Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

veteraan

De gemeente draagt de verantwoordelijkheid voor het volledige beleid op het gebied van ruimtelijke ordening. Het WTC project is in nauwe samenwerking met de gemeente ontwikkeld. Cambuur heeft een grote maatschappelijke functie en is om verschillende redenen belangrijk voor de stad. Een goeie wisselwerking is dus een voorwaarde. Natuurlijk is de gemeente het eerste aanspreekpunt. Wat is de angst toch om een paar belangrijke vragen te stellen.
Je kan nu nog invloed hebben, als er de komende twee weken niets verandert dan zijn er jaren verloren. Een investeringsplan ligt er niet opnieuw in een paar weken.
Als de club je wat waard is dan kom je daar voor op !

herr kunkel

Ik kom zeker voor mijn club op.. kom er al 40 jaar.. dus dat lijkt me geen issue. Ik vind alleen dat ongefundeerde peppi en kokki praat maar zo zo... natuurlijk heeft de gemeente een belangrijke rol. Maar moet in beginsel wel duidelijk zijn hoe de looplijnen zijn. En er speelt meer dan vaak wordt gesuggereerd.  Ergo: partijen onderling moeten wel een front vormen, dat is nu niet het geval en het zure is dat Cambuur aan de zijlijn staat en dat de financieringspartners door 1 deur gaan. Anker is volgens de berichtgeving een spijtoptant.. die man is niet voor niets zo rijk.. heeft die niet van de Leeuwezegeltjes gerealiseerd. Zal de man wss in de reet roesten hoe het ons Cambuur in the end vergaat. Factor in een groter geheel.  Gaat alleen maar om versterking zijn eigen positie denk ik. Niets mis mee, maar dan graag wel zonder zachter de elleboog gefuck.

herr kunkel

Achter de elleboog bedoel ik uiteraard...

veteraan

Ben ik met je eens, ik kom ook al vanaf het begin bij de club.
En ik zie dat we na een mooie periode in de eredivisie snel afglijden.
Het stadion is cruciaal, daarin kun je weer opbouwen.
De gemeente zou je bondgenoot moeten zijn,
Overigens hoor ik het bestuur ook niet !

sunderland

Anker zich terug getrokken?? We blijven hier

Vlampiep

Citaat van: herr kunkel op juni 18, 2018, 22:45:04
Idd... ook een reeele optie. Ben dan alleen benieuwd of er ander konijn uit de hoed wordt getoverd, of men weer terug moet naar tekentafel.. Konijn Ype Smid c.s. zou episch zijn, maar wellicht is dit te mooi om waar te zijn en is de wens vader vd gedachte.
Ype heeft het tactisch vermogen van een tank, dus lijkt mij dit in deze geen adequate oplossing om openingen te bieden in deze contramine.

Agy

Citaat van: sunderland op juni 19, 2018, 08:23:16
Anker zich terug getrokken?? We blijven hier

Gewoon op zoek naar een andere koper... tussentijds zou de gemeente en/of een groepje geldschieters het WTC tijdelijk over kunnen nemen.

Vlampiep

Citaat van: veteraan op juni 18, 2018, 23:44:35
Ben ik met je eens, ik kom ook al vanaf het begin bij de club.
En ik zie dat we na een mooie periode in de eredivisie snel afglijden.
Het stadion is cruciaal, daarin kun je weer opbouwen.
De gemeente zou je bondgenoot moeten zijn,
Overigens hoor ik het bestuur ook niet !
Een nieuw stadion is geen garantie voor overleven en promoveren.
Dat begint met goed en aantrekkelijk voetbal, zodat sponsorenen potentiële fiancierders geïnteresseerd raken.
De gemeente gebruikt de club in goede tijden voor hun etalage politiek, maar verder gaat het echt niet.
Dat het bestuur zich wat op de achtergrond houdt, lijkt mij zeer verstandig, zij moeten hun kruit drooghouden voor de gesprekken aan de onderhandelingstafel.


veteraan

Het oude stadion is geen eigendom meer en komt over anderhalf jaar niet meer door de keuring. Een nieuw project opstarten duurt drie jaar. Niemand weet het fijne van de onderhandelingen. Persoonlijk denk ik dat de gemeente niet slagvaardig en inventief is.
Als je nu niet wakker wil worden dan ben je voor eeuwig een sleeping giant !

zeewolde

Citaat van: sunderland op juni 19, 2018, 08:23:16
Anker zich terug getrokken?? We blijven hier
gerucht of hoop?

Vlampiep

Citaat van: veteraan op juni 19, 2018, 09:15:17
Het oude stadion is geen eigendom meer en komt over anderhalf jaar niet meer door de keuring. Een nieuw project opstarten duurt drie jaar. Niemand weet het fijne van de onderhandelingen. Persoonlijk denk ik dat de gemeente niet slagvaardig en inventief is.
Als je nu niet wakker wil worden dan ben je voor eeuwig een sleeping giant !
Vind je dit zelf ook niet wat kort om de hoek?
Dat niemand van de hoed en de rand weet lijkt mij vrij logisch want de onderhandelingen vinden plaats achter gesloten deuren.
Met enige aanpassingen voldoet ons stadion vooralsnog wel aan de eisen die de KNVB hieraan stelt.
De slagvaardigheid is in deze ook niet aan de gemeente maar aan de twee andere belanghebbenden. Maar als Anker de kont tegen de krib gooit is het tij niet te keren.

sunderland

Citaat van: Vlampiep op juni 19, 2018, 09:01:37
Een nieuw stadion is geen garantie voor overleven en promoveren.
Dat begint met goed en aantrekkelijk voetbal, zodat sponsorenen potentiële fiancierders geïnteresseerd raken.
De gemeente gebruikt de club in goede tijden voor hun etalage politiek, maar verder gaat het echt niet.
Dat het bestuur zich wat op de achtergrond houdt, lijkt mij zeer verstandig, zij moeten hun kruit drooghouden voor de gesprekken aan de onderhandelingstafel.
tuurlijk wel juh. Je moet een nieuw stadion als je wat wilt. Anders blijft het zo en over 2 jaar weer nieuw bestuur en weer nieuwe plannen en herhaal herhaal

veteraan

Stadion is echt voorwaarde voor ontwikkeling !
WTC plan is realistisch maar kan alleen met grote investering, die is al heel ver !
Als je het nu niet op het droge trekt dan lukt je dat voorlopig niet weer.
De gemeente maakt ruzie met Anker en niemand kent kennelijk de feiten.
Openheid ! Zichtbaar bestuur, en geen Veendam scenario !

veteraan

Begreep van een journalist dat als Anker zijn belang beschikbaar stelt, er een goeie follow up is en de gemeente haar lening afboekt. Zou een keurige oplossing zijn dacht hij !
Maar dat moet binnen 10 dagen anders verlopen er meer opties.
Gas !

herr kunkel

Betrouwbare bron? Zou me niet verbazen.. sluipt die door de achterdeur weg.