Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

speculeter

Citaat van: Galdiano op oktober 20, 2018, 08:40:58
Als ik heel eerlijk ben, liep ik gister met een grote lach door de wijk naar het Cambuurstadion.
Wat blijft het toch mooi ons huidige stadion  |:)
ik ook hoor...maar als je wat wilt moet je in de toekomst echt naar een nieuw stadion.
Of wil je lekker aan blijven modderen in de kkd?

Galdiano

Citaat van: speculeter op oktober 20, 2018, 08:56:05
ik ook hoor...maar als je wat wilt moet je in de toekomst echt naar een nieuw stadion.
Of wil je lekker aan blijven modderen in de kkd?

Voor mij hoeven wij niet structureel in de ere te spelen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Cor

Als ik het allemaal eens een beetje analyseer begint de onvrede van de FP op het moment dat de opleverdatum wordt opgeschoven door geknoei bij de gemeente. Uiteindelijk gaat de FP akkoord met een nieuwe datum, mits er vervangende ruimte door de gemeente wordt geregeld tot de boel is opgeleverd. Vrij helder allemaal. Ik kan zelfs nog begrijpen dat de FP in dit geval van mening is dat de gemeente Leeuwarden, die immers verantwoordelijk is voor alle vertraging, de verhuiskosten voor het tijdelijk onderdak voor zijn rekening neemt.

Ik kan me niet voorstellen dat de FP er zelfs maar aan kan denken om ook de huurkosten bij de gemeente onder te brengen. Immers, bij een definitieve verhuizing zou er toch ook gewoon huur betaald moeten worden voor die periode?

Wat betreft de onderbouwing van het hele plan, de hele businesscase is wel heel erg afhankelijk van 1 partij, nl. de FP. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze partij zich hier dan ook erg bewust van is en gaat voor het maximale rendement.
En Cambuur is de grote verliezer in dit machtsspel. Jammer


Agy

Maar snel een belletje naar de Bauhaus... genoeg m2 beschikbaar en het concurrentie beding met Anker/Karwei is niet meer van toepassing.

Bankzitter

Cambuur heeft geen tijd en geen alternatieven meer en daarmee de gemeente dus ook niet als ze betaald voetbal op een behoorlijk niveau willen behouden voor Leeuwarden. En daardoor kunnen alle partijen het hoog spelen met de gemeente.


veteraan

Je merkt om je heen een sfeer (bij heel veel supporters)van gelatenheid.
Als je een keer of zes het nut en de betekenis van de club, de stad en het ontwikkelingsgebied hebt moeten verdedigen dat is het wel op.

Volgend jaar verkiezingen

Agy


Naastismis

Kan wel een slotje op een nieuw stadion komt er niet

Viper

#7689
Citaat van: Naastismis op oktober 21, 2018, 17:16:05
Kan wel een slotje op een nieuw stadion komt er niet

Eerst maar afwachten wat er de komende weken gaat gebeuren. Zolang de partijen nog on speaking terms zijn en er perspectief bestaat hoeft dit draadje niet op slot, lijkt mij.

veteraan

Het is een (met alle respect) oudewijventoestant aan het worden:
Het gaat door, of anders een ultiem noodscenario !

Hier kan een serieus werkende organisatie niet mee dealen

Bankzitter

Deze langdurige onduidelijkheid werkt ook weer elke transferperiode door. Elke keer moet 2 verschillende scenario's gerekend worden en dan soms  ook nog met wel/geen promotie. Dat verklaart ook deels het zwalkend technisch beleid van de laatste jaren... we kunnen zo geen lange termijn beleid maken en niet investeren.


V-man

FP toetert eerst iets op hun site. SCC moet dit dan ook "als een donderslag bij heldere hemel vernemen". Vervolgens speelt de FP stommetje door niet bereikbaar te zijn. Heb de indruk dat zowel de FP maar ook de gemeente hier niet de belangen van zo'n nieuw stadion, helemaal volledig, doorhebben. De supporters worden voor de zoveelste keer in dit proces in de zeik genomen! 

Vlampiep

Onduidelijke afspraken, vermeende toezeggingen lopen als een rode draad door de carrière  van Deinum.
Hij is te vaak uit de bocht gevlogen. Wil de gemeente tot een oplossing komen in deze met de FP, zal Deinum terug moeten treden als onderhandelaar vanuit de gemeente.

speculeter

Voorop de krant grote kop: ruzie cambuur escaleert
Strekking van hele verhaal is dat de wethouders zeggen zich de gemaakte afspraken niet te herinneren terwijl die mondeling wel zijn gemaakt.
De huur waar het om gaat betreft 2ton per jaar.
Op een project van 70 miljoen.
Man o man wat een gemeente