Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: PePe op september 09, 2018, 21:46:00
Je kunt niet helemaal de hand op de knip houden, je moet naar de eredivisie, en je moet daar blijven! (dit kost een paar duiten)

Het probleem zit er in dat meer geld uitgeven geen enkele garantie geeft op promotie. Wij betalen nog steeds voor de periode met Riedstra, waarin wij promotie op een haar na misten.


Citaat van: Bankzitter op september 10, 2018, 07:16:25
Ik vraag me ook vaak af of we hier niet in doorslaan. Hoeveel geduld kun je van je supporters vragen? Investeren in spelers kan ook mooie transfersommen opleveren. Hoe sterk zou dit team zijn met 2 toppers op 6 en 8?

Te weinig risico durven nemen is achteruitgang en dat is ook gevaarlijk.

Het is in ieder geval een mooi vooruitzicht dat we rond 2020 gezond zijn en niet afhankelijk van overheid, suikeroompjes, buitenlandse clubs of eigenaren.

Maar je kan gewoon geen geld uitgeven dat er niet is. Je zou dit dus kunnen beoordelen als Cambuur en positief eigen vermogen heeft en ondertussen een positief operationeel resultaat draait. Dat tweede is er gelukkig al tijden, dat eerste helaas nog niet.


Bankzitter

Helaas doet de concurrentie dat wel... Twente betaalt gewoon nog tonnen salaris met een schuld van 100 miljoen. Heel onverstandig, maar kan allemaal blijkbaar.

Lore

Citaat van: Bankzitter op september 10, 2018, 16:24:10
Helaas doet de concurrentie dat wel... Twente betaalt gewoon nog tonnen salaris met een schuld van 100 miljoen. Heel onverstandig, maar kan allemaal blijkbaar.

Ja, dat is mega frustrerend. Vooral omdat ze er mee weg lijken te komen...

Cambuur Groningen

Citaat van: Lore op september 10, 2018, 20:37:07
Ja, dat is mega frustrerend. Vooral omdat ze er mee weg lijken te komen...
tsja, maar wat gebeurd er na dit seizoen mochten ze niet promoveren? Ik denk dat wij niet bang hoeven te zijn dat we dan in problemen komen maar zij konden er dan wel eens niet meer mee weg kunnen komen

Bankzitter

Bij Twente zijn de problemen zo groot dat ze nog steeds alle gevoel voor realiteit kwijt zijn. Er loopt nu een Braziliaan op links back die meer dan een ton verdiend terwijl ze daar gewoon Sambissa en nog drie andere JL spelers voor kunnen betalen. Dus Twente is misschien niet zo'n goed voorbeeld.

Maar Den Bosch haalt ook spelers met geld van Jordania, zelf hebben ze geen cent.
Wij houden aan het eind van de transferperiode geld over ... dat vind ik dan ook weer een tikje overdreven.


Lore

Citaat van: Cambuur Groningen op september 10, 2018, 21:12:30
tsja, maar wat gebeurd er na dit seizoen mochten ze niet promoveren? Ik denk dat wij niet bang hoeven te zijn dat we dan in problemen komen maar zij konden er dan wel eens niet meer mee weg kunnen komen

Ben heel benieuwd. Ze hebben 60 miljoen schuld, dat lijkt mij ook niet houdbaar in de eredivisie. Volgens mij kunnen ze beter onderhandelen met de KNVB over een doorstart in de 2 de divisie ofzo.

Galdiano

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Agy

Ach eigenlijk staat er... als de gemeente eind van het jaar aan alle voorwaarden voldoet wordt het geld gewoon overgemaakt.
Alleen maar positief en tevens niets nieuws.. maar zoals altijd bij het LC, oud nieuws als actualiteit brengen met een suggestieve kop.

michello


Lore

LC meldt dat Cambuur voor 2 miljoen aan certificaten wil uitgeven om wen deel van de eigen bijdrage van het stadion te financieren. Is er iemand die wat meer weet? En fitness toch gedekt door partijen mocht het niet lukken?

Agy

Citaat van: Lore op september 25, 2018, 07:39:11
LC meldt dat Cambuur voor 2 miljoen aan certificaten wil uitgeven om wen deel van de eigen bijdrage van het stadion te financieren. Is er iemand die wat meer weet? En fitness toch gedekt door partijen mocht het niet lukken?

Nee is zeker niet gedekt, wordt alleen voorgeschoten door o.a. DD.
Maar linksom of rechtsom zal het wel op tafel moeten komen.

Agy

Aanhang moet Cambuur aan geld helpen voor nieuw stadion
3 uur geleden   Patrick van 't Haar   Friesland

Cambuur vraagt supporters financieel bij te dragen aan de bouw van het nieuwe stadion. De club hoopt met de uitgifte van certificaten 2 miljoen euro op halen.

Cambuur heeft nog tot 1 juli 2021 de tijd om een bijdrage van 6 miljoen euro aan het nieuwe stadion bijeen te krijgen. De totale kosten van het stadion bedragen een kleine 30 miljoen. ,,De uitdaging is om dat geld zo 'goedkoop' mogelijk bij elkaar te krijgen, zodat de lasten voor ons als club zo laag mogelijk zijn", zegt Gerald van den Belt, financieel directeur van Cambuur.

De club is financieel gezond, zo blijkt ook uit het jaarlijkse overzicht van de KNVB. Maar dat betekent niet dat de club de 6 miljoen voor het nieuwe stadion op de bank heeft staan.

Bijdragen aan bouw
,,Met een certificaat word je voor een deel eigenaar van de club. En met de stadioncertificaten draag je direct bij aan de bouw van het nieuwe stadion", legt algemeen directeur Ard de Graaf uit. ,,Als certificaathouder heb je recht op dividend, dus als Cambuur financieel goed draait, krijg je een vergoeding."

Invloed op het beleid van de club, krijgen de certificaathouders niet. Wel worden hun belangen vertegenwoordigd in de Stichting Beheer SC Cambuur Leeuwarden, de feitelijke eigenaar van de club.

Hoe de uitgifte van de certificaten er precies uit komt te zien, zoekt de club uit met hulp van adviseurs. ,,We willen ook dat de certificaten verhandelbaar zijn zodat het meer is dan een symbolisch waardepapier", aldus Van den Belt. ,,En niet alleen supporters maar ook investeerders kunnen certificaten kopen." Cambuur kan daardoor ook zelf certificaten terugkopen.

De prijs van de waardepapieren wordt waarschijnlijk 1000 euro per stuk. De Graaf: ,,Maar dat staat nog niet vast. We overwegen ze ook in delen opknipbaar te maken, zodat het ook voor minder vermogende supporters mogelijk is om deel te nemen."

'Positieve insteek'
Het is niet voor het eerst dat Cambuur certificaten uitgeeft. In 2010, toen de club in financieel zwaar weer zat, gebeurde dat ook. Uiteindelijk leverde dat de vereniging een bedrag van om en nabij de 1,2 miljoen euro op. Dat was een stuk minder dan de gehoopte 2,5 miljoen. ,,Dat klopt, maar dit waren certificaten om uit de financiƫle problemen te komen. De nieuwe certificaten hebben een positievere insteek. Nu bouw je mee aan de toekomst", stelt De Graaf.

De club wil met de opbrengst de bouw van de nieuwe noord- en oosttribune financieren. ,,De bouw van de hoofdtribune met sponsorvoorzieningen is voor banken het aantrekkelijkst om te financieren, omdat die ook zonder voetbalclub een functie kunnen behouden. Datzelfde geldt voor de nieuwe zuidtribune, waar de Friese Poort als huurder intrekt", aldus Van den Belt, die er vertrouwen in heeft dat de club de resterende 4 miljoen euro bij elkaar krijgt.

Om het 30 miljoen euro kostende nieuwe stadion te financieren en te bouwen, is er een complex plan opgetuigd. Het hele WTC-gebied gaat op de schop, er komen nieuwe winkels en recreatievoorzieningen, waarvan de opbrengst deels gebruikt wordt voor de nieuwbouw van het stadion. Ook de gemeente Leeuwarden investeert mee in de ontwikkelingen in het stadiongebied. Naast de 6 miljoen euro die de club op tafel moet leggen, gaat Cambuur ook een achtergestelde lening van 3 miljoen euro aan.

jimny

Dit plan i s gedoemd om te mislukken omdat iedereen voor een nieuw stadion is maar nu er boter bij de vis wordt gevraagd is dus heel andere koek

michello

Citaat van: jimny op september 25, 2018, 10:41:33
Dit plan i s gedoemd om te mislukken omdat iedereen voor een nieuw stadion is maar nu er boter bij de vis wordt gevraagd is dus heel andere koek

Niet mee eens. Ik denk zelfs dat er al partijen zijn. Iedereen kan mee doen he? Dus ook sponsoren etc. Bovendien hebben we nog 3 jaar de tijd.

Lore

Citaat van: michello op september 25, 2018, 12:33:27
Niet mee eens. Ik denk zelfs dat er al partijen zijn. Iedereen kan mee doen he? Dus ook sponsoren etc. Bovendien hebben we nog 3 jaar de tijd.

Toch lijkt het mij een behoorlijke prestatie als dit lukt. Daarnaast ben ik niet onverdeeld positief over het uitkeren van dividend. Geld hoort in de club....