Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

mario

Citaat van: De Gast op januari 19, 2021, 20:33:35
Kan me voorstellen dat Friese Poort ook wel eens onrustig zou kunnen gaan worden.
Die zijn ook gesprekspartner. Zullen dus wel redelijk ingelicht zijn.

vialli

Patrick van 't Haar
In een brief aan de gemeente Leeuwarden vraagt Stadion Ontwikkeling Cambuur (SOC) – eigendom van Wyckerveste – om uitstel van de voorwaarden voor de miljoenensubsidie naar mei 2022. Zo zou het in november opgestapte Wyckerveste recht blijven houden op de bijdrage.
,,Het is een feit dat we gestopt zijn als ontwikkelaar, maar we willen onze aandelen en gemaakte plannen verkopen. Als de subsidie beschikbaar blijft, is dat goed voor een nieuwe ontwikkelaar", verklaart Hessel Meijer namens Wyckerveste.
Maar wethouder Hein de Haan is resoluut. ,,Nee." Subsidie was gekoppeld aan een aantal voorwaarden. ,,Alle benodigde gronden moesten per 1 januari in het bezit van de SOC zijn, er moest een afbouwgarantie voor het stadion liggen en een onvoorwaardelijke huur- of koopovereenkomst met Cambuur. Aan geen van deze voorwaarden is voldaan."
Een nieuwe ontwikkelaar kan het geld wel krijgen, stelt De Haan. ,,Als die nieuwe plannen tenminste passen binnen de voorwaarden die de gemeenteraad heeft gesteld."
Bouwbedrijf Van Wijnen uit Gorredijk is sinds het afhaken van Wyckerveste aan het onderzoeken of het de ontwikkeling van het stadion kan overnemen. Daarover is ook contact met Wyckerveste, zegt directeur Roelof Faber. ,,Maar niet over de brief van Wyckerveste aan de gemeente. Ons contact met hen gaat over de afspraken die er al gemaakt zijn en welke contracten er liggen. Ik heb ze ook niet naar de inhoud van de brief gevraagd."
Dirk Jan de Rouwe van bouwbedrijf Dijkstra Draisma, dat jarenlang met Wyckerveste optrok bij de plannen, weet niet van de brief. ,,Wat een vreemde situatie. Ik weet niets van deze brief, ook al staat ons logo erop.'' Formeel is Dijkstra Draisma nog voor 10 procent aandeelhouder van de SOC.
Wyckerveste heeft een aantal grondposities in het WTC-gebied, die nodig zijn om de plannen voor een nieuw stadion te realiseren.
LC 20 januari 2021

Grijskijkert

Citaat van: vialli op januari 20, 2021, 09:01:23
Patrick van 't Haar
In een brief aan de gemeente Leeuwarden vraagt Stadion Ontwikkeling Cambuur (SOC) – eigendom van Wyckerveste – om uitstel van de voorwaarden voor de miljoenensubsidie naar mei 2022. Zo zou het in november opgestapte Wyckerveste recht blijven houden op de bijdrage.
,,Het is een feit dat we gestopt zijn als ontwikkelaar, maar we willen onze aandelen en gemaakte plannen verkopen. Als de subsidie beschikbaar blijft, is dat goed voor een nieuwe ontwikkelaar", verklaart Hessel Meijer namens Wyckerveste.
Maar wethouder Hein de Haan is resoluut. ,,Nee." Subsidie was gekoppeld aan een aantal voorwaarden. ,,Alle benodigde gronden moesten per 1 januari in het bezit van de SOC zijn, er moest een afbouwgarantie voor het stadion liggen en een onvoorwaardelijke huur- of koopovereenkomst met Cambuur. Aan geen van deze voorwaarden is voldaan."
Een nieuwe ontwikkelaar kan het geld wel krijgen, stelt De Haan. ,,Als die nieuwe plannen tenminste passen binnen de voorwaarden die de gemeenteraad heeft gesteld."
Bouwbedrijf Van Wijnen uit Gorredijk is sinds het afhaken van Wyckerveste aan het onderzoeken of het de ontwikkeling van het stadion kan overnemen. Daarover is ook contact met Wyckerveste, zegt directeur Roelof Faber. ,,Maar niet over de brief van Wyckerveste aan de gemeente. Ons contact met hen gaat over de afspraken die er al gemaakt zijn en welke contracten er liggen. Ik heb ze ook niet naar de inhoud van de brief gevraagd."
Dirk Jan de Rouwe van bouwbedrijf Dijkstra Draisma, dat jarenlang met Wyckerveste optrok bij de plannen, weet niet van de brief. ,,Wat een vreemde situatie. Ik weet niets van deze brief, ook al staat ons logo erop.'' Formeel is Dijkstra Draisma nog voor 10 procent aandeelhouder van de SOC.
Wyckerveste heeft een aantal grondposities in het WTC-gebied, die nodig zijn om de plannen voor een nieuw stadion te realiseren.
LC 20 januari 2021
De Haan is een goede bekende van Smid als ik het goed heb, dus het spel is op de wagen... Die Limburgers denken slim te zijn..
IN HENK WE TRUST!!!

Viper

Die limbo's blijken dus gewoon redelijk louche mensen, nog erger dan ik had gedacht. Ik acht dit bedrijf nog wel bereid om de ontwikkeling tot de laatste snik te frustreren, bijvoorbeeld met die gronden en bijhorende contracten. Is deze projectontwikkelaar niet de erfenis van Henk Deinum? Afijn, hopelijk hebben we binnen een paar weken weer iets om positief over te zijn.

Lore

Citaat van: Viper op januari 20, 2021, 20:14:26
Die limbo's blijken dus gewoon redelijk louche mensen, nog erger dan ik had gedacht. Ik acht dit bedrijf nog wel bereid om de ontwikkeling tot de laatste snik te frustreren, bijvoorbeeld met die gronden en bijhorende contracten. Is deze projectontwikkelaar niet de erfenis van Henk Deinum? Afijn, hopelijk hebben we binnen een paar weken weer iets om positief over te zijn.

Waarom vind je ze louche dan?

Grijskijkert

Citaat van: Lore op januari 21, 2021, 10:26:15
Waarom vind je ze louche dan?
Omdat het Limburgers zijn en bij Roda betrokken zijn :zweep
IN HENK WE TRUST!!!

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Grijskijkert op januari 21, 2021, 10:35:40
Omdat het Limburgers zijn en bij Roda betrokken zijn :zweep
Prima overtuigend bewijs
Henk, held, bedankt

Viper

#8632
Citaat van: Lore op januari 21, 2021, 10:26:15
Waarom vind je ze louche dan?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit gedeeltelijk baseer op mijn onderbuikgevoel. Als je ziet hoe deze partij zich in het begin opstelde en nu dan zie ik een bepaalde metamorfose. De bereidwilligheid die ze in het begin toonden, en zelfs na het mislukken van de business case, lijkt nu toch plaats te maken voor een ordinair financieel spel. Ik ben er niet gerust op dat die grondcontracten geen langdurig pressiemiddel wordt. Daarbij vind ik ze sowieso wat gladjes overkomen, maar dan begeef ik mij nog meer op glad ijs. Het blijft natuurlijk roepen vanaf de buitenkant en achteraf, maar geef mij eens een reden waarom ik moet aannemen dat ze 100% oprecht en te vertrouwen zijn. De dooddoener 'op dit niveau wordt (financieel) hard gespeeld' is mij te naïef.

Dit zijn overigens berichten die bijdragen aan mijn beeldvorming:

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20200717_00168541
https://www.1limburg.nl/voormalig-roda-bestuurders-verdacht-van-fraude

Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!

Lore

Citaat van: Viper op januari 21, 2021, 11:43:01
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit gedeeltelijk baseer op mijn onderbuikgevoel. Als je ziet hoe deze partij zich in het begin opstelde en nu dan zie ik een bepaalde metamorfose. De bereidwilligheid die ze in het begin toonden, en zelfs na het mislukken van de business case, lijkt nu toch plaats te maken voor een ordinair financieel spel. Ik ben er niet gerust op dat die grondcontracten geen langdurig pressiemiddel wordt. Daarbij vind ik ze sowieso wat gladjes overkomen, maar dan begeef ik mij nog meer op glad ijs. Het blijft natuurlijk roepen vanaf de buitenkant en achteraf, maar geef mij eens een reden waarom ik moet aannemen dat ze 100% oprecht en te vertrouwen zijn. De dooddoener 'op dit niveau wordt (financieel) hard gespeeld' is mij te naïef.

Dit zijn overigens berichten die bijdragen aan mijn beeldvorming:

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20200717_00168541
https://www.1limburg.nl/voormalig-roda-bestuurders-verdacht-van-fraude

Oef, die artikelen beloven inderdaad niet veel goeds. Ik kan ze ook zeker niet beoordelen. Ik snap wel dat zij proberen hun financiele inspanning gecompenseerd te krijgen. Maar dit kan wel eens een spannend verhaal worden. Ik hoop maar dat de contracten slim zijn opgesteld.

vialli

Één ding is zeker, dit gaat weer maanden duren, maar ja eigenlijk wisten we het al vanaf het begin :R  :R

Grijskijkert

#8636
Citaat van: vialli op januari 21, 2021, 22:43:59
Één ding is zeker, dit gaat weer maanden duren, maar ja eigenlijk wisten we het al vanaf het begin :R  :R
Volgens jou dan he... Ik denk dat we met enkele weken meer duidelijkheid krijgen.
IN HENK WE TRUST!!!

sunderland

Citaat van: Grijskijkert op januari 22, 2021, 08:26:38
Volgens jou dan he... Ik denk dat we met enkele weken meer duidelijkheid krijgen.
hahaha denk het ook. Week is hier halfjaar

Lore

Citaat van: Grijskijkert op januari 22, 2021, 08:26:38
Volgens jou dan he... Ik denk dat we met enkele weken meer duidelijkheid krijgen.

Dat is ook wat Van Wijnen aangaf.

Destroyer

Bouwgroep Van Wijnen wil doorgaan met de ontwikkeling van een nieuwe Cambuurstadion. Dat heeft directeur Roelof Faber van Van Wijnen zojuist aan de gemeente laten weten.

Van Wijnen kondigde in november aan dat ze onderzoek zou doen om de rol van projectontwikkelaar over te nemen van Wyckerveste. Die ontwikkelaar gooide toen de handdoek in de ring. Van Wijnen was al betrokken bij het stadionproject als bouwer van het nieuwe stadion.
De reden dat Wyckerveste na zeven jaar stopte, was omdat de Limburgse projectontwikkelaar de financiering niet rond kreeg. Het stadion zelf zou zo'n 44 miljoen euro kosten. De totale herontwikkeling van de omgeving, inclusief stadion, werd op 80 miljoen euro begroot.
Volgens Wyckerveste was de voornaamste reden dat de financiering niet rond kwam, het ontbreken van een huurovereenkomst met ROC Friese Poort. Het ROC zou 7500 vierkante meter huren. Dat huurcontract zou een bedrag van meer dan tien miljoen euro opleveren, geld dat zou worden aangewend voor de bouw van het stadion.
Friese Poort bestrijdt de versie van Wyckerveste en stelde bij monde van directeur Remco Meijerink dat de projectontwikkelaar ook geen andere contracten voor het stadion en de commerciële ruimten had weten af te sluiten.


Bron LC
** Poolwinner 18/19 - 21/22