Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

GerardFraneker



Net op omrop Abe (boppe slach) een docu of Cambuur bijna klaar is voor de Eredivisie.
Moeten nog een aantal dingen gebeuren, maar er zijn ook al erg veel investeringen gedaan.
Persruimte moet nog helemaal afgewerkt worden.
Ben benieuwd of het allemaal klaar is voor zondag...

Bernardo


MP4L

Goeie man die van der belt. Heeft ook het beste met Cambuur. Maar van mij mag hij wel iets positiever praten over Cambuur en niet altijd zo negatief.

Goudvinger

Citaat van: MP4L op juli 30, 2013, 09:57:01
Goeie man die van der belt. Heeft ook het beste met Cambuur. Maar van mij mag hij wel iets positiever praten over Cambuur en niet altijd zo negatief.

Je bedoelt die twee interviews waarin hij niets meer dan realisme preekte en waar de journalistiek een stukje sensatie in ziet en dat tot vervelens toe uitgemolken heeft?

Roofvogel

Citaat van: MP4L op juli 30, 2013, 09:57:01
Goeie man die van der belt. Heeft ook het beste met Cambuur. Maar van mij mag hij wel iets positiever praten over Cambuur en niet altijd zo negatief.

In het stukje van OF zegt hij toch ook niets verkeerd? ja het is niet eredivisiewaardig maar dat is toch ook zo?

MP4L

Citaat van: Goudvinger op juli 30, 2013, 10:21:57
Je bedoelt die twee interviews waarin hij niets meer dan realisme preekte en waar de journalistiek een stukje sensatie in ziet en dat tot vervelens toe uitgemolken heeft?

Inderdaad :P

Wat ik bedoel is dat hij wat meer op de positieve dingen moet vertellen ipv de negatieve dingen.

RotterdamLeeuwarden

Het parkeren bij het uitvak had 20 jaar geleden al gemoeten !!!
Maar dit lijkt er op  :thumbsup
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Goudvinger

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op juli 30, 2013, 19:54:09
Het parkeren bij het uitvak had 20 jaar geleden al gemoeten !!!
Maar dit lijkt er op  :thumbsup

Denk dat we met een JL begroting geen ton hadden kunnen missen  :koffie

Bernardo

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op juli 30, 2013, 19:54:09
Het parkeren bij het uitvak had 20 jaar geleden al gemoeten !!!
Maar dit lijkt er op  :thumbsup

Toen zat Leeuwarden er nog he.

RotterdamLeeuwarden

Tja, das ook weer waar wat jullie zeggen  :thumbsup
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Baresi

Het cambuurstadion ziet er nu weer netjes uit ook dankzij de vele vrijwilligers,,mag ook gezegd worden.Een goeie architect zou hier een mooi stadion neerzetten,kant voor kant n beetje omhoog.Nu de velden van vv leeuwarden erbij betrekken en stadion uitbreiden richting de 17500 plekken,,zou mooi weze op deze historische plek. :scc

drg

Zou ook het liefst een nieuw stadion op dezelfde plek hebben maar achter het fec zou ook niet misstaan + meteen van dat gezeur af met parkeergelegenheid.

Uitbreiding zit er gewoon niet meer in op de huidige locatie, ze kunnen eventueel nog de hoeken dichten en wellicht nog enkele rijen aan alle tribunes kunnen plakken door grachten te vullen of er achter te bouwen maar dan houd het ook snel op.

het is ook gewoon dieptriest dat een tv kanaal ff bepaald waar de ruimte voor de camera moet komen. voor mijn part sturen ze dan maar iemand met een camera en ladder het dak op voor de wedstrijd maarja...

dit stadion is nooit gemaakt voor de moderne eredivisie en dat is gewoon te merken, er zijn zoveel redenen om in een nieuwe te stappen zoals het veld, extra plaatsen, meer sponsor ruimte, fatsoenlijk spelersonderkomen en fitness ruimte en een platform voor die camera's.

Het is nu niet meer dan het beste er maar van te maken, al zal ik nog elke wedstrijd met plezier in ons vertrouwde Cambuurstadion plaatsnemen  |:)

WouterZz

In korte tijd is er heel wat gebeurd om het stadion veiliger en prettiger te maken

Klaar voor Cambuur

LEEUWARDEN - Zondag trapt Cambuur af in de eredivisie, tegen NAC. Het oude stadion is opgeknapt, maar kan Leeuwarden zoveel risicowedstrijden aan? Ja, zegt burgemeester Ferd Crone.

Het waren voor Ferd Crone de spannendste minuten in zes jaar burgemeesterschap, toen Cambuur op de avond van 3 mei opeens virtueel kampioenwas van de Jupiler League.
Eén tegendoelpunt, en Cambuur zou rechtstreekse promotie mislopen. Hoe zouden de duizenden supporters die in het Cambuurstadion op een scherm naar de wedstrijd keken, die enorme teleurstelling verwerken?
Zijn gedachten gingen terug naar vier jaar eerder, toen het bezoekende Roda JC Cambuur op het laatste nippertje met strafschoppen uit de eredivisie hield. Het leidde tot de zwaarste supportersrellen in de clubgeschiedenis, waarbij de klinkers door de lucht vlogen.
Toen Cambuur in de 86ste minuut de bevrijdende 2-0 scoorde, was de opluchting bij Crone dan ook enorm. ,,Het waren de moeilijkste, maar ook de meest blije momenten.'' Maar ondanks alle blijdschap was ook duidelijk dat een eredivisieclub binnen de stad Crone nogal wat hoofdbrekens zou bezorgen. Want hoe beveilig je een oud stadion midden in een volkswijk wanneer Ajax, Feyenoord of aartsrivaal Heerenveen langskomt?
Het eerste wat Crone deed was directeur Gerald van den Belt en voorzitter Ype Smid bellen. Natuurlijk om hen te feliciteren. ,,Maar in zo'n gesprek deel je naast de emotie ook de zorg.'' Beiden waren vol begrip, zegt Crone. ,,Gerald en Ype zijn heel reëel. Ik kan ze altijd bellen en zijn bellen mij ook. De relatie met Cambuur is goed.''
Drie maanden later is de Leeuwarder burgemeester best optimistisch over de maatregelen die de club en de gemeente hebben genomen. De vraag of het Cambuurstadion wel geschikt is voor de eredivisie vindt Crone zinloos. ,,Ik heb geen andere keus.''
In korte tijd is er heel wat gebeurd om het stadion veiliger en prettiger te maken. Het bezoekersvak is verruimd. De parkeerplaats voor bussen van bezoekers is verdriedubbeld. Er kunnen nu in een ommezien tien bussen parkeren, waarna het toegangshek meteen dicht kan en de bezoekers veilig het stadion in kunnen.
De grimmige containers op het Cambuurplein, die in de jaren negentig de bezoekers van de thuissupporters moesten scheiden, komen dus niet meer terug.
Verder komen er pendelbussen van en naar het Fonteinland en het Kalverdijkje, zodat supporters van buiten de stad, zo'n 30 tot 40 procent, hun auto beter kwijt kunnen. Daarnaast komen er extra bewakingscamera's en is er vaker driehoeksoverleg over Cambuur.
Nogal wat supporters mopperden dat de gemeente veel te dure eisen stelde aan de club. Maar de meeste beveiligingseisen komen van de KNVB.
Niet dat de voetbalbond erg moeilijk deed, vindt Crone. Die was soepel over zijn eis dat Cambuur geen risicowedstrijd zou hoeven spelen op een drukke feestdag. Dat zorgt in het dunbevolkte noorden, met nu drie eredivisieclubs, voor veel druk op de politie. Crone: ,,Zondag begint de Sneekweek, maar NAC thuis is geen risicowedstrijd. Dan moet je natuurlijk ook zorgen dat Heerenveen of Groningen niet Ajax of PSV op bezoek krijgen. Het is allemaal goed gelukt.''
Maar de allerbelangrijkste bijdrage aan een goede sfeer moet van het voetbalpubliek komen, vindt Crone. Hij merkt dat Cambuur in het land nog altijd een slechte naam heeft, maar dat vindt hij minder en minder terecht. ,,Cambuur heeft nog nooit zo weinig stadionverboden uitgedeeld als vorig jaar. Toen we kampioen werden kwamen er duizenden naar het stadion en bij de huldiging stonden er 15.000 mensen op het Oldehoofsterkerkhof. Er is geen wanklank gevallen.''
Cambuur en zijn supporters zullen tijdens het eerste jaar in de eredivisie onder een vergrootglas worden gelegd, .De club droomt al tijden van een nieuw stadion, maar daarvoor moet het de komende jaren zowel voetballend als op de tribunes goed doorkomen. Alleen dan kan Cambuur hopen genoeg financiers aan te trekken: ,,De gunfactor voor Leeuwarden is nu heel hoog, ook bij ondernemers. Maar als het ellende wordt, verbindt niemand zijn naam aan een nieuw stadion.''
Crone gaat er niet van uit. ,,Veel bezoekers zullen denken: wat een gezellig stadion. Al die supporters die 't Woanskip zingen, van begin tot eind, dat geeft zoveel sfeer. Daarmee pak je iedereen in. Het is heel simpel. Hoe beter het gaat, hoe meer sponsors zeggen: we doen mee.''

LC

drg

Pff wat een aansteller die Crone, die heeft afgelopen 3 jaar dan overgeslagen zeker? Gaat al tijden prima.

Een echte doemdenker.

En hoe kun je het stadion Eredivisie-klaar maken? Nou, dat kan niet beste Ferd, ik zal nog eens de supporters quoten die voor je stonden tijdens de hulding 'Waar blijft dat stadion?'

Clint

Citaat van: drg op augustus 02, 2013, 08:38:13
Pff wat een aansteller die Crone, die heeft afgelopen 3 jaar dan overgeslagen zeker? Gaat al tijden prima.

De verjaringstermijn voor 'wandaden' van supporters duurt helaas heeeeeel lang hoor bij de diverse instanties.