Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

speculeter

Het lijkt me vanaf nu toch logisch dat je aan een elftal gaat bouwen welke in seizoen 2021 mee kan komen in de eredivisie?

Geelblauwstiens

Citaat van: herr kunkel op juli 25, 2018, 22:00:16
tsja... volgens mijn wakend oog was dit 3 weken geleden ook al het 'logische' gevolg van en zat het Stadion in de tas, vanaf de ontwikkelingen, eind juni... zie eerdere bijdragen in dit topic.  Niettemin fraai verhaal en eindelijk min of meer officieel ( Provincie moet nog afhameren, maar dat gaat echt niet meer fout: ze weten al hoe de stemhazen lopen intern)...   :jupiler :jupiler :jupiler :jupiler :jupiler
Je zit ook zo dicht bij het vuur....

herr kunkel


Agy

#7518
Citaat van: herr kunkel op juli 25, 2018, 22:00:16
tsja... volgens mijn wakend oog was dit 3 weken geleden ook al het 'logische' gevolg van en zat het Stadion in de tas, vanaf de ontwikkelingen, eind juni... zie eerdere bijdragen in dit topic.

Meen je dat? volgens mijn bronnen was het FP ROC wel degelijk een serieus probleem en was het nog een hele klus om ze binnen boort te houden.

Verder zie ik eigenlijk geen obstakels meer. Wat betreft het aanpassen van de stedenbouwkundige- & detailhandelsstructuur visie en bijbehorende wijziging van bestemmingsplannen ligt er bij de gemeente reeds een principeakkoord. Daarbij als de gemeente + ontwikkelaars zorgen voor een goed doortimmerd plan heeft de provincie onder die enige voorwaarde reeds tussen de 4 a 5 miljoen toegezegd. Alleen Cambuur moet nog een financier vinden voor haar financiƫle aandeel in het project maar daarvoor staat Dijkstra Draaisma tot die tijd garant. Tevens is er een goed overleg met omwonenden en valt er alleen nog een bezwaarprocedure te verwachten vanuit de ondernemers in de binnenstad welke ongegrond kan worden verklaard omdat hun grootste problemen vooral moeten worden gezocht in concurrerende webshops, belachelijke parkeerkosten en veel te hoge pandjeshuur.

herr kunkel

Ha, is ook zeker complexe materie, ik wil dus ook niets bagatelliseren. Was in de gelukkige omstandigheid van hebben bron binnen FP en ook bij een van de andere partijen. En inderdaad is er nog zwaar gekalfd. Binnen FP was het echter steeds plan A, met grote letter A, de tamelijk ongenuanceerde berichtgeving van Abe FM en de LC ten spijt eerder deze maand. 'We laten ons de kop niet gek maken', ondanks alle paniekjournalistiek is me toen verteld. FP baalde dat het ongewild in een min of meer politiek-strategisch spel terechtgekomen is. Denk dat in de onderhandelingen ook heeft meegespeeld, maar nu: tadaaaaa!!

Agy

#7520
Natuurlijk was het altijd plan A en daarbij bij een eventueel plan B (lees andere locatie) had men ook de gemeente nodig gehad. Anders gezegd men had elkaar in beide scenario's nodig en dan is het goed onderhandelen. Neemt niet weg dat de tijdsdruk wel degelijk een zwaar wegende factor was.

herr kunkel

zekers.... en zonde van de kostbare Cambuurtijd.. wel een jaar achterop geraakt. Dhr. Anker was ook geen naaimachine olie in het  proces..

Cor

Citaat van: Jandehulk op juli 25, 2018, 22:32:07
lekker nieuw stadion zonder publiek of een normaal elftal ....moet toch beide man.!!

Geduld kerel. Een nieuw stadion zal echt zorgen voor meer budget voor spelers. Het is klote zoals het nu is maar de promotie een paar jaar geleden was toch ook een bonus? Er moet meer geld vrijkomen en dat lukt zo niet.

Vlampiep

Citaat van: Cor op juli 26, 2018, 13:19:57
Geduld kerel. Een nieuw stadion zal echt zorgen voor meer budget voor spelers. Het is klote zoals het nu is maar de promotie een paar jaar geleden was toch ook een bonus? Er moet meer geld vrijkomen en dat lukt zo niet.
Promotie lijkt dit jaar uitgesloten in deze zeer interessante competitie.
Dus zou het niet onverstandig zijn geweest een behoorlijke selectie in deze strijd te hebben.
Nu zijn we tegen de mooie clubs kansloos en dat scheelt ook aanmerkelijk in de inkomsten.
En het lijkt mij een misvatting dat je met een nieuw stadion over meer inkomsten kan beschikken als je niet goed voetbal weet te brengen.
Deze selectie heeft blijkbaar genoeg gekost omdat er niets meer is om een goede 6 op het middenveld te halen.
De uitgaven hadden beter aan een goede 6 kunnen worden besteed, die anderen beter kan laten voetballen en dat hadden dan geen grote jongen hoeven te zijn.

Cambuur Groningen

Citaat van: Vlampiep op juli 26, 2018, 16:32:44
Promotie lijkt dit jaar uitgesloten in deze zeer interessante competitie.
Dus zou het niet onverstandig zijn geweest een behoorlijke selectie in deze strijd te hebben.
Nu zijn we tegen de mooie clubs kansloos en dat scheelt ook aanmerkelijk in de inkomsten.
En het lijkt mij een misvatting dat je met een nieuw stadion over meer inkomsten kan beschikken als je niet goed voetbal weet te brengen.
Deze selectie heeft blijkbaar genoeg gekost omdat er niets meer is om een goede 6 op het middenveld te halen.
De uitgaven hadden beter aan een goede 6 kunnen worden besteed, die anderen beter kan laten voetballen en dat hadden dan geen grote jongen hoeven te zijn.
je schrijft het zelf: promotie lijkt uitgesloten dit jaar... lijkt me dus juist een jaar om verstandig met je geld om te gaan. Ik vraag me wel af of het geld echt op is, het lijken me niet echt grootverdieners die tot nu toe zijn gehaald. Ik denk (en hoop) dat het bij het spel hoort.

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Cambuur Groningen op juli 26, 2018, 19:01:23
je schrijft het zelf: promotie lijkt uitgesloten dit jaar... lijkt me dus juist een jaar om verstandig met je geld om te gaan. Ik vraag me wel af of het geld echt op is, het lijken me niet echt grootverdieners die tot nu toe zijn gehaald. Ik denk (en hoop) dat het bij het spel hoort.

Geld is op mien jong.... alles gaat in het nieuwe stadion , dit worden nog een paar hele lange jaren.
En ik ben bang dat we in het nieuwe stadion de 1ste jaren ook nog geen geld hebben voor een goede selectie.
Succes met je lange reizen naar Leeuwarden, soms zie ik autos met Cambuurvaantjes tussen groningen en drachten, denk ik zou dat C groningen zijn???
Hoop dat ik ernaast zit maar denk het niet.
En ook ik heb helemaal niks met Foeke liever vandaag dan morgen opdoeke

jimny

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op juli 26, 2018, 22:46:06
Geld is op mien jong.... alles gaat in het nieuwe stadion , dit worden nog een paar hele lange jaren.
En ik ben bang dat we in het nieuwe stadion de 1ste jaren ook nog geen geld hebben voor een goede selectie.
Succes met je lange reizen naar Leeuwarden, soms zie ik autos met Cambuurvaantjes tussen groningen en drachten, denk ik zou dat C groningen zijn???
Hoop dat ik ernaast zit maar denk het niet.
En ook ik heb helemaal niks met Foeke liever vandaag dan morgen opdoeke

En waarom moet Foeke weg dan, ik spreek hem af en toe en hij heeft een duidelijke visie en is heel goed bezig om een compleet nieuw Cambuur neer te zetten.

Vlampiep

Citaat van: jimny op juli 27, 2018, 03:36:51
En waarom moet Foeke weg dan, ik spreek hem af en toe en hij heeft een duidelijke visie en is heel goed bezig om een compleet nieuw Cambuur neer te zetten.
:_schater :_schater
Nou beste kerel, de warmte heeft jou goed te pakken.

zeewolde

Citaat van: Vlampiep op juli 26, 2018, 16:32:44
Promotie lijkt dit jaar uitgesloten in deze zeer interessante competitie.
Dus zou het niet onverstandig zijn geweest een behoorlijke selectie in deze strijd te hebben.
Nu zijn we tegen de mooie clubs kansloos en dat scheelt ook aanmerkelijk in de inkomsten.
En het lijkt mij een misvatting dat je met een nieuw stadion over meer inkomsten kan beschikken als je niet goed voetbal weet te brengen.
Deze selectie heeft blijkbaar genoeg gekost omdat er niets meer is om een goede 6 op het middenveld te halen.
De uitgaven hadden beter aan een goede 6 kunnen worden besteed, die anderen beter kan laten voetballen en dat hadden dan geen grote jongen hoeven te zijn.
waarom?

Alleen NEC en Sparta lijken een zeer sterke selectie te hebben. Van de rest ben ik nog niet overttuigd. Ook wij hebben nog geen superselectie, maar met 1 of 2 gerichte versterkingen erbij is er best wel wat mogelijk.

jimny

#7529
Citaat van: Vlampiep op juli 27, 2018, 06:47:20
  :_schater :_schater
Nou beste kerel, de warmte heeft jou goed te pakken.

Ik weet wie je bent en een mening zonder onderbouwing heb je nog nooit gehad A en al helemaal niet als het over voetbal gaat