Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Agy

#8085
Het gaat vooral om de uitstoot van stikstof en de balans die daarin is in combinatie met de omgeving, zowel tijdens de bouw als na oplevering van het stadion. Ik geloof best dat de gemeente heeft kunnen toetsen wat de uitstoot van het complete stadiongebied is na oplevering en of dit in combinatie met de omgeving voldoet aan de norm. Echter kijkt men ook naar de uitstoot tijdens de bouw van het project en ik voorzie bij de bouwaanvragen nog wel enkele problemen. Gezien dan pas echt duidelijk wordt hoe men te werk gaat en welke materialen gebruikt worden. Ik denk niet dat het uiteindelijk een sta in de weg zal zijn maar het kan zekers voor vertraging en/of meerkosten zorgen doordat zaken anders moeten worden uitgevoerd en/of extra worden getoetst.

Viper

Volgens mij is het materiaalgebruik in grote lijnen al in kaart gebracht. Ook blijkt uit het onderzoek dat het plan geen significant negatief effect kan hebben op het meest nabij gelegen 'gevoelige' gebied de Groote Wielen.

Agy

Citaat van: Viper op september 19, 2019, 09:44:50
Volgens mij is het materiaalgebruik in grote lijnen al in kaart gebracht.
Dat zou al heel veel schelen.


Citeer
Ook blijkt uit het onderzoek dat het plan geen significant negatief effect kan hebben op het meest nabij gelegen 'gevoelige' gebied de Groote Wielen.
Dat klopt, het hele stadiongebied in combinatie met de omgeving (o.a. Grote Wielen) voldoet vooralsnog aan de norm.

666

Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Lore

Citaat van: Agy op september 19, 2019, 09:57:34
Dat zou al heel veel schelen.

Dat klopt, het hele stadiongebied in combinatie met de omgeving (o.a. Grote Wielen) voldoet vooralsnog aan de norm.

Dat is goed om te horen. En wij mogen dus blij zijn dat wij niet midden in de veluwe wonen.

Geelblauwstiens

Citaat van: Agy op september 19, 2019, 09:57:34
Dat zou al heel veel schelen.

Dat klopt, het hele stadiongebied in combinatie met de omgeving (o.a. Grote Wielen) voldoet vooralsnog aan de norm.
Volgens mij werd er gezegd gebied Alde Venen tussen Earnewald en Grou

Agy

Gisteren is de termijn verstreken, geen nieuws is goed nieuws?

michello

Citaat van: Agy op september 20, 2019, 12:50:33
Gisteren is de termijn verstreken, geen nieuws is goed nieuws?

Geen beroep bij Raad van State tegen plannen @wtclnn en @SCCambuurLwd! Heel goed nieuws! Men houdt nog weekje speling aan maar dan is bestemmingsplan onherroepelijk. Volle kracht vooruit! #Cambuur #Leeuwarden

Agy


Collingwood

#8094
Zeer goed nieuws!  _O_

Wat kan er in dat 'weekje speling' nog gebeuren?

EDIT: In principe niets dus, tenzij de Raad van State nog ergens een bezwaar in de post vindt dat vóór gisteren 23.59 is aangekomen.
Kalmte alleen kan u redden.

speculeter


Agy

#8096
Geen bezwaren tegen bouw nieuwe Cambuurstadion
LC - 5 minuten geleden   Zojuist  Patrick van 't Haar  Leeuwarden

Er zijn geen bezwaren ingediend tegen het nieuwe Cambuurstadion. Dat betekent dat er geen vertraging optreedt door juridische procedures.

Donderdagavond om 23:59 sloot de termijn waarop bezwaar kon worden aangetekend tegen het nieuwe bestemmingsplan. Dat bestemmingsplan maakt het mogelijk om bij het WTC het nieuwe Cambuurstadion te bouwen. ,,Een bijzonder moment en een teken voor een breed draagvlak voor het nieuwe stadion", reageert wethouder Hein de Haan.

Het bestemmingsplan voor het nieuwe stadion is in juli vastgesteld. Mensen die tegen het nieuwe stadion zijn, of vrezen voor overlast, hadden tot gisteravond de tijd om dat bij de Raad van State aan te geven. Bezwaren tegen het stadion hadden kunnen leiden tot procedures die maanden in beslag zouden kunnen nemen. De geplande oplevering van het stadion - bij de start van het seizoen 2021-2022 - zou dan praktisch onhaalbaar zijn.



De gemeente Leeuwarden heeft vrijdagochtend bij de Raad van State gecheckt of er echt geen bezwaren of zienswijzen waren ingediend. Het antwoord was nee. Wel houdt de Raad van State de mogelijkheid open dat er nog post in het systeem zit, daarom wordt er zekerheidshalve nog een week extra in acht genomen voordat het honderd procent zeker is dat er geen bezwaren zijn ingediend. Die kans wordt echter niet groot geacht, aangezien bezwaarmakers zes weken de tijd hebben gehad. ,,Natuurlijk houden we daarom formeel nog wel een slag om de arm", aldus Hein de Haan.

Viper

Heerlijk nieuws! Dit had het plan nog behoorlijk kunnen vertragen, maar daar lijkt het dus niet op.

michello


speculeter

Net gelezen.
Mooi stuk....nu al zin in.