Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

yellow@ndblue

Gemeente en provincie praten over Cambuur, maar zeggen niets


De beraadslagingen over het WTC/Cambuurgebied roepen veel vragen op. Officiële bekendmakingen zijn er nu echter niet, aldus de gemeente.

Omdat het persvragen 'regent' bij de gemeente, bracht zij donderdagmiddag wel een korte verklaring uit. Die luidt als volgt: ,,Vandaag was op het provinciehuis een gesprek over gebiedsontwikkeling WTC. Tijdens het gesprek is gesproken over de stand van zaken van het totale project. Door de gemeente Leeuwarden is een uitleg gegeven van de huidige stand van zaken. Over de inhoud van het gesprek worden geen mededelingen gedaan.''

Het gesprek tussen bestuurders van de gemeente en provincie riep veel nieuwsgierigheid op en wekte hoop bij Cambuursupporters. Stel dat de provincie een bijdrage levert, dan zouden financiële problemen in de planvorming misschien het hoofd geboden kunnen worden.

Op de achtergrond spelen echter ook beraadslagingen en brieven met en tussen de commerciële partijen een belangrijke rol. Hierbij blijkt het steeds weer lastig om alle partijen op één lijn te krijgen. Alle eerder gestelde deadlines zijn inmiddels verstreken. Niemand durfde de afgelopen dagen nog te voorspellen wanneer er definitieve duidelijkheid komt.



http://www.lc.nl/friesland/Gemeente-en-provincie-praten-over-Cambuur-maar-zeggen-niets-23343305.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Bankzitter

#7306
Citaat van: douwelwd op juli 05, 2018, 20:52:14
volgens de groene amsterdammer gaat het om veel meer geld, nl zo'n 40 miljoen
https://www.groene.nl/artikel/overheid-steunt-betaald-voetbal-met-ruim-1-miljard-euro
of
https://www.groene.nl/artikel/creatief-met-staatssteun

Mijn linkje was inderdaad al wat verouderd (2010) maar geeft wel een aardig beeld van wat andere clubs gekregen hebben van de overheid.

Het lijkt er wel op  in de meeste verhalen dat een club beter met een zielig verhaal en schulden bij de gemeente kan aankloppen (lees: chanteren met mogelijk faillissement) dan met zwarte cijfers en een aardig onderbouwd plan.

Galdiano

En daar gaan we weer...

Friese poort heeft deadline verschoven naar 21 juli 2018.
Provincie heeft 18 juli nog vergadering, maar onderwerp Cambuur staat nog niet in agenda.
Provincie vind 1 vergadering voor besluit te weinig, en baalt van houding van Henk Deinum, die nu pas toenadering heeft gezocht met Provincie.

Die Henk Deinum heeft het de laatste tijd drukker met snabbels met nieuwbouw projecten van woningen in Leeuwarden, dan echt bezig te zijn met zijn werk, wanneer wordt er eens afscheid genomen van die man!!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Noordcambuur

Ik heb het al eerder hier over het forum verteld deze man is niet te vertrouwen.
Maar er zijn hier mensen vinden het een top man....het is grote lul echt waar.


veteraan

Het signaal van de investeerders was goed, uitruil van grond is een creatieve oplossing. De druk weghalen door de deadline na de vakantieperiode te leggen is ook niet zo gek.
De gemeente en de provincie hebben nog geen afspraak over de kosten van de infrastructuur.
Maar ik veronderstel dat professionele bestuurders wel een vorm vinden waardoor beide partijen zonder gezichtsverlies hier uitkomen. De supportersactie en brief heeft veel invloed gehad. Men begrijpt inmiddels dat het potentieel met een nieuw stadion groter is dan waar dan ook in de 'omgeving' ! en dat is even wennen :-))

jimny

Het gedreig van de Friesepoort zou ik me niet teveel van aantrekken want zo 1 2 3 een nieuwe locatie met nieuwbouw zoeken zal nog langer duren dan nu even wachten tot iedereen op 1 lijn zit.

SCCdrachten

Citaat van: jimny op juli 07, 2018, 18:19:08
Het gedreig van de Friesepoort zou ik me niet teveel van aantrekken want zo 1 2 3 een nieuwe locatie met nieuwbouw zoeken zal nog langer duren dan nu even wachten tot iedereen op 1 lijn zit.

er gaan geruchten dat ze al een andere locatie hebben, welke weet ik niet

Montana

Ik heb er wel een goed gevoel over

poelie-lwd

Citaat van: Montana op juli 07, 2018, 18:33:02
Ik heb er wel een goed gevoel over

Ik ook maar het is en blijft 1 grote klucht.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

herr kunkel


Komende 2 weken meer overleg met provincie.. zou me niet verbazen verder akkoord op hoofdlijnen/ intentieverklaring voor zomerreces, dusdanig dat friese poort aan boord blijft en finale klap in de nazomer. Op 18 juli gaat het zeer wss nog mee in de raadsvergadering.

PePe

Citaat van: herr kunkel op juli 07, 2018, 19:21:55
Komende 2 weken meer overleg met provincie.. zou me niet verbazen verder akkoord op hoofdlijnen/ intentieverklaring voor zomerreces, dusdanig dat friese poort aan boord blijft en finale klap in de nazomer. Op 18 juli gaat het zeer wss nog mee in de raadsvergadering.

Als je de ene club iets geeft, dan kun je dit bij de andere club niet weigeren!! (ik reken op de logisch besluit)

jimny

Weet haast wel zeker dat dit  pokerspel tot een goed einde komt omdat als het niet doorgaat er alleen maar verkiezers zijn

herr kunkel

Citaat van: PePe op juli 07, 2018, 23:20:16
Als je de ene club iets geeft, dan kun je dit bij de andere club niet weigeren!! (ik reken op de logisch besluit)
[/quo6te]

Dat is volgens mij de reden ook dat het nu ook weer niet zo snel gaat als we zouden willen.. In engere zin ( sec Cambuur financieel ondersteunen) kan niet: er moet derhalve een  modus operandi/ bestuurlijke legitimering worden bedacht, met als primaire insteek, gebiedsontwikkeling/ werkgelegenheid etc en in secundaire zin het Cambuurbelang.. in de totale gebiedsontwikkeling is Cambuur een van de pijlers, maar niet de enige. Feit is denk ik wel.dat Anker zich als een pantoffeldier beweegt.Vorige week de Sinterklaas show bij Abe FM, maar de maanden daarvoor een bunzing de luxe met allerlei opgeworpen barricades en eenzijdig veranderen van de spelregels.. dat kan de gemeente nooit en te nimmer worden aangerekend.

okkele

meneer anker is in ieder geval zo slim dat hij de 4,zoveel miljoen die hij moest ophoesten nu door een ander laat betalen.
ik woude dat ik zo slim was.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Robinho

Hoe zou het zijn dat de Friese poort afhaakt en Bauhaus alsnog deze m2 kan gaan gebruiken??