Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Agy

#7125
Citaat van: speculeter op juni 21, 2018, 08:55:09
Is er ook iets bekend over het vervolg?
Maw waneer horen we meer?

Het is een illusie als je denkt dat de actie van gisteren enige invloed heeft op het proces en/of een transparantere communicatie naar buiten toe. Begrijp me niet verkeerd, ik juich de actie van gisteren toe want vindt dat je je moet laten horen maar meer dan dat zal het helaas ook niet zijn.


Citaat van: veteraan op juni 20, 2018, 00:24:29
Maar het kan ook zijn dat de boel al mislukt is en dat dit de strijd om de zwarte piet is.

Dat is idd een wezenlijke vraag en zou wel het minste zijn om te communiceren.
Zijn er nog mogelijkheden om het vlot te trekken of is het kalf reeds verdronken. Steekt men tijd in het vinden van oplossingen of is men reeds bezig om straatjes schoon te vegen.

Vlampiep

Citaat van: Agy op juni 21, 2018, 09:57:05
Het is een illusie als je denkt dat de actie van gisteren enige invloed heeft op het proces en/of een transparantere communicatie naar buiten toe. Begrijp me niet verkeerd, ik juich de actie van gisteren toe want vindt dat je je moet laten horen maar meer dan dat zal het helaas ook niet zijn.


Dat is idd een wezenlijke vraag en zou wel het minste zijn om te communiceren.
Zijn er nog mogelijkheden om het vlot te trekken of is het kalf reeds verdronken. Steekt men tijd in het vinden van oplossingen of is men reeds bezig om straatjes schoon te vegen.
De actie van gisteren draagt in iedergeval bij om de verontrusting te kennen te geven aan de betrokken partijen.
Maar als je nu eens even terug ziet naar de gesprekken, dan kunnen we ons er misschien wel een klein beetje voorstelling van geven hoe dat gegaan zal zijn tussen Deinum, Ype en die zuivelboer.
Dit zijn nu niet de personen die in hun communicatie uitblinken in tact en empathie.
Ik denk dat het stadion bij het WTC er niet zal gaan komen en dat de partijen proberen zonder te veel kleur scheuren uit de strijd te komen.
Misschien toch maar inzetten op de oude locatie met nieuwbouw tegen de archipelweg
Misschien dat een woontoren, appartementen en Locatie Friese Poort hierbij geïntegreerd kunnen worden.

Agy

Met het eerste stuk volledig mee eens met het 2e minder, want denk dat verbouw op de huidige locatie echt niet uit kan. Verder wel eg jammer dat je het WTC nodig bent alleen om ruimte gebrek. Er zijn nogal wat partijen die zeker menen te weten het financieel zonder WTC wel rond te krijgen.

jimny

Citaat van: Agy op juni 21, 2018, 11:48:23
Met het eerste stuk volledig mee eens met het 2e minder, want denk dat verbouw op de huidige locatie echt niet uit kan. Verder wel eg jammer dat je het WTC nodig bent alleen om ruimte gebrek. Er zijn nogal wat partijen die zeker menen te weten het financieel zonder WTC wel rond te krijgen.

De huidige project ontwikkelaar Leyten ziet echt wel iets in verbouwing, die wil namelijk op beide hoeken aan het Cambuurplein woontorens bouwen en op de achterste velden ook woningbouw toepassen mits hij de grond kan bemachtigen van de gemeente.
Mocht Cambuur toch nog naar het WTC gaan dan moet de gemeente nog een fikse som geld aan Leyten betalen en daar hoor je niemand over

veteraan

De belangen voor Cambuur zijn even groot als die van Leeuwarden aldus de wethouder !
(Zonder Cambuur geen gebiedsontwikkeling ) dat rechtvaardigt het verzoek om een stoel aan tafel te hebben. Een eigen onderhandelaar zodat er ook relevante informatie binnen komt (wij doen dan de brieven ook wel op de post ?)

Agy

Citaat van: jimny op juni 21, 2018, 12:21:12
De huidige project ontwikkelaar Leyten ziet echt wel iets in verbouwing, die wil namelijk op beide hoeken aan het Cambuurplein woontorens bouwen en op de achterste velden ook woningbouw toepassen mits hij de grond kan bemachtigen van de gemeente.

Dat klopt maar ik doel meer op het rendabel maken en houden van het verbouwde stadion + winkels/huurders.

veteraan


Mocht Cambuur toch nog naar het WTC gaan dan moet de gemeente nog een fikse som geld aan Leyten betalen en daar hoor je niemand over
[/quote]


Klopt ! de verkoop van het oude stadion en de grond is nooit afgerond !

veteraan


Agy

Citaat van: veteraan op juni 21, 2018, 13:25:41
https://twitter.com/ypesmid/status/1009509619427954701?s=21

Mogelijk de essentie van de stagnatie !

Dit maakt in elke geval 1 ding wel duidelijk, de werkelijke reden van Ype's vervroegde vertrek. Wat het financiële plaatje aangaat zonder WTC dat heb ik ook al vaker aangegeven maar volgens mij heb je die toch nodig m.b.t het afbreken van die achterste hal. Voor de rest maakt het WTC, zoals Ype terecht zegt, het hele plaatje er alleen maar complexer op.

veteraan

Erg moeilijk, de gedachte om WTC en Cambuur gelijktijdig te helpen is prachtig, slim en bestuurlijk knap. Je krijgt een gebiedsontwikkeling met een economische impuls. De lening was al afgeboekt, dus de kosten blijven relatief laag. Alleen als het mislukt lopen beide gevaar.

Agy

Klopt... maar wie is nu eigenaar van het WTC dan?

Ik bedoel Anker is de beoogde koper maar als die afhaakt kun je toch verder met de huidige eigenaar om later het WTC te verkopen? Is na voltooiing van het complete gebied alleen maar meer waard.

jimny

Citaat van: Agy op juni 21, 2018, 13:38:56
Dit maakt in elke geval 1 ding wel duidelijk, de werkelijke reden van Ype's vervroegde vertrek. Wat het financiële plaatje aangaat zonder WTC dat heb ik ook al vaker aangegeven maar volgens mij heb je die toch nodig m.b.t het afbreken van die achterste hal. Voor de rest maakt het WTC, zoals Ype terecht zegt, het hele plaatje er alleen maar complexer op.

De enige echte reden van het "opstappen" van Ype is geweest een klinkende ruzie met Douma en Koster en dit was niet de eerste keer en toen heeft de raad van bestuur ingegrepen en hemzelf de eer heeft gegund om sjiek op te stappen.

veteraan

Citaat van: jimny op juni 21, 2018, 14:22:05
De enige echte reden van het "opstappen" van Ype is geweest een klinkende ruzie met Douma en Koster en dit was niet de eerste keer en toen heeft de raad van bestuur ingegrepen en hemzelf de eer heeft gegund om sjiek op te stappen.

Als de RvC zich verbonden heeft aan deze WTC optie dan is ze verantwoordelijk voor een goed resultaat, het zijn partijgenoten van de wethouder en beschikken dus over alle kennis.
Maar het is speculatie natuurlijk !

sunderland

Citaat van: jimny op juni 21, 2018, 14:22:05
De enige echte reden van het "opstappen" van Ype is geweest een klinkende ruzie met Douma en Koster en dit was niet de eerste keer en toen heeft de raad van bestuur ingegrepen en hemzelf de eer heeft gegund om sjiek op te stappen.
wat een flauwekul.

jimny

#7139
Citaat van: sunderland op juni 21, 2018, 16:02:02
wat een flauwekul.

Dat mag jij zeggen als bewoner van dit forum en toch zo slecht op hoogte bent