Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

Citaat van: Galdiano op november 18, 2020, 20:03:35
Die Wyckerveste vanaf het begin één grote stoorzender. Allemaal mooie praatjes en nu alles wordt gerealiseerd qua geniedsontwikkeling, opeens de stekker eruit trekken. Indien mogelijk een hele grote claim neerleggen bij die lui.
De overige partijen schouders eronder en gaan!

Friese poort deal was toch ook allang rond?
klopt helemaal deze lui moet je een keer aanpakken.
En geloof me de gemeente wil heel graag dat Cambuur naar wtc gebied gaat.

Bernardo

Citaat van: Collingwood op november 18, 2020, 20:24:02
Uitstel is sowieso (weer) onvermijdelijk lijkt me, ben bang dat dat financieel al enorme gevolgen heeft. En afstel zou meer dan dramatisch zijn, dan gaan we van potentiële eredivisionist naar waarschijnlijke middenmoter in de eerste divisie, in ieder geval financieel gezien.

Maar heeft Cambuur dit echt niet zien aankomen? Vd Belt heeft voor de wedstrijd tegen Jong Ajax nog gezegd dat ze in april gaan beginnen met bouwen, toen moet hij toch ook al geweten hebben dat het een lastig verhaal zou gaan worden met Wyckerveste?

Mag echt hopen dat ze allang een plan B achter de hand hebben

AL

Citaat van: Collingwood op november 18, 2020, 20:24:02
Uitstel is sowieso (weer) onvermijdelijk lijkt me, ben bang dat dat financieel al enorme gevolgen heeft. En afstel zou meer dan dramatisch zijn, dan gaan we van potentiële eredivisionist naar waarschijnlijke middenmoter in de eerste divisie, in ieder geval financieel gezien.

Geen stadion betekent einde betaald voetbal.
Huidige stadion(grond) is al verkocht voor appartementen toch?

sunderland

Dit is een zware klap. Hoop dat het niet doorwerkt. Ik wist al dat bepaalde partijen zich terug hadden getrokken uit het project stadion. 1 daarvan ken ik goed. Verhaal was te link

Noordcambuur

Het blijft een spel mannen ik zit regelmatig met bouwondernemers om de tafel en het gaar ALLEEN maar om geld geld en geld het komt wel goed.
Alleen het gaat weer wat langer duren.

sunderland

Citaat van: Noordcambuur op november 18, 2020, 20:35:00
Het blijft een spel mannen ik zit regelmatig met bouwondernemers om de tafel en het gaar ALLEEN maar om geld geld en geld het komt wel goed.
Alleen het gaat weer wat langer duren.
der zijn mensen uit het spel gestapt noord. Echt geen spel

Collingwood

Citaat van: Destroyer op november 18, 2020, 20:28:21

Wat denk je van ons bestaansrecht überhaupt. De grond waar we nu spelen is al lang verkocht....

Citaat van: AL op november 18, 2020, 20:33:05
Geen stadion betekent einde betaald voetbal.
Huidige stadion(grond) is al verkocht voor appartementen toch?

Daar zeggen jullie wat. Al kunnen daar misschien nog wat voorbehouden/clausules ingebouwd zijn voor noodsituaties.
Kalmte alleen kan u redden.

Treb

Citaat van: herr kunkel op november 18, 2020, 20:22:31
Dat is een opmerkelijke twist. En nadere navraag leert dat het idd NOG NIET VAN DE BAAN IS, maar wel gecompliceerd. Berichtgeving LC dient dus te worden genuanceerd

Dit stelt mij alweer iets meer gerust

Noordcambuur

Citaat van: sunderland op november 18, 2020, 20:36:49
der zijn mensen uit het spel gestapt noord. Echt geen spel
Klopt kerel maar er zijn altijd weer bedrijven die er wel weer instappen kerel en wat Hein vertelde er zijn nog genoeg openingen.

Collingwood

Piet Jan Nauta
@PietJanNauta
Ard de Graaf, algemeen directeur van Cambuur, spreekt van een ,,mokerslag. Een nieuwe horde op weg naar een nieuw stadion, al zal het mogelijk weer leiden tot vertraging. Maar met alle partijen willen we wel graag verder om het project overeind te houden en te realiseren."

Ze geven het in ieder geval niet (meteen) op...
Kalmte alleen kan u redden.

Destroyer

Kansen zijn er vast nog wel. Echter mislopen van promotie en daardoor niet kunnen verkopen van skybox hierbij zijn een van de tegenslagen. Ik hoop dat er echt anders partijen in gaan springen.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Bernardo

Volgens de Haan van de gemeente word september 2022 sowieso niet meer gehaald. Wat een domper.

Collingwood

Cambuur wilde in het seizoen 2022/23 naar Leeuwarden-West verhuizen. De voorbereidingen voor het project lopen al jaren. Eerder dit jaar is de gemeente zelfs al begonnen met de voorbereidingen voor de bouw. Maar zoals het er nu voorstaat, komt er dus helemaal geen stadion meer. 'Het heeft ons in 2020 al niet heel erg meegezeten, dit kon er nog wel bij', aldus De Graaf.

Aan het Cambuurplein geven ze de hoop nog niet op. 'Afstel is het slechtste scenario, maar we hopen dat het slechts uitstel wordt', toont de directeur zich strijdbaar. 'Met al het voorwerk dat er ligt en de onderzoeken die gedaan zijn, zouden we gewoon verder kunnen. Wij hebben energie om door te zetten, die energie proef ik ook bij de gemeente en bij andere belangrijke partijen.'

Maar een doorstart van het stadionproject is momenteel toekomstmuziek. 'We zitten momenteel vooral met vragen waar nog geen antwoord op is', geeft De Graaf aan. 'En de situatie dat we op dit moment een stadion bespelen dat profvoetbal anno 2020-onwaardig is. Dan heb ik het nog niet eens over de technische staat van het bouwwerk. Er zal met lapmiddelen wel iets aan gedaan kunnen worden, maar vroeg of laat kan het gewoon niet meer. Dat nieuwe stadion zal er een keer moeten komen.'

https://www.vi.nl/nieuws/stekker-uit-stadionplan-sc-cambuur-dit-is-een-dreun
Kalmte alleen kan u redden.

Bernardo


sunderland

Citaat van: Noordcambuur op november 18, 2020, 20:42:30
Klopt kerel maar er zijn altijd weer bedrijven die er wel weer instappen kerel en wat Hein vertelde er zijn nog genoeg openingen.
niet nu, dat durven ze niet !