Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Viper

Toch het 'kantooreffect' waarvoor we met z'n allen hebben gewaarschuwd?

Hopelijk kunnen de lichtmasten nog 10 meter worden verhoogd. Zelfs het WTC-hotel is hoger.

Stiens

Jammer inderdaad.. Maarja dit zegt genoeg "Zijn bureau ontwierp eerder de nieuwe stadions van Heracles Almelo en PEC Zwolle."

PEC stadion is natuurlijk ook één groot gedrocht. Als je daar langsrijdt zie je van buitenaf niet eens dat het een voetbalstadion is  :_schater

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: papier op april 03, 2020, 10:58:27
Ja, ik vind dit niet mooi. Van binnen ongetwijfeld prachtig maar van buiten inderdaad net een Ikea en dan de lichtmasten die je echt als eye cather wil die ook een beetje wegvallen in dit ontwerp. Nee, geen fan. Zelfde gevoel als de Euroborg, van binnen prachtig maar van buiten helemaal niks.

Ik vind de Euroborg nog wel een tikkeletje erger
Henk, held, bedankt

Galdiano

Prachtig stadion!

De hoeken zijn mooi zichtbaar, vergeet niet dat dit van boven is genomen.
De lichtmasten zijn prima zo, hoger ga je ze niet krijgen vergunning technisch.
We mogen echt in onze handen knijpen dat ze nog op het dak staan ipv in het dak verwerkt.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

mario

Zou de huidige crisis nog invloed kunnen hebben op de bouw van het nieuwe stadion?

Viper

De binnenkant is wat mij betreft zeer geslaagd.

Over de buitenkant twijfel ik eigenlijk al sinds het begin. Het is, ondanks de 'open hoeken', een ietwat hoekig geheel. Het onderscheidt zich in mijn ogen (nog) niet genoeg van een plat kantoorgebouw. Op het dak zou een stalen constructie, zoals nu op onze huidige hoofdtribune, niet misstaan denk ik. Het helpt ook niet mee dat de WTC-hallen betrekkelijk dichtbij staan. Hopelijk valt het straks in de praktijk allemaal mee.

PePe

Wat betreft de hoeken, heb ik steeds de gedachte, dat men daar in de toekomst nog iets mee gaat doen?
Kantoren of zo iets?

sunderland

Het is een hoekig geheel, idd ja gelukkig maar , beter dan die standaard ovale vormen. Kijk wij zijn Cambuur. Net als Galgenwaard en Nac en Eagels net wat anders dan de rest! Wees daar trots op. Er zijn maar 2 clubs die sfeer in een rond stadion hebben en dat zijn Feyenoord en Sunderland.

Inferno-058

Citaat van: sunderland op april 03, 2020, 22:32:46
Er zijn maar 2 clubs die sfeer in een rond stadion hebben en dat zijn Feyenoord en Sunderland.

Feyenoord is ook niet meer wat het geweest is.
In Duitsland overigens genoeg clubs met sfeer ook al zijn de stadions rond, vind ronde stadions echter niet in Nederland passen.

sunderland

Citaat van: Inferno-058 op april 03, 2020, 23:46:44
Feyenoord is ook niet meer wat het geweest is.
In Duitsland overigens genoeg clubs met sfeer ook al zijn de stadions rond, vind ronde stadions echter niet in Nederland passen.
hehe Duitsland ?? Koln is mooi en dusseldorf

vialli

In maart werd duidelijk dat niet Dijkstra Draisma, maar Van Wijnen de meeste kans maakt om het nieuwe Cambuur-stadion te bouwen. Dijkstra Draisma is hoofdsponsor van de Leeuwarder club en is vanaf het begin bij de plannen voor het nieuwe onderkomen betrokken geweest. ,,Ik kin hjir mar better neat oer sizze", zegt directeur Biense Dijkstra. Zijn bedrijf bouwt wel appartementen aan de Snekertrekweg, de supermarkten en waarschijnlijk ook de Leisure Dome.

Viper

Citaat van: sunderland op april 03, 2020, 22:32:46
Het is een hoekig geheel, idd ja gelukkig maar , beter dan die standaard ovale vormen. Kijk wij zijn Cambuur. Net als Galgenwaard en Nac en Eagels net wat anders dan de rest! Wees daar trots op. Er zijn maar 2 clubs die sfeer in een rond stadion hebben en dat zijn Feyenoord en Sunderland.

Alsof ik een 'sfeerloos rondje' bedoel. Kijk eens naar de inspiratiebron voor het ontwerp; FC Mainz. Uitgesneden hoeken en stalen constructies. Dat zou het stadion een stuk spannender maken naar mijn mening.

Cambuur Groningen

Citaat van: Viper op april 04, 2020, 10:17:24
Alsof ik een 'sfeerloos rondje' bedoel. Kijk eens naar de inspiratiebron voor het ontwerp; FC Mainz. Uitgesneden hoeken en stalen constructies. Dat zou het stadion een stuk spannender maken naar mijn mening.
Vergeet niet dat het geen stadion is maar een combinatie van stadion/winkels/school/bioscoop. Wij kunnen een stadion niet betalen als er alleen maar in gevoetbald wordt denk ik. Ik vind het persoonlijk dan nog steeds gewoon een mooi geheel, beter dam die betonkolos hier in Groningen.

Viper

Dat is waar, de architect heeft daar ook gewoon rekening mee te houden. Ik zag dat er ook al zonnepanelen op het dak zijn aangebracht.

Een paar subtiele aanpassingen kunnen wel een groot effect opleveren, maar aangezien het ontwerp al in de eindfase zit heeft het geen zin om nog te klagen. Nogmaals, de binnenkant is fantastisch, de buitenkant is even afwachten. Een impressie / perspectief kan ook een vertekend beeld geven, zoals Galdiano zei.

Destroyer

Ik vind het niet erg gek ontwerp maar snap de aantekeningen wel. Wat ik ook meer zou waarderen zijn een aantal verspringingen in de gevel. Hoogte en diepte. Lijkt allemaal recht toe recht aan nu.
** Poolwinner 18/19 - 21/22