Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Agy

Citaat van: Cor op oktober 19, 2018, 16:04:04
Ik kan me alleen maar baseren op de persconferentie die ik nu volg, maar het lijkt me dat de Friese Poort ook een vreemd spel speelt.

Eens... gemeente denkt mee om vervangende ruimte te vinden en eventueel mee te betalen aan extra kosten vanuit de b'case, denk dan aan 2 x verhuizen. Maar je gaat toch niet de huur betalen!? dat zijn geen extra kosten tenzij die veel hoger liggen dan nu en/of de locatie bij het WTC.

Collingwood

Wat ik vooral vreemd vind: in zowel de interpretatie van de FP als die van de gemeente hoeft de FP de extra huisvestingskosten níét te betalen. Het verschil is dat volgens de FP de gemeente die kosten betaalt en volgens de gemeente komt het geld uit de business case. Dus wat is precies het probleem van de Friese Poort?

Dit overigens wel slechts gebaseerd op de persconferentie waarbij de FP zelf dus niet aanwezig is.
Kalmte alleen kan u redden.

Yellow Army

Citaat van: Agy op oktober 19, 2018, 16:07:18
Eens... gemeente denkt mee om vervangende ruimte te vinden en eventueel mee te betalen aan extra kosten vanuit de b'case, denk dan aan 2 x verhuizen. Maar je gaat toch niet de huur betalen!? dat zijn geen extra kosten tenzij die veel hoger liggen dan nu en/of de locatie bij het WTC.

Dat zal de uiteindelijke tegemoetkoming wel worden; voor de meerkosten van het huren van een tijdelijke locatie zal de gemeente wel garant voor staan.
Area 58

DayDreamer

Zal de FP al vervangende grond/ruimte hebben, vind het erg vreemd dat je zomaar de stekker er even uittrekt in zo'n project.

Als dit een definitieve nee is heeft Cambuur echt een probleem, dat is eigenlijk de doodsteek voor de club, aangezien in dit stadion geen jaren meer gevoetbald kan worden, we zitten al in blessure tijd voor 2 tribunes.

Daarnaast het artikel laatst in VI beloofd ook niet veel goeds. 2 begrotingen ingediend, 1 voor wel een nieuw stadion, 1 voor geen nieuw stadion, oftewel met de botte bijl door de organisatie, terug naar 3.5 miljoen begroting en 1 miljoen spelersbudget. Spelen in de marge, trek dan de stekker er maar uit.

DayDreamer

Gemeente blijft nog voorzichtig positief. Ontwikkelaar, zonder FP is het over en sluiten.

mario

Heeft de Friese poort zelf al gereageerd? En dan niet de verklaring die op de website staat.

Vlampiep

Citaat van: Agy op oktober 19, 2018, 16:07:18
Eens... gemeente denkt mee om vervangende ruimte te vinden en eventueel mee te betalen aan extra kosten vanuit de b'case, denk dan aan 2 x verhuizen. Maar je gaat toch niet de huur betalen!? dat zijn geen extra kosten tenzij die veel hoger liggen dan nu en/of de locatie bij het WTC.
Het enige wat ik kan concluderen, is dat er onduidelijkheid is over de afspraken en besluitvorming in de tot stand koming van het nieuwe stadion.
Als dit betekend dat de stekker er uit gaat, is het ook duidelijk dat er onwil is bij de betrokken partijen, in deze de gemeente en FP.

DayDreamer

Maar wat zullen de kosten van tijdelijk onderkomen van FP zijn?  Want hier gaat dit project op stuk nu.

Galdiano

Citaat van: DayDreamer op oktober 19, 2018, 16:48:13
Maar wat zullen de kosten van tijdelijk onderkomen van FP zijn?  Want hier gaat dit project op stuk nu.

Verhuiskosten, huur etc kan aardig in papieren lopen denk ik.
Friese Poort is onwijs dom, als ze zelf hun eigen plan trekken, het kopen van grons, ontwerpen van eigen gebouw, vergunningen aanvragen en juridisch getouwtrek met eventuele buren, zijn ze nog veel later, als ze in het Cambuur stadion gaan komen in 2021
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Collingwood

Citaat van: DayDreamer op oktober 19, 2018, 16:48:13
Maar wat zullen de kosten van tijdelijk onderkomen van FP zijn?  Want hier gaat dit project op stuk nu.

Dit (het is geen 'miljoenenprobleem', zoals eerder) plus het feit dat de extra kosten in geen geval voor de FP zouden zijn (als ik het goed begrijp) zou het bijzonder frustrerend maken als het hierdoor zou klappen.

Dat is volgens ontwikkelaar Wyckerveste overigens wel min of meer zeker als de FP definitief eruit stapt. Het plan is zonder de FP niet te realiseren en er is geen tijd om een andere partij te vinden, aldus Wyckerveste in de LC.
Kalmte alleen kan u redden.

Jandehulk

Ben er helemaal klaar mee... Wat een drama om als Cambuur supporter geboren te zijn.....geen normaal elftal,geen stadion ....Jezus hey!!...kan er in Leeuwarden nooit iets goed gaan ??..

Vlampiep

Citaat van: Jandehulk op oktober 19, 2018, 17:36:03
Ben er helemaal klaar mee... Wat een drama om als Cambuur supporter geboren te zijn.....geen normaal elftal,geen stadion ....Jezus hey!!...kan er in Leeuwarden nooit iets goed gaan ??..
Ik bin dur oek goead ziek van Jan, mar hopeluk kenne ze vanavond de frustraties fut speule en sien late dat ze op termien in een mooi nieuw stadion hore te speulen.
En ach dur gaat oek wel us wat goead hier, toch 3 keer promoveert waarvan 2 keer met een kampioenskap.

Destroyer

** Poolwinner 18/19 - 21/22

Bankzitter

Het is onthutsend om te zien dat betrokken partijen de urgentie niet zien om het huidige stadion te vervangen. Gebrek aan daadkracht en visie. Schrijnend dat de gemeente het maatschappelijk belang van zowel zowel Cambuur als De Friese Poort niet op waarde schatten. Friese Poort kan zelf een andere locatie zoeken als het te lang duurt en de kosten te hoog zijn. Voor Cambuur is het onmogelijk ff ergens anders gaan ballen en hebben geen alternatief. Daarmee is Cambuur de grote verliezer van een conflict waar ze zelf geen deel aanheeft.

Zou me niet verbazen dat er nog rechtzaken gaan volgen, mocht het definitief klappen.

Galdiano

Als ik heel eerlijk ben, liep ik gister met een grote lach door de wijk naar het Cambuurstadion.
Wat blijft het toch mooi ons huidige stadion  |:)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets