Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Eewal

Ik heb er geen verstand van; welke rol heeft wyckerveste als projectontwikkelaar precies? Pompen zij er veel geld in? Kunnen zij vervangen worden?

Galdiano

Die Wyckerveste vanaf het begin één grote stoorzender. Allemaal mooie praatjes en nu alles wordt gerealiseerd qua geniedsontwikkeling, opeens de stekker eruit trekken. Indien mogelijk een hele grote claim neerleggen bij die lui.
De overige partijen schouders eronder en gaan!

Friese poort deal was toch ook allang rond?
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Treb

Citaat van: YellowBlue op november 18, 2020, 20:01:26


Zo voeren ze de druk op om toch een hogere huursom te krijgen

Niet in paniek raken..

Denk ook dat het hier wat mee te maken heeft.

Destroyer

Geloof je toch niet of wel
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Vlampiep

Veel onduidelijkheid nog waarom Wyckerveste zich terugtrekt.
Het is nu speculeren, maar dat ik kan mij niet voorstellen dat de nieuwbouw wordt gecanceld, maar dat de nieuwgebouwd hiermee wordt vertraagd lijkt mij onvermijdelijk.
Hopelijk heeft dit geen invloed op de selectie die morgen weer een zware klus moet klaren.


zeewolde

MC Donald's en jumbo hebben toch al bouwstart?

Die zullen ook niet blij zijn.

speculeter

Winkels worden gewoon gebouwd.
Voor te bouwen stadion gaan betrokken partijen met elkaar om tafel.
Maar word een complex iets
En so wie so weer vertraging??

herr kunkel

Citaat van: zeewolde op november 18, 2020, 19:47:36
Herr Kunkel?

Die weet meestal meer?

Of is de site van LC gehakt?

Ik weet ook niet meer nu, zeer verassend al wist ik wel van een ruzie tussen de Wyckerveste en BBD.. die kunnen niet meer  door 1 deur. Wat opvallend is: enerzijds zegt DWV dat ze de deal niet rondkrijgen qua huur met FR Poort, maar onderaan het persbericht staat dat FR Poort zich wil blijven inzetten. Dat is een opmerkelijke quote. Zou me niet verbazen dat idd deze club als een stoorzender heeft gefunctioneerd de laatste tijd.

Destroyer

** Poolwinner 18/19 - 21/22

Bernardo

Citaat van: zeewolde op november 18, 2020, 20:09:16
MC Donald's en jumbo hebben toch al bouwstart?

Die zullen ook niet blij zijn.

Werkzaamheden die nu in uitvoering zijn, waaronder de inrichting van de openbare ruimte en de aanleg van het overloop parkeerterrein op De Zwette, rondt de gemeente af zoals gepland. Bouwgroep Dijkstra Draisma realiseert de supermarkten Jumbo en Aldi conform planning. Die openen in het voorjaar van 2021 hun deuren.

Complexe situatie

De betrokken partijen geven aan dat zij ondanks dit bericht willen doorgaan om het nieuwe Cambuurstadion toch mogelijk te maken. "Of dat lukt is afhankelijk van vele factoren; het is een complexe situatie", schrijven ze.

herr kunkel

Op de LC
Met het terugtrekken is de bouw van een nieuw stadion voor Cambuur van de baan. De kosten voor het stadion bedroegen 44 miljoen euro. ,,Wyckerveste is niet in staat gebleken voldoende huurders te vinden", zegt wethouder Friso Douwstra. ,,Ondermeer de huurovereenkomst met de Friese Poort kwam niet rond." De huurovereenkomst met de Friese Poort was een belangrijke bron van inkomsten om de bouw van het stadion te financieren.

& opvallend nogmaals
Wethouder Hein de Haan is diep teleurgesteld. Maar geeft de moed niet op. ,,De beoogde bouwer Van Wijnen, Cambuur, de gemeente, Bouwbedrijf Dijkstra Draisma, de Friese Poort en het WTC willen allemaal doorgaan. Dus we gaan kijken of het op een andere manier toch te realiseren is."

Dat is een opmerkelijke twist. En nadere navraag leert dat het idd NOG NIET VAN DE BAAN IS, maar wel gecompliceerd. Berichtgeving LC dient dus te worden genuanceerd

Viper

De Leeuwarder Courant strooit graag met sensatiekoppen / clickbaits.

Collingwood

Uitstel is sowieso (weer) onvermijdelijk lijkt me, ben bang dat dat financieel al enorme gevolgen heeft. En afstel zou meer dan dramatisch zijn, dan gaan we van potentiële eredivisionist naar waarschijnlijke middenmoter in de eerste divisie, in ieder geval financieel gezien.
Kalmte alleen kan u redden.

Destroyer

Citaat van: Collingwood op november 18, 2020, 20:24:02
Uitstel is sowieso (weer) onvermijdelijk lijkt me, ben bang dat dat financieel al enorme gevolgen heeft. En afstel zou meer dan dramatisch zijn, dan gaan we van potentiële eredivisionist naar waarschijnlijke middenmoter in de eerste divisie, in ieder geval financieel gezien.


Wat denk je van ons bestaansrecht überhaupt. De grond waar we nu spelen is al lang verkocht....
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Noordcambuur

Citaat van: zeewolde op november 18, 2020, 20:09:16
MC Donald's en jumbo hebben toch al bouwstart?

Die zullen ook niet blij zijn.
klopt ze zijn al bezig.