebouw aan de Wilaarderburen dat al vervangen had moeten worden. Het stadion is nu onze nummer één-locatie, maar op 1 maart hakken wij de knoop door. Als er dan geen haalbare vooruitzichten voor ons zijn, richten wij ons op andere projecten."

Faber benadrukt dat de overname zorgvuldig uitgezocht moet worden. ,,We begrijpen dat zij ook verder willen en het is voor ons prioriteit om zo'n grote huurder op korte termijn binnenboord te houden, maar we moeten ook voorkomen dat we in dezelfde valkuilen als in het verleden trappen. Op basis van onze ervaring schat ik in dat het nog zo'n twee maanden kan duren. Overigens is overname van de SOC één van de mogelijkheden om het project vlot te trekken."

https://frieschdagblad.nl/2021/2/3/van-wijnen-wil-meer-tijd-voor-stadionplan-sc-cambuur-friese-poort-vraagt-om-duidelijkheid
Kalmte alleen kan u redden.

mario


Treb

Citaat van: mario op februari 03, 2021, 17:46:03
:zucht

Dit is het spel joh.. komen wel bij elkaar. Spelen teveel belangen en er is teveel geld mee gemoeid om het op een maand na te laten klappen.

Naastismis

Friese Poort wacht al zolang, en ze zijn er  ook al een keer eerder uitgestapt. Zou toch niet vreemd zijn dat wanneer ze een andere locatie vinden dat ze die pakken, Een school heeft geen voetbalstadion nodig. En ze willen ook wel een keer zekerheid.

Grijskijkert

Citaat van: Naastismis op februari 04, 2021, 15:47:18
Friese Poort wacht al zolang, en ze zijn er  ook al een keer eerder uitgestapt. Zou toch niet vreemd zijn dat wanneer ze een andere locatie vinden dat ze die pakken, Een school heeft geen voetbalstadion nodig. En ze willen ook wel een keer zekerheid.
Dit zullen ze doen omdat ze 1 maand extra moeten wachten? :_schater
Er is door van Wijnen gezegd dat ze op korte termijn met de Friese poort gaan praten en vind maar eens zoveel m2 ergens anders..
IN HENK WE TRUST!!!

Bankzitter

Het gaat ook om de combinatie van  studenten met in dezelfde omgeving fitness, eetgelegenheid, bios ect. die interessant is.
Voor Friese Poort om studenten te bieden, voor de andere bedrijven klandizie.

Dat er in hetzelfde complex iedere 14 dagen wordt gevoetbald is leuk, maar daar komt de winst niet uit.

Het is de synergie met alles wat in en rond het stadion verder nog gebeurt die rendabel moet zijn en dat is voor iedere club (niet alleen Cambuur) een hele toer.


Grijskijkert

Citaat van: Bankzitter op februari 04, 2021, 17:00:16
Het gaat ook om de combinatie van  studenten met in dezelfde omgeving fitness, eetgelegenheid, bios ect. die interessant is.
Voor Friese Poort om studenten te bieden, voor de andere bedrijven klandizie.

Dat er in hetzelfde complex iedere 14 dagen wordt gevoetbald is leuk, maar daar komt de winst niet uit.

Het is de synergie met alles wat in en rond het stadion verder nog gebeurt die rendabel moet zijn en dat is voor iedere club (niet alleen Cambuur) een hele toer.
En de vele stageplekken die de club kan bieden.. ideaal zo dichtbij.
IN HENK WE TRUST!!!