Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Montana

Citaat van: Bakker90 op januari 18, 2013, 11:55:05
Een feit is dat er een stelletje (M.N.O.E.) werken bij de gemeente Leeuwarden.. Ambtenaren zijn nou eenmaal niet goed bij hun hoofd.. (voorbeeld gemeente Leeuwarden)

Ik meende dat er een supportersprotest zou komen weten jullie daar iets van of is dat onjuiste informatie.?! lijkt mij wel een goed idee.. we zitten nu ook maar wat dom te praten en we komen geen stap verder.. (stilstand is achteruitgang)  :0=

Waarom in verwijtende vorm denken? Een protest zou pas écht onzinnig zijn aangezien bijna geen supporter weet hoe de vork in de steel steekt omtrent dit hele gebeuren en er concreet gewoon (nog) niks valt te melden op korte termijn.  Geen enkele partij in dit verhaal (gemeente, financiers en Cambuur) valt iets te verwijten dus een protestmars lijkt me een "beetje" voorbarig.

reisbureau

Als ik er van uit ga dat het redactionele stuk in de LC van vandaag (19-01) op hoor en wederhoor berust zullen we voorlopig geen duidelijkheid krijgen.

Volgens dit artikel is er nog weinig concreet te melden en moet de BVO met een realistische Business Case komen (die er nu dus absoluut niet is).
Dan pas kan/wil de Gemeente bepalen hoe het bestemmingsplan daarbij past dan wel aangepast kan worden binnen de grensen/wenselijkheden die de Gemeente wil toestaan.
Ook is er in dat artikel sprake van een tijdpad vanaf het moment dat die BUCA er is een geaccordeerd door de Gemeente. Dan komen er nog eens 3 a 4 jaar achteraan.

Dus al met al. We staan nog op 0,comma 0,niks  :(

Ik wil niet domdenken maar volgens mij is één ding duidelijk. Het huidige stadion gaat niet nog eens 4 jaar mee zonder enorme bouwkundige en noodzakelijk aanpassingen.  8P

Dokkumer

Citaat van: reisbureau op januari 19, 2013, 11:11:31
Als ik er van uit ga dat het redactionele stuk in de LC van vandaag (19-01) op hoor en wederhoor berust
toen ben ik maar gestopt met lezen  :devil

Zonder gekheid, ik denk wel dat het nu vanuit de BVO serieus tijd wordt om eens duidelijkheid te verschaffen. De forumavond is er een mooie mogelijkheid voor. Uiteraard pas ná de evaluatie van de uitkaart ;)

WouterZz

Nieuw stadion voor Cambuur wordt nog hele puzzel

LEEUWARDEN – De wil is er bij Cambuur en de wethouders, maar komt het nieuwe stadion er ook? Het valt of staat met de commerciële invulling.

De droom raakt zo langzamerhand op leeftijd en nog steeds is het verre van zeker of er ooit een nieuw Cambuur- stadion komt.
Cambuur-commissaris Ype Smid hoopt dat hij nog dit jaar concrete plannen kan presenteren, inclusief een maquette van het stadion. ,,Over drie, vier seizoenen zou je de sleutel in handen willen hebben.''
Maar wil Cambuur binnen een paar jaar op de gewenste stek achter het WTC Expo voetballen, dan moeten nog flink wat hindernissen worden overwonnen. De Leeuwarder club is afhankelijk van meerdere partijen, niet in het minst de gemeente. Die heeft veel in de melk te brokkelen over de voorwaarden waaronder Cambuur het stadion kan exploiteren.
Want met een kaal stadion alleen, met misschien wat extra skyboxen voor zakelijke relaties, zal Cambuur zijn financiën niet naar een hoger plan kunnen tillen. Er zal op z'n minst een forse oppervlakte aan commerciële ruimte verhuurd moeten worden. Op die manier konden ook clubs als FC Groningen, Heracles Almelo en PEC Zwolle een groeisprong maken.
,,Kantoorruimte krijg je nu niet meer verhuurd'', zegt Smid. ,,Dus ligt een grootwinkelbedrijf voor de hand.'' Hij denkt aan een bouwmarkt, de Mediamarkt of een grote sportzaak. ,,Er is best belangstelling voor. Zoiets kan ook tijdens een crisis lukken.''
Het punt is echter: de gemeente laat rond het WTC Expo nu geen grootschalige detailhandel toe. Om dat mogelijk te maken, zal het bestaande bestemmingsplan moeten worden aangepast.
Megawinkels liggen in de gemeenteraad erg gevoelig. Na veel getouwtrek werd bijvoorbeeld net een hypermarkt als Famila van winkelcentrum De Centrale geweerd. Het is niet de bedoeling dat die via 'de achterdeur' alsnog binnenkomt, alleen om Cambuur uit de brand te helpen.
Smid beseft goed dat Cambuur niet zomaar elk plan bij de gemeente erdoor kan drukken. Aan de andere kant ziet ook het stadsbestuur dat de 'eigen' voetbalclub wat hulp kan gebruiken.
,,Cambuur kan zijn stadion moeilijk realiseren zonder commerciële drager'', zegt wethouder Henk Deinum (PvdA) van economische zaken. ,,Maar je zult wel met een goed verhaal moeten komen. Wij hebben met meer belangen te maken dan alleen Cambuur.''
Ruimte voor een nieuwe supermarkt is er niet en een Mediamarkt heeft Leeuwarden al. Maar als een winkel wil verhuizen, zou dat in het nieuwe stadion kunnen, oppert Deinum.
Cambuur zal dan wel zelf met die huurders aan moeten komen. Deinum: ,,Met een goed businessplan praten we verder. Maar we hebben nog geen concreet voorstel gehad.''

LC

Destroyer

Ofwel, het schiet nog steeds niet op. Met alle goed bedoelingen. Ben  benieuwd hoe het verder gaat, katy maar met een goed plan komen  :scc
** Poolwinner 18/19 - 21/22

mario

Zou graag wel even een officiële reactie van Cambuur willen horen......

De Paashaas

nieuw stadion?  :O wurd de eerste jaren niks... miskien wel t eerste decennia niks! tenzij we zelf 1 bouwen..  :_schater
suveel vertrouwen hef ik erin

brambo3004

#22
allemaal leuk en aardig, maar waar ik nog niemand over hoord heb is het stadion zelf...bijv. hoe groot? en je ken em suh mooi maken ast zelf wilst, maar k zit niet te wachten op zwolle-achtige toestanden....wat een blok steen is dat...laat het wel een voetbalstadion blijven...niet een winkelcentrum met een stuk gras int midden...mochten we ooit nog een nieuw stadion 'krijgen'

Dokkumer

Die discussie is anders al regelmatig op het oude forum gevoerd. Maar zolang er geen plannen zijn, kunnen we er ook niet op schieten  :devil

Len Cantello

Uit het stuk in de LC blijkt maar weer eens dat de gemeente zich laat leiden door de plaatselijk kruideniersclub in het centrum van de stad. De ambtenarenkliek op het pluche verdeeld de winkel-markt in de stad en laat SCC aan haar lot over. En dat terwijl SCC de stad mede op de kaart zet. Hoe langer ik er over nadenk, hoe bozer ik wordt.
:0= AKTIE!
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Dokkumer

Len, zonder de die pluchebeffers de hand boven het hoofd te willen houden.. Waarom zit SCC er niet meer bovenop? Waarom komen daar geen concrete plannen? Waarom is het zo angstvallig stil vanuit de club?

Het enige wat ik zie is dat men met de beschuldigende vinger naar elkaar wijst. Niet wijzen, niet lullen, maar ACTIE!

Len Cantello

Kip en het ei. Als de gemeente de club niet tegemoet komt inzake de bestemmingsplannen, kan de club toch geen stappen maken met de plannen? Leuk verhaal voor potentiele investeerders... "we kunnen u concreet iets voorstellen, mits de gemeente ons de ruimte geeft". Het gaat nergens over. Maar, je hebt gelijk. Ook de club zou wat meer op de trom moeten slaan.
:zweep
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Dokkumer

Citaat van: Len Cantello op januari 20, 2013, 11:17:13
je hebt gelijk.
De drie mooiste woorden van je post Len  :_schater

Hoe lang lopen de plannen nu al? Jaartje of 5? En wat zijn we opgeschoten? Niks nada nakkes. Sterker nog, 1 keer boos naar Oost kijken en die tribune dondert van ellende in elkaar.

Enfin, die pluchebeffers rap maar eens bij elkaar en dan zorgen dat als de sodemieter het bestemmingsplan voor het oude Philips terrein gewijzigd wordt. Want straks weer verkiezingen, krijg je weer nieuwe pluchebeffers die weer wat anders in het hoofd hebben.
Ik verwacht namelijk nog problemen genoeg van "omwonenden" die geen "overlast" in hun wijk willen en andere bodemprocedures omdat het ikke ikke belangrijker is dan exposure voor de stad!

Bakker90

Ype Smidt... Praatjes vullen geen gaatjes.!!! En wilt u de mentaliteit van ''altijd net niet'' wat bij cambuur vroeger het geval was voorkomen kom dan snel met een plan maar dan ook een echt plan.. want op dit moment praat u te veel en er komt niks van die praatjes terrecht.. ik heb alle vertrouwen in u als u die praatjes ook maar eens waar zult maken.


Andre-Lwd

#29
Wat jammer is dat de Centrale nu al verbouwd gaat worden, de winkels die nu verbouwen op de Centrale zitten zul je niet snel naar een nieuw stadion kunnen halen, die zitten daar goed. Als je kijkt naar bijvoorbeeld Roda JC, wat voor grote retailwinkels in of rond dat stadion zitten, dat zijn winkels die ook allemaal op de centrale staan.

Wat voor namen kun je nog halen naar een eventueel nieuw stadion?, voordeel is dat de haak straks om de stad komt, en de westkant goed bereikbaar zal worden. Misschien een Intratuin, die zitten nu in een verouderd pand, nadeel is dat je ook een Groenrijk aan de westkant hebt, die ligt alleen wel aan een andere invalsweg. Misschien een bouwmarkt? Praxis zal dat niet worden, Gamma heeft net verbouwd, zie ik ook niet snel komen. Dan moet je al gaan inzetten op meubelwinkels, de meubelwinkels op industrieterrein west zitten ook in "oude" gebouwen.
Trendhopper heeft dan wel verbouwd, het blijft een oud pand. Misschien is Kapenga te porren om wat formules in een eventueel nieuw stadion onder te brengen. ( Trendhopper – Pronto Wonen – Super Keukens – Xooon etc. )