Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

moodygrunn

In Henk en Sandor we trust

Bernardo


speculeter

Een mooie dag voor iedereen die van Cambuur houdt

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: speculeter op juli 08, 2019, 21:59:07
Een mooie dag voor iedereen die van Cambuur houdt

Heerlijk...dit moet toch de stap omhoog zijn diie we met zn allen zo graag willen.
Eindelijk, hop heien en graven maar??

Noordcambuur

Mannen dit is geweldig nieuws allemaal gefeliciteerd en op naar gouden toekomst w:)

Agy

Laatste horde voor voetbalstadion Cambuur
1 uur geleden   Erwin Boers   Leeuwarden

De complete gemeenteraad van Leeuwarden steunde gisteren het nieuwe bestemmingsplan voor WTC/Cambuur. De bouw van het stadion is nabij.

Als niemand deze zomer een juridische procedure tegen het plan voor WTC/Cambuur aanspant, zal het in september een definitieve status krijgen. Het eerste graafwerk begint dan komend najaar, waarna de eerste paal voor het stadion in de lente van 2020 de grond in kan. Er moeten nog wel kleine procedures, zoals voor bouwvergunningen, worden doorlopen.

De afgelopen jaren verkondigde de gemeenteraad al verschillende keren zijn volle steun aan het stadionplan. De unanieme stemming voor het nieuwe bestemmingsplan kwam gisteren dan ook niet als een verrassing. Toch was de opluchting voelbaar bij de politieke partijen.

Het bestemmingsplan is namelijk zeer complex en heeft gevolgen voor de gehele stad. Omwonenden, bedrijven en belangenclubs dienden maar liefst achttien zienswijzen in. De afweging hiervan was voor de gemeente nog een hele kluif.

Toezeggingen
De afgelopen maanden probeerden ambtenaren op allerlei manieren tegemoet te komen aan de wensen van deze indieners. Cruciaal was de belofte van wethouders Hein de Haan en Friso Douwstra om ook de komende jaren te blijven zoeken naar oplossingen, bijvoorbeeld voor verkeer en parkeren. Er zijn voldoende toezeggingen gedaan ,,om nog te kunnen monitoren en bijsturen'', zo beargumenteerde Caroline de Groot (Partij voor de Dieren) haar steun. Ook andere partijen voelden zich door de beloften gerustgesteld.

Toch liepen de gesprekken met omwonenden lang niet altijd op rolletjes. D66 stelde gisteren daarom voor de communicatie met de buurtbewoners uitgebreid te evalueren, als les voor de toekomst. De hele raad steunde dit idee.

Evert Stellingwerf van PAL/GroenLinks kreeg brede steun om het winkelaanbod iets strikter te omschrijven. Dit moet een overschot aan concurrentie met de binnenstad voorkomen.

Supermarktruimte
Gijs Jacobse van Gemeente Belangen Leeuwarden (GBL) diende een voorstel in om vast te leggen dat de supermarktruimte verdeeld moet blijven over verschillende winkels. Gebeurt dit niet, dan zou de eigenaar in de toekomst kunnen besluiten om een megasupermarkt van 4000 tot 5000 vierkante meter toe te laten, waarschuwde hij. In zijn ogen is dit schadelijk voor de binnenstad.

Jacobse kreeg steun van PAL/GL en één D66-raadslid, maar de FNP en Lijst058 noemden het ,,betutteling''. Ook de wethouders en een meerderheid in de gemeenteraad ontraadden dit voorstel. Een megasupermarkt blijft dus mogelijk.

Treb

Zijn er ook ergens 3d kaarten etc beschikbaar?

Grijskijkert

Ik zag dat er gepraat wordt over de naamgeving van het plein rondom het nieuwe stadion.. Hou het simpel, Het Leeuwarderplein, dekt de lading wel denk ik...
IN HENK WE TRUST!!!

zeewolde

11 stedenplein zou toch een veel mooiere naam zijn

Ronnie tng

Citaat van: zeewolde op juli 31, 2019, 11:52:06
11 stedenplein zou toch een veel mooiere naam zijn

Nee, niets met Cambuur te maken.

mescc


Viper


zeewolde

Citaat van: Ronnie tng op juli 31, 2019, 12:26:20
Nee, niets met Cambuur te maken.
is het niet de aansluiting met de ijshal?

Dus gaat puur om het plein voor het stadion?

speculeter


Chielvak19

Citaat van: speculeter op juli 31, 2019, 12:56:46
Het Speculeterplein  :y :y

Haha goud ?! Maar zelf dacht ik aan het Siep Lijzengaplein of 'het Plein van Siepie'. Mocht dat niet lukken misschien een idee om een passage in het stadion oid naar Siepie te vernoemen
Als je niet denkt te winnen moet je het schriftelijk afdoen