Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

michello


speculeter

Mooi nieuws als het op deze manier zich kan gaan vervolgen.

Scc4-ever


Lore

Wat een goed nieuws. Mensen uit het zuiden zonder binding, behalve geld, eruit. Mensen uit het noorden erin.

Reactie van Van Wijnen is trouwens wel erg snel. Dus die waren voorbereid op dit nieuws.

Eewal

Dat ze dit zo snel daar buiten brengen betekent volgens mij dat ze zich hier al op hadden voorbereid.

Collingwood

Er zal nog wel wat water door de Rijn moeten voor het allemaal lukt, maar als een partij die van de hoed en de rand weet er nog zoveel heil in ziet geeft dat de burger toch moed.
Kalmte alleen kan u redden.

Cambuur Groningen

Citaat van: Lore op november 19, 2020, 16:04:48
Wat een goed nieuws. Mensen uit het zuiden zonder binding, behalve geld, eruit. Mensen uit het noorden erin.

Reactie van Van Wijnen is trouwens wel erg snel. Dus die waren voorbereid op dit nieuws.
betekent dit ook dat het stadion tegen kostprijs kan worden meegenomen in de exploitatie omdat van Wijnen gaat bouwen en verhuren? Of maak ik een denkfout?

speculeter

Citaat van: Lore op november 19, 2020, 16:04:48
Wat een goed nieuws. Mensen uit het zuiden zonder binding, behalve geld, eruit. Mensen uit het noorden erin.

Reactie van Van Wijnen is trouwens wel erg snel. Dus die waren voorbereid op dit nieuws.
Ard de Graaf gaf ook al aan dat ze wisten dat er oneindigheid was.
Mischien hadden ze er al een beetje op ingespeeld?

Lore

Citaat van: speculeter op november 19, 2020, 16:34:49
Ard de Graaf gaf ook al aan dat ze wisten dat er oneindigheid was.
Mischien hadden ze er al een beetje op ingespeeld?

Er komen inderdaad wel veel vragen bij mij op. Zo vond ik de overstap van het bouwen van het stadion door Dijkstra Draaisma naar Van Wijnen nogal bijzonder. Toen werd aangegeven dat het financiele risico te groot was voor Dijkstra Draaisma. Maar wat als zij toen al aan het voorsorteren waren op het vertrek van de projectontwikkelaar?

Lore

Citaat van: Cambuur Groningen op november 19, 2020, 16:12:09
betekent dit ook dat het stadion tegen kostprijs kan worden meegenomen in de exploitatie omdat van Wijnen gaat bouwen en verhuren? Of maak ik een denkfout?

Dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Van Wijnen is gewoon een commerciele partij. Moet wel zeggen dat ik die directeur bij Van Wijnen hoog heb zitten. Betrouwbare gast met een prettige manier van zaken doen

Cambuur Groningen

Citaat van: Lore op november 19, 2020, 16:44:01
Dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Van Wijnen is gewoon een commerciele partij. Moet wel zeggen dat ik die directeur bij Van Wijnen hoog heb zitten. Betrouwbare gast met een prettige manier van zaken doen
eens maar ik bedoel: stel stadion bouwen kost 100,- Dan verkoop van Wijnen het aan Wijckerveste met marge, laten we 10 prcent doen. Wijckerveste neem vervolgens die 110,- mee in de huurprijs. Als Van Wijnen bouwt en aan Van Wijnen verkoopt hoeft daar geen 10,- tussen te zitten. Als het vervolgens over 40 miljoen gaat scheelt het ineens 4 miljoen. Maar goed... ik reken misschien erg in het voordeel van mijn eigen redenatie?

speculeter

Van Wijnen.....is dezelfde als van het stadion dertig kilometer verderop??

Lore

Citaat van: Cambuur Groningen op november 19, 2020, 16:50:16
eens maar ik bedoel: stel stadion bouwen kost 100,- Dan verkoop van Wijnen het aan Wijckerveste met marge, laten we 10 prcent doen. Wijckerveste neem vervolgens die 110,- mee in de huurprijs. Als Van Wijnen bouwt en aan Van Wijnen verkoopt hoeft daar geen 10,- tussen te zitten. Als het vervolgens over 40 miljoen gaat scheelt het ineens 4 miljoen. Maar goed... ik reken misschien erg in het voordeel van mijn eigen redenatie?

Ah juist. Zou zomaar kunnen dat Van Wijnen daarom wel de marge kan maken die WV niet kan maken natuurlijk. Lijkt mij iets makkelijker om en business case rond te krijgen in ieder geval. Ben ook wel benieuw hoe het verder gaat met de kosten die WV heeft gemaakt. Daar moet al veel geld in zitten en dat zullen zij niet zomaar willen overdragen.

Ergens in mijn achterhoofd blijft ook wel een beetje rondzingen dat het Cambuur, Van Wijnen, Dijkstra Draaisma en ROC helemaal niet zo verkeerd uit komt dat WV zich terug trekt. Misschien dat dat wat minder eigen keuze is dan nu lijkt?

michello

En dat zijn er al twee:

Haadsponsor Cambuur stiet iepen foar rol as projektûntwikkelder nij stadion
19 nov 2020 - 17:09
Lês foar
De haadsponsor fan SC Cambuur, bougroep Dijkstra-Draisma, stiet iepen foar in rol as projektûntwikkelder fan it nij te bouwen Cambuurstadion. Dat seit Dirk Jan de Rouwe fan it boubedriuw op de fraach hoe't it fierder moat no't ûntwikkelder Wyckerveste him woansdeitejûn werom lutsen hat.

Foto: Orange Pictures
"Wij willen er alles aan doen om het nieuwe stadion mogelijk te maken. Zo hebben we vanaf het begin in de wedstrijd gezeten", seit De Rouwe. "We staan ook zeker open om te onderzoeken of wij misschien als projectontwikkelaar een rol kunnen spelen. We hopen in elk geval op een oplossing, op wat voor manier dan ook."

Gearwurking mei Van Wijnen?

Boubedriuw Van Wijnen, dat yn de plannen fan Wyckerveste it stadion bouwe soe, ûndersiket ek oft it bedriuw in rol as projektûntwikkelder spylje kin. "Dat zijn allemaal dingen die we moeten onderzoeken. Het nieuws is natuurlijk nog vers, dus het is voor ons even kijken hoe een en ander nu verder gaat. Er zijn in ieder geval nog geen gesprekken gevoerd. Het is natuurlijk gisteravond pas bekend geworden."
Dirk Jan de Rouwe fan bougroep Dijkstra-Draisma
   
geselecteerd als afspeelkwaliteit
03:50
Woansdeitejûn waard bekend dat ûntwikkelder Wyckerveste der net útkaam wie mei ROC Friese Poort. Neffens Remco Meijerink fan it kolleezje fan bestjoer fan de skoalle wie it ferskil tusken wat Friese Poort betelje woe en wat de projektûntwikkelder hawwe woe foar in skoalle yn it nij te bouwen Cambuurstadion gewoanwei te grut. Neffens him wie it ferskil tusken beide partijen ferskate miljoenen oer in hierperioade fan 15 jier. De ûnderhannelingen oer it ferskil sieten fêst.

'Bouw van supermarkten gaat door'

Dijkstra-Draisma siet by it begjin fan it projekt ek tegearre mei Wyckerveste yn de saneamde Stichting Ontwikkeling Cambuur (SOC) BV. Dat is op papier de offisjele projektûntwikkelder. In skoft lyn hat it bedriuw him werom lutsen út de SOC, seit De Rouwe. "Er was wat onenigheid met het WTC, en met ROC Friese Poort. Toen hebben wij gezegd, wij willen doen waar we goed in zijn en dat is bouwen. Toen hebben we onze rol in de SOC afgeschaald, en zijn we als aannemer bij het project betrokken gebleven."