Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

KernvanCambuur

Citaat van: yellow@ndblue op juni 19, 2018, 22:32:43

Het gaat er om dat de heren bestuursleden van de KvC zelf aanwezig zijn en hun gezicht laten zien  ( goed voorbeeld doet goed volgen ) maar betwijfel dit gewoon omdat ze richting supporters niet heel veel laten horen , nu hoor je ze!
anders hoor je weinig tot niets van ze.  ( Zal zeker met het nieuwe stadion te maken hebben ) want ja het pluche riekt voor de voorzitter als het stadion er komt
( De vroegere voorzitter van de KvC ) knokte nog eens voor de Cambuur Supporter als hij in gesprek ging met Cambuur.
De huidige voorzitter van de KvC gaat dit echt niet doen richting Cambuur . (is een  Ja Knikker ) daarom mijn twijfels omtrent de huidige voorzitter.

Morgen zijn we er allemaal. Samen één groep Cambuursupporters, juist nu.
Maar tik maar ff een van onze bestuursleden op de schouder. Hebben we het er ff over

veteraan

Eerst maar eens duidelijkheid ! Belangrijk is dat er beweging in komt.
Bauhaus is nieuws uit December, FP weten we ook al 8 weken. De ontwikkelaars werken voor Cambuur en de gemeente voert regie over het gebied. Die twee hebben ook een parallel belang ! Als je de provincie erbij wilt betrekken dan moet je ze gericht uitnodigen.
Maar het kan ook zijn dat de boel al mislukt is en dat dit de strijd om de zwarte piet is.
Wonderlijk zo'n gebrek aan transparantie in deze tijd.

yellow@ndblue

#7112
Citaat van: KernvanCambuur op juni 19, 2018, 23:25:30
Morgen zijn we er allemaal. Samen één groep Cambuursupporters, juist nu.
Maar tik maar ff een van onze bestuursleden op de schouder. Hebben we het er ff over

Juist nu precies zoals je zegt helaas had dit in het verleden al gemoeten natuurlijk,en iemand op het schouder tikken gebeurt ook al vele jaren,
Het gaat er om dat het ( bestuur ) van de KvC geen vuist ( kan )maken tegen Cambuur als dat nodig is!(Cambuurs wil is wet) alles blijft zoals het is, er is niet heel veel veranderd . Zolang het hertje op het terrein van cambuur zit kan de ( KvC ) zich helaas niet keihard kunnen opstellen voor de belangen van supporters.
Cambuur beslist uiteindelijk en niet de KvC . Misschien een idee  om zich los te maken van Cambuur net als ( Cambuur Culture ) die hebben hier geen last van.
Maar goed dit is niet een on topic discussie uiteindelijk hopen we hetzelfde voor ons Cluppie Cambuur en dat is een nieuw stadion en een Toekomst.

Kunstgras

Citaat van: Cambuur Culture
Gisteravond heeft Cambuur Culture een goed overleg gehad met KvC en M.I.-side. Uitkomst van dit overleg is dat wij vanavond een gezamenlijke brief aan wethouder Deinum aanbieden, die is gericht aan de gemeente Leeuwarden en de groep van investeerders (Jan Anker, BGDD en Wyckerveste). Naar wij begrijpen zullen de aanwezige supporters daarnaast worden toegesproken door burgemeester Ferd Crone.

Wij roepen nogmaals iedereen op om vanavond om 19.00 massaal naar het stadhuis aan het Hofplein te komen om te laten horen dat het stadion er moet gaan komen!

yellow@ndblue


Brief Namens:

SCS Kern van Cambuur      namens Stichting Cambuur Culture       namens M.I.-side
Kees Elzinga   Peter Gras      Emco Vogelsang

Gemeente Leeuwarden
Ter attentie van de heer H. Deinum
Oldehoofsterkerkhof 2
8911 DH Leeuwarden
cc: De heer J. Anker, Bouwgroep Dijkstra Draisma, Wyckerveste
Leeuwarden, 19 juni 2018


Betreft: Voortgang nieuwbouw stadion SC Cambuur en gebiedsontwikkeling WTC
Geachte heer Deinum, geachte heer Anker geachte heer Dijkstra, geachte heer Meijer,
Wij schrijven deze brief omdat wij als Cambuursupporters ons grote zorgen maken over de ontwikkeling van de plannen voor de nieuwbouw van het Cambuurstadion.
De komst van het nieuwe stadion met de bijbehorende gebiedsontwikkeling is niet alleen essentieel voor het voortbestaan van onze club, maar is ook voor de stad Leeuwarden en haar omgeving ontzettend belangrijk.
Voor Leeuwarden betekent de gebiedsontwikkeling een enorme stimulans voor de economie, toerisme en werkgelegenheid. Daarnaast is de komst van het stadion belangrijk omdat hiermee een 'rotte plek' in onze mooie stad een prachtige invulling krijgt. Met de komst van vele bedrijven ontstaat een leisure locatie die in het noorden van ons land nog niet bestaat en een publieke aantrekkingskracht heeft op de gehele noordelijke regio.
Voor Cambuur betekent de komst van een nieuwe stadion een financiële impuls, waarmee een structurele plaats in de Eredivisie in de lijn der verwachting ligt. Niet alleen om te groeien is de stap naar een nieuw stadion noodzakelijk, maar ook het voortbestaan van de club wordt hiermee gegarandeerd. Het huidige stadion is zwaar verouderd en de onderhoudslasten stijgen met het jaar. Renovatie en/of verbouwen van het huidige stadion is voor Cambuur geen haalbare kaart. Zonder de komst van een nieuw stadion is het niet de vraag óf Cambuur failliet gaat, maar wanneer.
Wij willen alle betrokken partijen dan ook oproepen om zich ten volste in te spannen om dit project te laten slagen.
Van de gemeente vragen en verwachten wij een coöperatieve houding. Inmiddels is er mede door de achterban van Cambuur vele jaren gewerkt aan deze nieuwbouwplannen en zijn er door de diverse betrokken partijen de nodige verwachting richting de supporters gewekt. Als gezamenlijke supportersverenigingen en M.I.-side merken wij dat de onrust bij onze achterban door het achterwege blijven van concrete plannen toeneemt. Het is politiek niet te verkopen wanneer deze plannen, waar iedereen nu al zo lang naar uitkijkt, niet door zou gaan.
Van de investeerders willen wij vragen om zo nodig water bij de wijn te doen. We zitten nu in een stadium waar het voor de investeerders vrijwel niet mogelijk is zich terug te trekken zonder dat dit project, onze stad en onze club onherstelbare schade wordt berokkend.
Wij spreken de hoop en verwachting uit dat alle partijen spoedig tot een akkoord zullen komen. Binnenkort doen de Reuzen van Royal de Luxe in het kader van de Culturele Hoofdstad onze stad aan. Leeuwarden heeft er echter veel meer aan wanneer de slapende reus Cambuur eindelijk kan ontwaken in een schitterend nieuw stadion!
Met vriendelijke groet,
namens SCS Kern van Cambuur namens Stichting Cambuur Culture namens M.I.-side
Kees Elzinga Peter Gras Emco Vogelsang

Scc4-ever

Citaat van: yellow@ndblue op juni 20, 2018, 20:11:58
Brief Namens:

SCS Kern van Cambuur      namens Stichting Cambuur Culture       namens M.I.-side
Kees Elzinga   Peter Gras      Emco Vogelsang

Gemeente Leeuwarden
Ter attentie van de heer H. Deinum
Oldehoofsterkerkhof 2
8911 DH Leeuwarden
cc: De heer J. Anker, Bouwgroep Dijkstra Draisma, Wyckerveste
Leeuwarden, 19 juni 2018


Betreft: Voortgang nieuwbouw stadion SC Cambuur en gebiedsontwikkeling WTC
Geachte heer Deinum, geachte heer Anker geachte heer Dijkstra, geachte heer Meijer,
Wij schrijven deze brief omdat wij als Cambuursupporters ons grote zorgen maken over de ontwikkeling van de plannen voor de nieuwbouw van het Cambuurstadion.
De komst van het nieuwe stadion met de bijbehorende gebiedsontwikkeling is niet alleen essentieel voor het voortbestaan van onze club, maar is ook voor de stad Leeuwarden en haar omgeving ontzettend belangrijk.
Voor Leeuwarden betekent de gebiedsontwikkeling een enorme stimulans voor de economie, toerisme en werkgelegenheid. Daarnaast is de komst van het stadion belangrijk omdat hiermee een 'rotte plek' in onze mooie stad een prachtige invulling krijgt. Met de komst van vele bedrijven ontstaat een leisure locatie die in het noorden van ons land nog niet bestaat en een publieke aantrekkingskracht heeft op de gehele noordelijke regio.
Voor Cambuur betekent de komst van een nieuwe stadion een financiële impuls, waarmee een structurele plaats in de Eredivisie in de lijn der verwachting ligt. Niet alleen om te groeien is de stap naar een nieuw stadion noodzakelijk, maar ook het voortbestaan van de club wordt hiermee gegarandeerd. Het huidige stadion is zwaar verouderd en de onderhoudslasten stijgen met het jaar. Renovatie en/of verbouwen van het huidige stadion is voor Cambuur geen haalbare kaart. Zonder de komst van een nieuw stadion is het niet de vraag óf Cambuur failliet gaat, maar wanneer.
Wij willen alle betrokken partijen dan ook oproepen om zich ten volste in te spannen om dit project te laten slagen.
Van de gemeente vragen en verwachten wij een coöperatieve houding. Inmiddels is er mede door de achterban van Cambuur vele jaren gewerkt aan deze nieuwbouwplannen en zijn er door de diverse betrokken partijen de nodige verwachting richting de supporters gewekt. Als gezamenlijke supportersverenigingen en M.I.-side merken wij dat de onrust bij onze achterban door het achterwege blijven van concrete plannen toeneemt. Het is politiek niet te verkopen wanneer deze plannen, waar iedereen nu al zo lang naar uitkijkt, niet door zou gaan.
Van de investeerders willen wij vragen om zo nodig water bij de wijn te doen. We zitten nu in een stadium waar het voor de investeerders vrijwel niet mogelijk is zich terug te trekken zonder dat dit project, onze stad en onze club onherstelbare schade wordt berokkend.
Wij spreken de hoop en verwachting uit dat alle partijen spoedig tot een akkoord zullen komen. Binnenkort doen de Reuzen van Royal de Luxe in het kader van de Culturele Hoofdstad onze stad aan. Leeuwarden heeft er echter veel meer aan wanneer de slapende reus Cambuur eindelijk kan ontwaken in een schitterend nieuw stadion!
Met vriendelijke groet,
namens SCS Kern van Cambuur namens Stichting Cambuur Culture namens M.I.-side
Kees Elzinga Peter Gras Emco Vogelsang
nette en mooie brief. Hopelijk worden ze bij de gemeente nu.eindelijk wakker. T nieuwe stadion moet er sowieso komen.

veteraan

Goeie en duidelijke brief, denk dat hier ook wel een sportieve reactie op zal komen.
Of het de strategie van de 'sleuteldragers' zal veranderen weet je nooit.
Maar de club stond er !

speculeter

Hoe is het gegaan bij het gemeentehuis?

reisbureau

Citaat van: speculeter op juni 20, 2018, 20:53:24
Hoe is het gegaan bij het gemeentehuis?

Boodschap was helder en correct. Emko deed het woord en er zat voldoende strijd, emotie en gedreven in zijn verhaal.  |:)

Opkomst was mager en dat mogen we ons als supporters aantrekken. Veel lawaai op social, maar hier hadden we met meer moeten staan. Zeker nu 3 partijen (Mi-side, CC en KVC) zich inspannen om onze boodschap te brengen. Maar ook dat laatste moeten we zien als een "winner". Als het erop aankomt staan we er samen voor "onze club en onze stad".

Nogmaals de boodschap was krachtig en is zeker aangekomen bij de bestuurders.

jimny

#7119
Er hadden minstens 3000 man moeten staan lijkt mij aan de foto te zien hield het met 200 man wel op, denk eerlijk gezegd niet dat er veel supporters zijn die de locatie bij het WTC zien zitten.
De LC heeft het zelfs over 150 man

Viper

Citaat van: jimny op juni 20, 2018, 22:09:47
Er hadden minstens 3000 man moeten staan lijkt mij aan de foto te zien hield het met 200 man wel op, denk eerlijk gezegd niet dat er veel supporters zijn die de locatie bij het WTC zien zitten

Deze opkomst lijkt mij absoluut niet een goede graadmeter voor de voorstanders van de WTC-locatie.

veteraan

In twee dagen tijd is deze opkomst reëel.
Geen incidenten, een prima presentatie en het kwam goed over !
Kon wel eens belangrijk zijn geweest

jimny

Citaat van: veteraan op juni 20, 2018, 23:20:03
In twee dagen tijd is deze opkomst reëel.
Geen incidenten, een prima presentatie en het kwam goed over !
Kon wel eens belangrijk zijn geweest

Zo kun je het ook uitleggen

Vlampiep

Citaat van: veteraan op juni 20, 2018, 23:20:03
In twee dagen tijd is deze opkomst reëel.
Geen incidenten, een prima presentatie en het kwam goed over !
Kon wel eens belangrijk zijn geweest
Kan ik mij bij aansluiten |:)

speculeter

Mooie berichten.
Is er ook iets bekend over het vervolg?
Maw waneer horen we meer?