Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: speculeter op maart 21, 2019, 16:58:32
Foeke zei...we weten sinds een maand dat er in 2021 het nieuwe stadion er staat

Is hij daar dan net zo zeker van als hij was dat Grim trainer werd?

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Lore op maart 21, 2019, 19:58:45
Is hij daar dan net zo zeker van als hij was dat Grim trainer werd?

:_schater :X
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Agy

Dijkstra Draisma koopt grond Snekertrekweg, bestemmingsplan nieuw Cambuurstadion openbaar
47 minuten geleden    16 minuten geleden   Friesland

Een nieuwe stap in de lange route tot de realisatie van het nieuwe Cambuurstadion op het WTC-terrein in Leeuwarden: het bestemmingsplan is klaar en ligt vanaf 25 april zes weken ter inzage.

Dat betekent dat iedereen die maar wil zijn of haar zegje kan gaan doen over de ontwerpen en de plannen rondom het nieuwe stadion van Cambuur.

Voordat de plannen definitief gepresenteerd konden worden, moest er nog een hobbeltje worden genomen: de aankoop van panden aan de Snekertrekweg door Bouwgroep Dijkstra Draisma. De supermarkten die daar nu gevestigd zijn, willen graag hun supermarkten verplaatsen naar het WTC-gebied.

Bouwgroep Dijkstra Draisma wil graag appartementen bouwen aan de Snekertrekweg, als de supermarkten eenmaal zijn verhuisd. Maar, dan moest de bouwgroep wel eerst de grond in handen hebben. Dinsdag maakte de gemeente Leeuwarden bekend dat de grond nu eigendom is van het bouwbedrijf.

Seizoen 2021/2022 klaar
Volgens de planning moet het lukken om het stadion op te leveren in de zomer van 2021. Dat betekent dat Cambuur vanaf het seizoen 2021/2022 de wedstrijden in het nieuwe stadion zal spelen.

Collingwood

Kalmte alleen kan u redden.

De Gast

Na de 90 minuten in het nieuwe stadion een herkenbaar clublied spelen zoals ze bij een Ajax of een Juventus doen. Geen half gare goedkope muziek maar een herkenbaar nummer voor alle supporters. En dit ook vooraf als het even kan. Het Storia di un grande amore van Juve.. Dit is mijn club van Ajax.. zoiets zou hier ook prachtig zijn. Over het Roma Roma Roma van AS Roma nog maar te zwijgen.

Noordcambuur

Citaat van: Treb op maart 21, 2019, 16:15:47
De laatste dagen hoor je overal dat het nieuwe stadion er over twee jaar staat.

Imo zijn er nog steeds wat obstakels toch?
Pas juichen als de eerste paal daadwerkelijk in de grond zit.
volgens mij weten we volgende week meer

De Gast

6 miljoen moeten we ophoesten toch?

Noordcambuur

Citaat van: De Gast op april 20, 2019, 20:12:43
6 miljoen moeten we ophoesten toch?
ja klopt hoe ze dat gaan doen :?
Ik heb ze niet.... 8P

Lore

Citaat van: Noordcambuur op april 21, 2019, 21:41:46
ja klopt hoe ze dat gaan doen :?
Ik heb ze niet.... 8P

Volgens mij is al gedekt via een lening, maar is het goedkoper om het zelf te financieren

Huzumer

Achtergestelde obligatielening (eeuwigdurend) uitgeven met rente hoger dan huidige spaarrekeningen en lager dan rente bij financiering door anderen. Alleen aflossen (bij loting) als we het ons kunnen permitteren. Ik verwacht dat je bij sponsors en supporters wel een paar miljoen kunt ophalen. Eenheden van EUR 1.000 per stuk, maar op te knippen in bedragen van EUR 50, zodat iedereen mee kan doen. Weet iemand of SCC hier nog mee bezig is?

Geelblauwstiens

Citaat van: Huzumer op april 22, 2019, 16:57:23
Achtergestelde obligatielening (eeuwigdurend) uitgeven met rente hoger dan huidige spaarrekeningen en lager dan rente bij financiering door anderen. Alleen aflossen (bij loting) als we het ons kunnen permitteren. Ik verwacht dat je bij sponsors en supporters wel een paar miljoen kunt ophalen. Eenheden van EUR 1.000 per stuk, maar op te knippen in bedragen van EUR 50, zodat iedereen mee kan doen. Weet iemand of SCC hier nog mee bezig is?
Dit was toch een serieus plan?

Utekleitrokken

Citaat van: Geelblauwstiens op april 22, 2019, 17:08:04
Dit was toch een serieus plan?

Een kennis heeft ooit een mail gestuurd over de stand van zaken hierover, maar via Sales krijg je niet eens een reactie.

justremco

Citaat van: Geelblauwstiens op april 22, 2019, 17:08:04
Dit was toch een serieus plan?

Was dat niet een optie om de benodigde 6 miljoen eigen bijdrage voor het stadion op te hoesten?

Bankzitter

Die 6 miljoen is gegarandeerd. Stel dat we ergens anders (een deel) van dat geld goedkoper kunnen binnenhalen, dan scheelt dat dus in de jaarlijkse kosten. Via banken gaat dat niet lukken, maar bijv. via certificaten moet het wel mogelijk zijn een deel van 6 miljoen zelf te binnen te halen.

Het is in ieder geval geen obstakel voor de komst van het stadion.

Galdiano

Voor de liefhebber:

www.leeuwarden.nl/wtccambuur

en heel veel tekst  8) :
https://0080.ropubliceer.nl/data/0080/rodata/023856FC-E38F-4B6C-BBBD-D3779A8F5EA4/t_NL.IMRO.0080.03022BP00-OW01.html

Ziet er allemaal goed uit! Komende 6 weken vanaf vandaag ligt alles ter inzage bij de gemeente en kunnen belanghebbenden eventueel bezwaren indienen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets