Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: PePe op juli 04, 2018, 00:14:54
Er komt een overleg tussen gemeente en provincie!!

http://www.lc.nl/friesland/Provincie-en-gemeente-gaan-om-tafel-en-het-gaat-over-Cambuur-23336790.html

Eerlijk gezegd zou het mega asociaal zijn als dat overleg er niet zo komen. Het gaat er om of ze ook financieel verantwoordelijkheid willen nemen. Stond zaterdag een stuk in het LC over dat de provincie dreigt om Leeuwarden onder curatele te zetten en dat ze hierdoor bijna wel moeten bijdragen aan dit project. Het project is te groot om te falen en Leeuwarden kan eigenlijk geen geld meer uitgeven.

veteraan

Gemeenten hebben binnen de huidige regelgeving enorme moeite om hun verplichtingen in de zorg te betalen. Leeuwarden moet dus faciliteren met weinig of geen geld. Maar de afspraken moeten worden nagekomen en daarvoor is een coöperatieve samenwerking met de provincie nodig. En die komt er !

Agy

Belangrijk is wel... in welke tijdspanne gaat dit, incl besluitvorming, gebeuren!?

Bankzitter

Ook wel interessant:
https://www.businessinsider.nl/hoeveel-gemeenschapsgeld-zit-er-in-voetbalclubs-en-stadions/

Zo raar is het niet dat er om wat geld gevraagd wordt... het zou pas raar zijn als je zo'n beetje als enige BVO geen bijdrage zou krijgen.
We zijn een goeddraaiende BVO (jaarlijks winst) dat alleen een sterk verouderd stadion moet zien te vervangen. Daarna kloppen we de eerste 10 jaar ook niet meer aan.

Huzumer

Citaat van: Bankzitter op juli 04, 2018, 14:07:35
Ook wel interessant:
https://www.businessinsider.nl/hoeveel-gemeenschapsgeld-zit-er-in-voetbalclubs-en-stadions/

Zo raar is het niet dat er om wat geld gevraagd wordt... het zou pas raar zijn als je zo'n beetje als enige BVO geen bijdrage zou krijgen.
We zijn een goeddraaiende BVO (jaarlijks winst) dat alleen een sterk verouderd stadion moet zien te vervangen. Daarna kloppen we de eerste 10 jaar ook niet meer aan.

In het stadiongedeelte alleen al heeft de Provincie Friesland dus EUR 11 miljoen subsidie gestoken. Weliswaar heeft zij hiervoor ook wat aandelen gekregen, maar (nog) geen dividend. Kortom, de Provincie is feitelijk c.q. moreel verplicht om (minimaal) EUR 11 miljoen in het Cambuur-stadion te steken.

Ik stel voor dat dit EUR 6,5 miljoen subsidie in het (werkgelegenheid)project WTC-omgeving wordt (rendement i.p.v. in stenen!) en de rest de lening wordt die Cambuur nodig heeft om een stadion ter waarde van EUR 28 miljoen (!) te financieren, renteloos of desnoods rentedragend. Eventueel zou een garantstelling voor een rentedragende bankfinanciering ook een uitkomst zijn.

Agy

#7295
Komende donderdag zitten gemeente en provincie dus al voor het eerst bij elkaar.. fijn dat de gang erin zit.

https://frieschdagblad.nl/2018/7/3/gemeente-praat-met-provincie-over-stadion-sc-cambuur

dizzhead

Citaat van: Agy op juli 04, 2018, 21:50:37
Komende donderdag zitten gemeente en provincie dus al voor het eerst bij elkaar.. fijn dat de gang erin zit.

https://frieschdagblad.nl/2018/7/3/gemeente-praat-met-provincie-over-stadion-sc-cambuur


Waarom plaatsen ze nou de verkeerde tekening in de kop van het artikel?

jimny

Er is nu van diverse kanten beweging en dat is altijd een goed teken

PePe

Citaat van: jimny op juli 05, 2018, 10:14:04
Er is nu van diverse kanten beweging en dat is altijd een goed teken


Het zal nu wel moeten!! (voordat het te laat is)

vialli

Als dit doorgaat krijgt vd Belt een standbeeld :scc

Jandehulk

Waarom vd belt ?...denk eerder Dijkstra draisma

Ronnie tng

Citaat van: vialli op juli 05, 2018, 17:15:07
Als dit doorgaat krijgt vd Belt een standbeeld :scc

Bij jou in je eigen tuin hoop ik?

Lore


veteraan

De Leeuwarder Courant heeft last van geheugenverlies (of corrigerende telefoontjes)
een recente analyse !

http://www.lc.nl/friesland/Kan-SC-Heerenveen-huur-van-het-stadion-met-%C3%A9%C3%A9n-miljoen-euro-verlagen-22271752.html

douwelwd

Citaat van: Bankzitter op juli 04, 2018, 14:07:35
Ook wel interessant:
https://www.businessinsider.nl/hoeveel-gemeenschapsgeld-zit-er-in-voetbalclubs-en-stadions/

Zo raar is het niet dat er om wat geld gevraagd wordt... het zou pas raar zijn als je zo'n beetje als enige BVO geen bijdrage zou krijgen.
We zijn een goeddraaiende BVO (jaarlijks winst) dat alleen een sterk verouderd stadion moet zien te vervangen. Daarna kloppen we de eerste 10 jaar ook niet meer aan.

volgens de groene amsterdammer gaat het om veel meer geld, nl zo'n 40 miljoen
https://www.groene.nl/artikel/overheid-steunt-betaald-voetbal-met-ruim-1-miljard-euro
of
https://www.groene.nl/artikel/creatief-met-staatssteun
wat god er niet in gestopt heeft, haalt de fotograaf er niet uit