Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Ronnie tng

Citaat van: Lore op september 25, 2018, 14:56:31
Toch lijkt het mij een behoorlijke prestatie als dit lukt. Daarnaast ben ik niet onverdeeld positief over het uitkeren van dividend. Geld hoort in de club....

Ik ben het met je eens en dan vooral je laatste stuk. Ik zou wel eens willen weten hoe dat er uit komt te zien z'n constructie. Voorheen konden (vooral grote geldschieters) geld stoppen om talentvolle spelers te aan te trekken. Wanneer deze spelers dan verkocht werden moest er een flink bedrag afgegeven worden. Wat zijn we blij dat we hier eindelijk vanaf zijn. Nu gaan we een soortgelijk iets verzinnen, dat wanneer de club winst maakt er uitgekeerd moet worden aan mensen met certificaten? Dan raken we dus of een deel van de winst kwijt, of de begroting moet ieder jaar precies of niet gehaald worden. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de regels van de certificaten, maar ben op voorhand niet enthousiast.

Verder vind ik dit gewoon wat een vreemde constructie voor zoiets belangrijks. Waarom moet er ineens 2 miljoen bij supporters/sponsoren vandaan gehaald worden? We hebben een technisch directeur aangetrokken zodat vd Belt zich volledig kon focussen op het stadion. Als dit het resultaat is, dan is dat echt een lachertje!

DayDreamer

Ze hebben gewoon moeite om die 6 miljoen op te hoesten. Nu weten we ook waar de transfergelden van de laatste jaren heen gaat, logisch, maar speel open kaart.

Lore

Citaat van: DayDreamer op september 25, 2018, 15:32:34
Ze hebben gewoon moeite om die 6 miljoen op te hoesten. Nu weten we ook waar de transfergelden van de laatste jaren heen gaat, logisch, maar speel open kaart.

Ja dat zou natuurlijk ook kunnen. En dan zou het echt volkomen legitiem zijn. Immers de vaste structurele lasten worden lager, door incidentele opbrengsten. Dat is echt het beste wat je er mee kan doen. Maar.....als het zo is....... communiceer dit dan!

Treb

Bottom line..

We hewwe te weinig geld. Mut geld van de supporters bij.

Ik wil oek een nieuw hus. At jim nou certificaten voor mij kopen dan krije jum de winst na verkoop weer terug.

Wat een drama weer dit.

Collingwood

Citaat van: Lore op september 25, 2018, 14:56:31
Toch lijkt het mij een behoorlijke prestatie als dit lukt. Daarnaast ben ik niet onverdeeld positief over het uitkeren van dividend. Geld hoort in de club....

Volgens de club is dit een 'goedkope' manier om aan geld te komen, klopt dit dan niet? Zijn er alternatieven waar je uiteindelijk geen (of minder) geld in de vorm van rente of dividend aan kwijt bent? Dat de club niet zomaar even 6 miljoen kan ophoesten lijkt me wel geloofwaardig en dit lijkt me wat een groot bedrag om (volledig) gesponsord te krijgen.

(Dit zijn serieuze vragen van een leek.)
Kalmte alleen kan u redden.

Yellow Army

Citaat van: Collingwood op september 25, 2018, 17:13:24
Volgens de club is dit een 'goedkope' manier om aan geld te komen, klopt dit dan niet? Zijn er alternatieven waar je uiteindelijk geen (of minder) geld in de vorm van rente of dividend aan kwijt bent? Dat de club niet zomaar even 6 miljoen kan ophoesten lijkt me wel geloofwaardig en dit lijkt me wat een groot bedrag om (volledig) gesponsord te krijgen.

(Dit zijn serieuze vragen van een leek.)

Wat ik begrepen heb is dat geen bank deze lening wil verstrekken aan Cambuur.
Area 58

Lore

Citaat van: Yellow Army op september 25, 2018, 17:44:09
Wat ik begrepen heb is dat geen bank deze lening wil verstrekken aan Cambuur.

Maar toch ook dat Draaisma er garant voor staat? Dus dat die een lening verstrekken als het niet lukt? Of heb ik dat fout?

Lore

Citaat van: Collingwood op september 25, 2018, 17:13:24
Volgens de club is dit een 'goedkope' manier om aan geld te komen, klopt dit dan niet? Zijn er alternatieven waar je uiteindelijk geen (of minder) geld in de vorm van rente of dividend aan kwijt bent? Dat de club niet zomaar even 6 miljoen kan ophoesten lijkt me wel geloofwaardig en dit lijkt me wat een groot bedrag om (volledig) gesponsord te krijgen.

(Dit zijn serieuze vragen van een leek.)

Dat ligt echt aan de dividentuitkeringen die plaats gaan vinden. Is dat lager dan  je zou moeten betalen aan een bank of investeerder dan kan dat kloppen. Probleem zit er natuurlijk wel in dat je een lening af kan lossen en dan niet meer hoeft te betalen. Cambuur wil verhandelbare certificaten zodat zij ze terug kan kopen. Dat is bijna hetzelfde als een lening aflossen. Weet alleen niet of Cambuur dat dan kan afdwingen.

Delfzijl/Cambuur

#7598
Citaat van: Collingwood op september 25, 2018, 17:13:24
Volgens de club is dit een 'goedkope' manier om aan geld te komen, klopt dit dan niet? Zijn er alternatieven waar je uiteindelijk geen (of minder) geld in de vorm van rente of dividend aan kwijt bent? Dat de club niet zomaar even 6 miljoen kan ophoesten lijkt me wel geloofwaardig en dit lijkt me wat een groot bedrag om (volledig) gesponsord te krijgen.

(Dit zijn serieuze vragen van een leek.)

Kan me nog herinneren dat Groningen 10 jaars seizoenkaarten ging verkopen om een tribune te kunnen bouwen, later volgde de overstap naar Euroborg.
10 x 400 is 4000 x 1000 liefhebbers is 4 miljoen.
Namen op de stoeltjes, gesponserde tribunes bv Leeuwarden Campina tribune, stadion naam , steentjes met namen supporters ergens in verwerkt.
Is vast wel wat te bedenken.
Dit zijn serieuze antwoorden van een leek:)


moodygrunn

Koop ik dan certificaten in de club of word ik mede eigenaar van het stadion en zijn de dividenduitkeringen gebaseerd op de winsten die club boekt of zijn die uitkeringen obv het resultaat van de stadion-bv?
In Henk en Sandor we trust

Lore

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op september 25, 2018, 19:33:40
Kan me nog herinneren dat Groningen 10 jaars seizoenkaarten ging verkopen om een tribune te kunnen bouwen, later volgde de overstap naar Euroborg.
10 x 400 is 4000 x 1000 liefhebbers is 4 miljoen.

Maar je mist dus ook 400.000 op je begroting. Moeilijke keuzes

Geelblauwstiens

Citaat van: Lore op september 25, 2018, 18:45:28
Maar toch ook dat Draaisma er garant voor staat? Dus dat die een lening verstrekken als het niet lukt? Of heb ik dat fout?
Zo is t gezegd

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Lore op september 25, 2018, 19:36:02
Maar je mist dus ook 400.000 op je begroting. Moeilijke keuzes

Jij bent echt snel..... ik was er nog mee bezig :devil
Zie boven

Shar

Citaat van: Collingwood op september 25, 2018, 17:13:24
Volgens de club is dit een 'goedkope' manier om aan geld te komen, klopt dit dan niet? Zijn er alternatieven waar je uiteindelijk geen (of minder) geld in de vorm van rente of dividend aan kwijt bent? Dat de club niet zomaar even 6 miljoen kan ophoesten lijkt me wel geloofwaardig en dit lijkt me wat een groot bedrag om (volledig) gesponsord te krijgen.

(Dit zijn serieuze vragen van een leek.)

Ken lang niet alle ins en outs mbt stadion financiering (geen tijd om altijd alles te volgen) maar mbt voorstel van certificaten en jouw vragen : grote voordeel van die certificaten is dat je alleen dividend betaald als je dat zeg maar wilt. Dus gaat het financieel niet goed dan stroomt er geen dividend uit de kas. Plus dat je geen geld hoeft af te lossen. Leen je het geld dan ben je verplicht om periodiek rente en aflossing te betalen, ook als je je dat financieel eigenlijk niet kunt veroorloven. Wat goedkoper is kun je op voorjand niet zeggen (afhankelijk van dividend dat in de toekomst uitgekeerd gaat worden vs rente die je anders zou moeten betalen). Echter, als Cambuur zijnde loop je minder risico (risico ligt nu meer bij de kopers van de certicaten die maar moeten afwachten of ze dividend krijgen en of ze het geïnvesteerde bedrag ooit (deels) weer kunnen innen).

PePe

Ik zie de certificaten het als een soort renteloze lening.  (maar wat wordt je er als supporter eigenlijk beter van?) Alleen een status?