Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Scc4-ever

Citaat van: Bankzitter op juni 15, 2019, 14:05:57
Ze wilden naar gras,dat is nu niet haalbaar. Vanaf 20/22 spelen we gewoon op gras.
hybride grasveld komt erin. Een combinatie van echt en kunst. Ligt tegenwoordig in veel stadions

De Gast

#7996
Citaat van: Grijskijkert op juni 15, 2019, 14:48:24
Is dat zo?? Volgens mij sinds 2013...en daar voor van 2005 tot 2008 Kom uit die tunnel(vizie) vandaan,het veld wat er nu komt ligt ook bij topclubs wereld wijt op de trainingscomplexen is het nieuwste van het nieuwste..en dan zeg jij dat het troep is,je vind je zelf wel wat hé.. En wat heeft dit veld met het nieuwe stadion te maken?? Ik antwoord maar even, HELEMAAL NIETS Daar komt gras in, maar dat wist je wel want jij had alles gelezen omtrent het veld :_schater

Beter lezen beste jongen, dan snap je wat ik bedoel. Voor de rest windt je niet zo op man.

Vwb die 17 jaar.. die klopt inderdaad niet. Daar zat nog een periode echt gras tussen ja.

PePe

#7997
Het verbeteren van het huidige veld is niet mogelijk? door gebruik van nieuwe rubber/kurk korrels? of heeft dit geen effect?
Was er bij de KNVB geen potje voor? (als je naar echt gras wil)

Vlampiep

Citaat van: Grijskijkert op juni 15, 2019, 12:47:48
Wat verdiend hij eigenlijk?
Nou grieskiekert, Foeke wat kennende zal hij het in ieder geval niet voor minder doen dan voor het salaris van jou en Hulkie.
:D

Grijskijkert

Citaat van: Vlampiep op juni 15, 2019, 16:56:32
Nou grieskiekert, Foeke wat kennende zal hij het in ieder geval niet voor minder doen dan voor het salaris van jou en Hulkie.
:D
Oww su,dan heeft hij de het zelfde salaris jou dus :devil
IN HENK WE TRUST!!!

Jandehulk

Zun kutloan het foekje niet ?

Vlampiep

Citaat van: Grijskijkert op juni 15, 2019, 17:18:28
Oww su,dan heeft hij de het zelfde salaris jou dus :devil
Nee hoor, feskil mut dur blieve. Ik fedien ut en Foeke pakt ut. :proost

Collingwood

#8002
Wethouders: 'Stikstofprobleem treft plannen WTC/Cambuur niet'

De bouw van het Cambuurstadion loopt geen gevaar door de landelijke stikstofproblematiek. Dit stelt de gemeente op basis van onderzoek.

Een juridische uitspraak leidde de afgelopen weken overal in het land tot grote schrik. Bouwplannen zouden niet kunnen doorgaan, doordat er te veel 'stikstofdepositie' zou plaatsvinden in kwetsbare gebieden. De provincie Fryslân waarschuwde hier ook voor bij de WTC-plannen.

De gemeente, die het bestemmingsplan voorbereidt, besloot de zaak snel de onderzoeken. Wethouders Hein de Haan en Friso Douwstra lieten dinsdag weten ,,ervan overtuigd te zijn dat het hier niet speelt''.

Ze presenteerden de eindversie van het bestemmingsplan, dat komende maand door de gemeenteraad wordt vastgesteld. Hierin zit ook beantwoording op de zienswijzen van omwonenden en ondernemers.

Afscheidingswal valt duurder uit
In de plannen zit een kleine wijziging. De groene afscheidingswal bij de Schrijversbuurt zal waarschijnlijk 375.000 euro kosten, terwijl er in eerste instantie 200.000 euro voor was uitgetrokken. Volgens de wethouders zijn de extra kosten terug te verdienen door elders op het terrein kosten te schrappen. Ook de bodemsanering is 4,5 ton duurder dan verwacht, maar dit wordt betaald uit een speciale saneringspot bij de gemeente.

De wethouders hebben dinsdag een opmerkelijk dikke stapel stukken beschikbaar gesteld rond het nieuwe bestemmingsplan. De gemeenteraad kan woensdag technische vragen stellen over dit ingewikkelde dossier. De komende weken zal de gemeenteraad vaak vergaderen over het onderwerp.

Van de ruim twintig zienswijzen die eerder zijn ingediend op het plan zijn er uiteindelijk achttien over. Er waren enkele intrekkingen en overlappingen.

https://www.lc.nl/friesland/Wethouders-Stikstofprobleem-treft-plannen-WTCCambuur-niet-24561173.html
Kalmte alleen kan u redden.

Bankzitter

Er zal best hier en daar een tegenslag zijn waardoor iets duurder uitvalt of iets langer duurt en paniekvogels zullen ook af en toe wel blijven krijssen over allerlei vermeende obstakels. Maar alle seinen staan op groen en we liggen nog op schema.

michello

De Limburger MobileMenu
Ex-topmannen Roda JC verdacht van fraude
Gisteren om 21:10

AFBEELDING: ARCHIEF DE LIMBURGER
Justitie verdenkt Ton Caanen, voormalig technisch directeur van Roda JC, van belasting- en hypotheekfraude. Ook ex-topmannen Hessel Meijer en Wim Collard zijn onderwerp van onderzoek.

Oud-commissaris Meijer en voormalig algemeen directeur Collard worden verdacht van betrokkenheid bij de hypotheekfraude.

Lees ook: Hypotheekfraude ex-topmannen Roda: 'Justitie legt het verkeerd uit'

In het kader van het onderzoek viel de Fiscale Opsporings- en Inlichtingendienst (FIOD) op 11 december 2018 binnen in het Roda-stadion. Ook het in het stadion gevestigde kantoor van projectontwikkelaar Meijer en de woning van Caanen in Spaubeek zijn doorzocht.

Meerdere bronnen rond Roda JC geven aan dat de FIOD op zoek was naar stukken met betrekking op Caanen. ,,Voor zover wij er zicht op hebben gaat het hier om een voormalige ­medewerker van de club en is het zo dat Roda JC geen blaam treft. Wij zijn ook op geen enkele manier door de betrokken instantie aangesproken. Voor Roda is dit dus een gesloten boek", luidt de reactie van de club.

Ex-topmannen Roda JC verdacht van fraude 
Ton Caanen. FOTO: BAS QUAEDVLIEG
De woordvoerster van het functioneel parket noemt geen namen, maar bevestigt het fraude-onderzoek naar drie verdachten. Hoofdverdachte Caanen zou de fiscus tussen 2015 en 2017 voor zeker enkele tienduizenden euro's hebben benadeeld.

Valse loonstroken

Hij zou ook in 2016 valse loonstroken en werkgeversverklaringen hebben overlegd bij de aanvraag van een hypotheek voor de aankoop van een villa van ruim 6,5 ton in Spaubeek. Ook zou hij hebben voorgewend dat hij over voldoende eigen vermogen bezat. Meijer zou daaraan hebben meegewerkt door tijdelijk een ton op de rekening van Caanen te stallen. Welke rol oud-directeur Collard heeft gespeeld is niet bekend.


Meijer (60) vertrok in januari 2019 als commissaris bij Roda. Hij ontkent dat er een verband is met de FIOD-inval van een maand eerder.

Het onderzoek startte na een anonieme tip over Caanen. Volgens Meijer was justitie op zoek naar grotere misstanden in de voetballerij, maar liep dat op niets uit. ,,Nu maken ze in deze zaak van een mug een olifant. Zaken worden verkeerd uitgelegd."

Caanen (53) en Collard (57) reageerden niet op meerdere verzoeken tot commentaar. Caanen werd in 2017 weggestuurd bij Roda. Tegenwoordig werkt hij bij de Slowaakse voetbalclub FK Senica.

Lore

Heeft gelukkig weinig te maken met ons stadion, maar het verbaast mij echt dat dit soort commissarissen en directeuren zichzelf zo in de problemen werken. "Verkeerd lezen" van documenten bij fraude onderzoeken overkomt erg weinig mensen in mijn vriendenkring.

Galdiano

Natuur en milieu spelen een opvallende rol bij de inrichting van het WTC-gebied

Natuur en milieu spelen een opvallende rol in de inrichting van het Leeuwarder WTC-gebied. Van 'eco-sloten' tot hergebruikt puin.

Wethouders Hein de Haan en Friso Douwstra leverden dinsdag een dikke stapel stukken af bij de gemeenteraad. Die neemt komende maand een besluit over het bestemmingsplan van het WTC-gebied. De dossiers blijken zo groot dat het digitale raadssysteem van de gemeente ze niet aankan.

Deze krant zal de komende weken dieper ingaan op de achttien ingediende zienswijzen. Vandaag een overzicht van de laatste wijzigingen in de inrichting van het gebied. Groen, schone energie en water spelen hier een opvallende rol in. Deels omdat de wetgeving dit verplicht, maar ook omdat de gemeenteraad en omwonenden dit wensen.
Groene wal

De naastgelegen Schrijversbuurt ijvert al lange tijd voor een groene wal als afscheiding. Inmiddels hebben burgemeester en wethouders besloten hier fors meer geld voor uit te trekken dan eerder de bedoeling was. Het gaat om een ,,geluidswal begroeid met groene klimplanten''. Deze varieert in hoogte van 1 tot 5 meter. Tussen deze wal en de huizen van de Schrijversbuurt komt ook een ,,ecologische groenstrook''.

Lees ook: De snelheid van de bouw van het WTC/Cambuurgebied hangt af van zaak Raad van State

Hierlangs wordt een zogeheten ecosloot uitgegraven. De gemeente schrijft hierover: ,,In de grond wordt een drainagestrook aangelegd die functioneert als een 'ondergrondse' sloot. Deze strook wordt afgedekt met snoeiafval en tot slot wordt het geheel afgedekt met een groenstrook, bijvoorbeeld begroeid met struikgewas.''

Zulke ecosloten komen ook verderop in het WTC-gebied. Ze zijn bedoeld om regenwater op te vangen, ,,bevorderen de kwaliteit van het gebied en ze helpen tegen opwarming op hete dagen (hittestress)''. Wetgeving verplicht de gemeente ruimte te scheppen voor wateropvang bij zware stortbuien. De gemeente kiest hierbij liever niet voor open sloten, omdat die snel vervuild raken. Ze legt wel enkele ,,grotere waterpartijen'' aan ten zuiden en ten oosten van de Elfstedenhal.
300 bomen

Er worden zo'n driehonderd bomen aangeplant, deels langs de noord-zuidlopende route van het vroegere Dokkumer Lokaaltsje. De gemeente zal ook veel materiaal hergebruiken. Dit geldt bijvoorbeeld voor puin en bestrating.

Er is vaak voor gepleit om zonnepanelen in het gebied te plaatsen. De gemeente durft echter niet met zekerheid te zeggen of dit lukt. Alleen de plaatsing van panelen op de McDonald's staat vast. Volgens de plannen is het de bedoeling om het Cambuurstadion te verwarmen met geothermie.

Natuurregels zijn tegenwoordig streng en leiden geregeld tot vertraging van nieuwbouwplannen. In het WTC-gebied blijkt dit echter mee te vallen. Inmiddels hebben ecologen uitvoerig onderzoek gedaan naar kwetsbare dieren.

Hun conclusie: er wonen geen vleermuizen in het gebied. Ook nesten van mussen, gierzwaluwen en ransuilen ontbreken. Dit is voor de bouwers een opluchting: het scheelt rompslomp en vertraging.


When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

okkele

jezus .  :zucht
nu maar hopen dat er niemand aan die kutkrant meld dat de vlaamse regenworm daar gesignaleerd is.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Viper

Citaat van: Galdiano op juni 20, 2019, 09:16:38
Er worden zo'n driehonderd bomen aangeplant, deels langs de noord-zuidlopende route van het vroegere Dokkumer Lokaaltsje.

Compleet doorgeslagen! Dit plan krijgt een GroenLinks-sausje. De gehele gevel van het stadion is straks bedekt met bomen en je kunt je reet er niet keren.

Lore

Citaat van: Viper op juni 20, 2019, 09:44:12
Compleet doorgeslagen! Dit plan krijgt een GroenLinks-sausje. De gehele gevel van het stadion is straks bedekt met bomen en je kunt je reet er niet keren.

Er is toch niets mis mee om bomen in het gebied te planten?
Het lijkt mij ook verstandig dat de gemeente aan zulke dingen denkt, want als er dan procedures over milieu worden gestart kan de gemeente hier naar wijzen.