Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

vialli

Één ding is zeker als er geen oplossing komt de komende weken is het einde verhaal en gaan
we Veendam achterna. De club zit straks in een moeilijke situatie. Het oude is een doodlopende
weg en het nieuwe kan jaren duren als het er al ooit komt.
Na die corona ellende en het missen van de promotie kan dit er ook nog wel bij.
Zou ook weer typisch iets voor Leeuwarden zijn  ;(

Grijskijkert

Citaat van: vialli op januari 06, 2021, 14:58:53
Één ding is zeker als er geen oplossing komt de komende weken is het einde verhaal en gaan
we Veendam achterna. De club zit straks in een moeilijke situatie. Het oude is een doodlopende
weg en het nieuwe kan jaren duren als het er al ooit komt.
Na die corona ellende en het missen van de promotie kan dit er ook nog wel bij.
Zou ook weer typisch iets voor Leeuwarden zijn  ;(
Neem nog een glaasje azijn...
IN HENK WE TRUST!!!

Bankzitter

Citaat van: Viper op januari 06, 2021, 14:14:32
Ervan uitgaande dat die enorme krater van 13 miljoen euro in de begroting een eerlijke en realistische weergave is, hoe kan dit probleem zich pas in dit stadium openbaren? Dan is het project van meet af aan gewoon niet heel vruchtbaar geweest. De nieuwe projectontwikkelaar moet nu eigenlijk heel creatief zijn en/of met een flinterdunne business case op de proppen komen. Of bekijk ik dit te negatief?

ROC Friese Poort wil wel maar niet voor die 13 miljoen. Dus mogelijk wel voor minder. Dan is er nog een gat maar een stuk kleiner dan 13 miljoen.

De Gast

Een gat van 13 mln vind ik wel bijzonder wanneer in de communicatie eigenlijk nooit is gesproken van open eindjes mbt de bouw van het stadion.

Destroyer

Citaat van: Viper op januari 06, 2021, 14:14:32
Ervan uitgaande dat die enorme krater van 13 miljoen euro in de begroting een eerlijke en realistische weergave is, hoe kan dit probleem zich pas in dit stadium openbaren? Dan is het project van meet af aan gewoon niet heel vruchtbaar geweest. De nieuwe projectontwikkelaar moet nu eigenlijk heel creatief zijn en/of met een flinterdunne business case op de proppen komen. Of bekijk ik dit te negatief?

13 miljoen lijkt  nu heel veel, maar over 30 haar gezien toch een schijntje? 5 a 6 jaar eredivisie en dit gat is toch al lang gedicht? Of zie ik het nu te positief?
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Lore

Citaat van: Viper op januari 06, 2021, 14:14:32
Ervan uitgaande dat die enorme krater van 13 miljoen euro in de begroting een eerlijke en realistische weergave is, hoe kan dit probleem zich pas in dit stadium openbaren? Dan is het project van meet af aan gewoon niet heel vruchtbaar geweest. De nieuwe projectontwikkelaar moet nu eigenlijk heel creatief zijn en/of met een flinterdunne business case op de proppen komen. Of bekijk ik dit te negatief?

Volgens mij omdat zij er vanuit gingen dat Friese Poort wel ging huren. Dat is blijkbaar 13 miljoen. Dit lijkt erg veel maar zij rekenden , volgens mij, met huuropbrengsten over een erg lange periode. Dan is het daadwerkelijke verschil natuurlijk een bepaald huurbedrag per jaar, waar aanzienlijk kleiner uitziet dan die 13 miljoen.

Ik kan mij ook voorstellen dat een project als deze voor Dijkstra Draaisma of Van Wijnen andere belangen heeft dan voor Wijkerveste. Dus dat zij bereid zijn een iets lagere marge te accepteren.

Voorlopig denk ik dat de belangen te groot zijn en dat het nog wel goed gaat komen.

Grijskijkert

Citaat van: Lore op januari 07, 2021, 11:15:42
Volgens mij omdat zij er vanuit gingen dat Friese Poort wel ging huren. Dat is blijkbaar 13 miljoen. Dit lijkt erg veel maar zij rekenden , volgens mij, met huuropbrengsten over een erg lange periode. Dan is het daadwerkelijke verschil natuurlijk een bepaald huurbedrag per jaar, waar aanzienlijk kleiner uitziet dan die 13 miljoen.

Ik kan mij ook voorstellen dat een project als deze voor Dijkstra Draaisma of Van Wijnen andere belangen heeft dan voor Wijkerveste. Dus dat zij bereid zijn een iets lagere marge te accepteren.

Voorlopig denk ik dat de belangen te groot zijn en dat het nog wel goed gaat komen.
Als deze 2 bouwgrootmachten zich ermee gaan bemoeien dan heb ik alle vertrouwen in een goede afloop!
IN HENK WE TRUST!!!

Lore

Citaat van: Grijskijkert op januari 07, 2021, 11:28:35
Als deze 2 bouwgrootmachten zich ermee gaan bemoeien dan heb ik alle vertrouwen in een goede afloop!

Ik eigenlijk ook en ik ken de betrokkene van Van Wijnen persoonlijk. Hele goede, ambitieuze gast en iemand die ook wel wat risico wil nemen.

Alleen denk ik dat de campagne wel extra lekker gaat smaken als de eerste paal de grond in gaat!

hobbes

Dijkstra Draaisma heeft het contract als shirtsponsor met een jaar verlengd iig.

herr kunkel

zeer positief voorteken!

Destroyer

De tijd verstrekt en weinig nieuws. Komt het nog goed met onze nieuwe thuishaven?
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Collingwood

Henk de Jong liet gisteren bij de sportcast van OF een beetje doorschemeren van wel en dat Ype Smid daar een belangrijke rol in heeft, maar echt concrete uitspraken deed hij niet.
Kalmte alleen kan u redden.

speculeter

Citaat van: Destroyer op januari 19, 2021, 17:55:49
De tijd verstrekt en weinig nieuws. Komt het nog goed met onze nieuwe thuishaven?
ik meende te hebben gelezen dat voor 1Februari er nieuws moet komen.

mario

Citaat van: speculeter op januari 19, 2021, 19:13:21
ik meende te hebben gelezen dat voor 1Februari er nieuws moet komen.
Volgens mij hebben ze aangegeven tot zeker 1 februari gesprekken te voeren. Onduidelijk of dan ook direct duidelijkheid komt.

De Gast

Kan me voorstellen dat Friese Poort ook wel eens onrustig zou kunnen gaan worden.