Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

#7605
Gisteren van van der Belt gehoord: het geld dat Cambuur moet binnenbrengen is rond, het kan geleend worden van een consortium,  alleen wordt daar een hoog percentage rente gerekend, daarom willen ze goedkopere manieren ontwikkelen. Alles dat met certificaten wordt binnen gebracht wordt gekort op de lening bij het consortium. Ze willen een certificaat ook gedeeld door 4 aanbieden, dus 250 euro

Kortom dit verhaal brengt het stadion helemaal niet in gevaar
Henk, held, bedankt

Collingwood

Allen dank voor de reactie en Kuzmanovic voor de info.
Kalmte alleen kan u redden.

moodygrunn

Citaat van: PePe op september 25, 2018, 23:00:54
Ik zie de certificaten het als een soort renteloze lening.  (maar wat wordt je er als supporter eigenlijk beter van?) Alleen een status?

Dividenduitkering kan ook aardig oplopen (ws meer dan op de normale spaarrekening van de bank)
In Henk en Sandor we trust

Bankzitter

Ik heb ook een certificaat voor ontwikkelen van popcultuur in een stad. Zoiets koop je om dingen te steunen die al vanaf je puberteit onderdeel van je leven zijn, niet direct uit winstbejag.  Theoretisch kun je daar dividend over krijgen of het weer doorverkopen als je het geld terug wil. In de praktijk zijn het bedrijven die zo willen sponsoren . Daarbij wat particulieren die zo'n bedrag kunnen missen, dit schenken zodat daar iets moois mee gedaan kan worden, in dit geval een schitterend stadion. Je kunt het ook als een soort kickstarter zien, een manier  voor de club om goedkoop geld te krijgen wat je bij de banken niet kan lenen.


Cor

Ik vind het een strakke actie. En ja, er zijn mensen die mee willen doen en het niet kunnen betalen. En ja, er zijn mensen die het weer met de nodige achterdocht tegemoet treden. Maar gelukkig zijn er ook mensen die het wel willen en kunnen missen. Zolang die er positief tegenover staan heb ik er wel vertrouwen in. Gister een mooi stuk in de LC van mensen die het wel een mooi initiatief vinden. Misschien hier even posten?

Yellow Army

Citaat van: Cor op september 27, 2018, 08:09:22
Ik vind het een strakke actie. En ja, er zijn mensen die mee willen doen en het niet kunnen betalen. En ja, er zijn mensen die het weer met de nodige achterdocht tegemoet treden. Maar gelukkig zijn er ook mensen die het wel willen en kunnen missen. Zolang die er positief tegenover staan heb ik er wel vertrouwen in. Gister een mooi stuk in de LC van mensen die het wel een mooi initiatief vinden. Misschien hier even posten?

Graag
Area 58

Collingwood

Even gezocht, ik neem aan dat het om dit stuk gaat:

Stadioncertificaten lijken in trek bij Cambuur

Supporters en sponsoren van Cambuur willen best certificaten kopen om op die manier een bijdrage te leveren aan het nieuwe Cambuurstadion.

Twee miljoen euro. Dat is het bedrag dat Cambuur hoopt op te halen door de uitgifte van certificaten. Het geld is bedoeld voor het nieuwe stadion dat in 2021 klaar moet zijn en waarvoor Cambuur zes miljoen euro op tafel moet leggen.

'Iedereen wil meedoen'
,,Als ik Cambuur kan helpen door een certificaat, dan doe ik dat." Erik Hoeksma is Cambuur fan en een van de vele 'kleine sponsoren' van de club. ,,En ik ben zeker niet de enige, ik hoor allerlei mensen er over praten en iedereen wil meedoen."

Diezelfde ervaring heeft raadslid én Cambuurfan Otto van der Galiën. ,,In mijn appgroepjes rond Cambuur zijn de reacties positief. En natuurlijk doe ik zelf ook mee. Die certificaten houden hun waarde wel en als het goed gaat met de club dan krijg je er zelfs nog wat rente op ook."

'Bied ook deelcertificaten aan'
,,We gaan kijken hoe we als supportersvereniging daar een bijdrage aan kunnen leveren", zegt Kees Elzinga, voorzitter van de Kern van Cambuur. ,,Een bedrag van duizend euro, zoals het nu genoemd wordt, is vrij hoog. Sommige supporters kunnen met pijn en moeite het geld voor een seizoenkaart opbrengen dus het idee om ook deelcertificaten aan te bieden, lijkt mij een goede zaak. Je verbindt je met zo'n certificaat toch met de club."

Het is niet de eerste keer dat Cambuur certificaten uitgeeft. In 2010 toen de club op de rand van een faillisement stond, verkocht Cambuur ook waardepapieren. Die leverden de club toen zo'n 1,3 miljoen euro op. Ype Smid, ex-voorzitter, was nauw betrokken bij die actie. ,,Ik juich dit initiatief alleen maar toe. Er is wel een groot verschil met 2010. Toen was het om een gat te vullen in een ecomische crisis. En het was maar de vraag of de club zou overleven. Nu bouw je mee aan de toekomst van de club, aan een nieuw stadion."

'Ik denk dat er voldoende draagvlak is'
Volgens Smid is het belangrijk dat bestuurders en sponsoren het voortouw nemen. ,,Twee miljoen euro ophalen lijkt mij haalbaar. Maar het is wel belangrijk dat bestuur en sponsoren laten zien dat zij meedoen, dat ze zich hard maken voor het doel en zelf certificaten kopen."

Jan Leegstra is voorzitter van de Business Club Cambuur. ,,Cambuur heeft niet alleen een harde kern van supporters, ook onder de sponsoren is er een groep die alles doet voor de club. Dus ik ben er van overtuigd dat zij ook mee zullen doen met deze actie en certificaten zullen kopen. Ik denk dat er onder zowel supporters als sponsoren voldoende draagvlak is." Zowel Smid als Leegstra geven aan dat zij mee zullen doen als de certificaten in de verkoop gaan.

Andere manieren van inkomsten genereren
Sportconsultant Frank van de Wall Bake oppert dat Cambuur de verkoop zou moeten koppelen aan iets tastbaars. Zoals de naam van de koper op een stoeltje. ,,Je zou zoiets kunnen doen als met het Elfstedenbruggetje bij Barthlehiem. Dat iedere koper een foto krijgt in een wall of fame in het stadion." Erik Hoeksma ziet een stoel met zijn naam wel zitten. ,,Ja, en ik denk dat ook andere supporters zoiets zouden kunnen waarderen."

,,Mensen hebben graag iets tastbaars. Dus een naam op een stoel is leuk. Maar we kunnen ook de stoeltjes in het oude stadion verkopen waar mensen jaren op hebben gezeten", suggereert Kees Elzinga van de Kern van Cambuur.

https://www.lc.nl/friesland/Stadioncertificaten-lijken-in-trek-bij-Cambuur-23577682.html
Kalmte alleen kan u redden.

El Ma-kri-niii

Dat laatste is ook een prima idee. Ik denk dat er een hoop supporters uit nostalgische overwegingen wel een of twee stoeltjes uit het oude stadion willen kopen. Daarnaast is er misschien wel een amateurclub die een nieuwe tribune krijgt en die belang heeft bij een x-aantal tweedehands stoelen. 10 euro per stoel levert toch weer een ton op, als je alles verkoopt.

hobbes

Citaat van: El Ma-kri-niii op september 27, 2018, 11:27:53
Dat laatste is ook een prima idee. Ik denk dat er een hoop supporters uit nostalgische overwegingen wel een of twee stoeltjes uit het oude stadion willen kopen. Daarnaast is er misschien wel een amateurclub die een nieuwe tribune krijgt en die belang heeft bij een x-aantal tweedehands stoelen. 10 euro per stoel levert toch weer een ton op, als je alles verkoopt.

Ik zou als seizoenkaarthouder mijn eigen stoeltje idd wel willen kopen.

Yellow Army

Citaat van: Collingwood op september 27, 2018, 11:19:51
Even gezocht, ik neem aan dat het om dit stuk gaat:

Stadioncertificaten lijken in trek bij Cambuur

Supporters en sponsoren van Cambuur willen best certificaten kopen om op die manier een bijdrage te leveren aan het nieuwe Cambuurstadion.

Twee miljoen euro. Dat is het bedrag dat Cambuur hoopt op te halen door de uitgifte van certificaten. Het geld is bedoeld voor het nieuwe stadion dat in 2021 klaar moet zijn en waarvoor Cambuur zes miljoen euro op tafel moet leggen.

'Iedereen wil meedoen'
,,Als ik Cambuur kan helpen door een certificaat, dan doe ik dat." Erik Hoeksma is Cambuur fan en een van de vele 'kleine sponsoren' van de club. ,,En ik ben zeker niet de enige, ik hoor allerlei mensen er over praten en iedereen wil meedoen."

Diezelfde ervaring heeft raadslid én Cambuurfan Otto van der Galiën. ,,In mijn appgroepjes rond Cambuur zijn de reacties positief. En natuurlijk doe ik zelf ook mee. Die certificaten houden hun waarde wel en als het goed gaat met de club dan krijg je er zelfs nog wat rente op ook."

'Bied ook deelcertificaten aan'
,,We gaan kijken hoe we als supportersvereniging daar een bijdrage aan kunnen leveren", zegt Kees Elzinga, voorzitter van de Kern van Cambuur. ,,Een bedrag van duizend euro, zoals het nu genoemd wordt, is vrij hoog. Sommige supporters kunnen met pijn en moeite het geld voor een seizoenkaart opbrengen dus het idee om ook deelcertificaten aan te bieden, lijkt mij een goede zaak. Je verbindt je met zo'n certificaat toch met de club."

Het is niet de eerste keer dat Cambuur certificaten uitgeeft. In 2010 toen de club op de rand van een faillisement stond, verkocht Cambuur ook waardepapieren. Die leverden de club toen zo'n 1,3 miljoen euro op. Ype Smid, ex-voorzitter, was nauw betrokken bij die actie. ,,Ik juich dit initiatief alleen maar toe. Er is wel een groot verschil met 2010. Toen was het om een gat te vullen in een ecomische crisis. En het was maar de vraag of de club zou overleven. Nu bouw je mee aan de toekomst van de club, aan een nieuw stadion."

'Ik denk dat er voldoende draagvlak is'
Volgens Smid is het belangrijk dat bestuurders en sponsoren het voortouw nemen. ,,Twee miljoen euro ophalen lijkt mij haalbaar. Maar het is wel belangrijk dat bestuur en sponsoren laten zien dat zij meedoen, dat ze zich hard maken voor het doel en zelf certificaten kopen."

Jan Leegstra is voorzitter van de Business Club Cambuur. ,,Cambuur heeft niet alleen een harde kern van supporters, ook onder de sponsoren is er een groep die alles doet voor de club. Dus ik ben er van overtuigd dat zij ook mee zullen doen met deze actie en certificaten zullen kopen. Ik denk dat er onder zowel supporters als sponsoren voldoende draagvlak is." Zowel Smid als Leegstra geven aan dat zij mee zullen doen als de certificaten in de verkoop gaan.

Andere manieren van inkomsten genereren
Sportconsultant Frank van de Wall Bake oppert dat Cambuur de verkoop zou moeten koppelen aan iets tastbaars. Zoals de naam van de koper op een stoeltje. ,,Je zou zoiets kunnen doen als met het Elfstedenbruggetje bij Barthlehiem. Dat iedere koper een foto krijgt in een wall of fame in het stadion." Erik Hoeksma ziet een stoel met zijn naam wel zitten. ,,Ja, en ik denk dat ook andere supporters zoiets zouden kunnen waarderen."

,,Mensen hebben graag iets tastbaars. Dus een naam op een stoel is leuk. Maar we kunnen ook de stoeltjes in het oude stadion verkopen waar mensen jaren op hebben gezeten", suggereert Kees Elzinga van de Kern van Cambuur.

https://www.lc.nl/friesland/Stadioncertificaten-lijken-in-trek-bij-Cambuur-23577682.html

Dank. Het lijkt me een creatieve en relatief goedkope manier van geld ophalen. Dit gaat wel loslopen lijkt me.
Area 58

Cor

Citaat van: Collingwood op september 27, 2018, 11:19:51
Even gezocht, ik neem aan dat het om dit stuk gaat:

Stadioncertificaten lijken in trek bij Cambuur

Supporters en sponsoren van Cambuur willen best certificaten kopen om op die manier een bijdrage te leveren aan het nieuwe Cambuurstadion.

Twee miljoen euro. Dat is het bedrag dat Cambuur hoopt op te halen door de uitgifte van certificaten. Het geld is bedoeld voor het nieuwe stadion dat in 2021 klaar moet zijn en waarvoor Cambuur zes miljoen euro op tafel moet leggen.

'Iedereen wil meedoen'
,,Als ik Cambuur kan helpen door een certificaat, dan doe ik dat." Erik Hoeksma is Cambuur fan en een van de vele 'kleine sponsoren' van de club. ,,En ik ben zeker niet de enige, ik hoor allerlei mensen er over praten en iedereen wil meedoen."

Diezelfde ervaring heeft raadslid én Cambuurfan Otto van der Galiën. ,,In mijn appgroepjes rond Cambuur zijn de reacties positief. En natuurlijk doe ik zelf ook mee. Die certificaten houden hun waarde wel en als het goed gaat met de club dan krijg je er zelfs nog wat rente op ook."

'Bied ook deelcertificaten aan'
,,We gaan kijken hoe we als supportersvereniging daar een bijdrage aan kunnen leveren", zegt Kees Elzinga, voorzitter van de Kern van Cambuur. ,,Een bedrag van duizend euro, zoals het nu genoemd wordt, is vrij hoog. Sommige supporters kunnen met pijn en moeite het geld voor een seizoenkaart opbrengen dus het idee om ook deelcertificaten aan te bieden, lijkt mij een goede zaak. Je verbindt je met zo'n certificaat toch met de club."

Het is niet de eerste keer dat Cambuur certificaten uitgeeft. In 2010 toen de club op de rand van een faillisement stond, verkocht Cambuur ook waardepapieren. Die leverden de club toen zo'n 1,3 miljoen euro op. Ype Smid, ex-voorzitter, was nauw betrokken bij die actie. ,,Ik juich dit initiatief alleen maar toe. Er is wel een groot verschil met 2010. Toen was het om een gat te vullen in een ecomische crisis. En het was maar de vraag of de club zou overleven. Nu bouw je mee aan de toekomst van de club, aan een nieuw stadion."

'Ik denk dat er voldoende draagvlak is'
Volgens Smid is het belangrijk dat bestuurders en sponsoren het voortouw nemen. ,,Twee miljoen euro ophalen lijkt mij haalbaar. Maar het is wel belangrijk dat bestuur en sponsoren laten zien dat zij meedoen, dat ze zich hard maken voor het doel en zelf certificaten kopen."

Jan Leegstra is voorzitter van de Business Club Cambuur. ,,Cambuur heeft niet alleen een harde kern van supporters, ook onder de sponsoren is er een groep die alles doet voor de club. Dus ik ben er van overtuigd dat zij ook mee zullen doen met deze actie en certificaten zullen kopen. Ik denk dat er onder zowel supporters als sponsoren voldoende draagvlak is." Zowel Smid als Leegstra geven aan dat zij mee zullen doen als de certificaten in de verkoop gaan.

Andere manieren van inkomsten genereren
Sportconsultant Frank van de Wall Bake oppert dat Cambuur de verkoop zou moeten koppelen aan iets tastbaars. Zoals de naam van de koper op een stoeltje. ,,Je zou zoiets kunnen doen als met het Elfstedenbruggetje bij Barthlehiem. Dat iedere koper een foto krijgt in een wall of fame in het stadion." Erik Hoeksma ziet een stoel met zijn naam wel zitten. ,,Ja, en ik denk dat ook andere supporters zoiets zouden kunnen waarderen."

,,Mensen hebben graag iets tastbaars. Dus een naam op een stoel is leuk. Maar we kunnen ook de stoeltjes in het oude stadion verkopen waar mensen jaren op hebben gezeten", suggereert Kees Elzinga van de Kern van Cambuur.

https://www.lc.nl/friesland/Stadioncertificaten-lijken-in-trek-bij-Cambuur-23577682.html

:thumbsup

Drumfather SCC

Citaat van: hobbes op september 27, 2018, 11:54:19
Ik zou als seizoenkaarthouder mijn eigen stoeltje idd wel willen kopen.
Ik dacht het inderdaad ook al sinds het (bijna) groene licht van de nieuwbouw; ''Wat zou het tof zijn om het stoeltje te kunnen krijgen waarmee het voor mij begon in '94''

Noordcambuur

Heel goed idee allemaal maar ik wil dat onze sponsoren iets meer gaan doen b.v.
Koop een keuken bij keukencentrum marsum krijg je korting en een certificaat voor het nieuwe stadion,dan wordt sponsor,Cambuur en supporter er beter van.
Dan maakt keukencentrum marsum €1.000 over naar Cambuur.
Misschien zijn er nog meer ideeën.

Bolle

Ken ik al n stoeltsje uutzoeke?

Vlampiep

Citaat van: Bolle op oktober 14, 2018, 17:24:05
Ken ik al n stoeltsje uutzoeke?
Folges mij kest leggend de wedstrieden folge, plak sat en dur sit oek niks foor die.