Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Ronnie tng op juni 17, 2018, 19:07:09
Op dezelfde gronden als dat er eerst een supermarkt moest verdwijnen voor er 1 bij kwam? Cambuur stadion zal op langer termijn toch veel belangrijker zijn?

Er is volgens mij een gemeentelijke beleidsregel over de supermarkten. Die is er niet over bouwmarkten en je kan, juridisch, niet ineens een beleidsregel maken omdat er een aanvraag ligt die je niet bevalt.

Juridisch kan de gemeente gewoon die vergunning niet weigeren.

Ronnie tng

Citaat van: Lore op juni 18, 2018, 15:11:24
Er is volgens mij een gemeentelijke beleidsregel over de supermarkten. Die is er niet over bouwmarkten en je kan, juridisch, niet ineens een beleidsregel maken omdat er een aanvraag ligt die je niet bevalt.

Juridisch kan de gemeente gewoon die vergunning niet weigeren.

Is dat een regel alleen voor supermarkten? Lijkt mij dat het iets betreft aangaande concurrentie in het algemeen. Weet dit dus niet zeker.

Er zijn ook wel winkels geweigerd omdat het te veel met de binnenstad zou concurreren om ander voorbeeld te noemen.

veteraan

Als een gemeente 7 tot 8 maanden de tijd heeft om een aanvraag te behandelen dan kan ze in overleg treden met de aanvrager. Als de aanvraag desastreus is voor een project van meer dan 70 miljoen dan is daar echt een oplossing voor te vinden. Leeuwarden heeft wel 10 vergelijkbare kavels. Het valt mij op dat het gemeentebestuur hier voortdurend in bescherming wordt genomen.
Bestuurders hebben recht op kritiek als ze falen, en op complimenten als ze succes hebben.
Net als voetballers !

scc-aaron

Robinho

Volgens mij gaat het project wel door  althans dat is wat ik hoor vanuit meerdere bronnen die wel weten waar ze het over hebben

veteraan

We kunnen een paar dingen vragen :

Maximale inzet in de nog resterende 2 weken !

Openheid van de problematiek (zo moeilijk is dat vaak niet)

Een duidelijk plan B om door te schakelen indien nodig

Bij succes een uitnodiging bij een wedstrijd en een historisch feest !

sunderland

Citaat van: Robinho op juni 18, 2018, 21:21:08
Volgens mij gaat het project wel door  althans dat is wat ik hoor vanuit meerdere bronnen die wel weten waar ze het over hebben
zijn zeer duidelijk wel andere geluiden.....

AL

Citaat van: sunderland op juni 18, 2018, 21:57:12
zijn zeer duidelijk wel andere geluiden.....

Ja is gewoon einde verhaal zo simpel is het!!

veteraan

Het staat er duidelijk slecht voor !
Zet alle berichten maar op een rij

herr kunkel

Cruciaal is houding en standpunt Anker versus BBD/ Wijckerveste.. Laatste 2 zitten op 1 lijn volgens de berichten. Anker heeft al paar keer spelregels veranderd lijkt het.. Hij lijkt wel het zakelijke equivalent van Otto Maximal, maar dat gehark kan ook fatale erosie opleveren.

Robinho

Misschien zit Anker straks niet meer aan de tafel

moodygrunn

In Henk en Sandor we trust

herr kunkel

Citaat van: Robinho op juni 18, 2018, 22:31:52
Misschien zit Anker straks niet meer aan de tafel

Idd... ook een reeele optie. Ben dan alleen benieuwd of er ander konijn uit de hoed wordt getoverd, of men weer terug moet naar tekentafel.. Konijn Ype Smid c.s. zou episch zijn, maar wellicht is dit te mooi om waar te zijn en is de wens vader vd gedachte.

veteraan

Over bedrijven als A Ware heb je niks te zeggen, de regie ligt bij de gemeente en die vertegenwoordigt de Leeuwarder bevolking !
Het stadion speelde zelfs een rol in de verkiezingen van vorig jaar

herr kunkel

Gemeente heeft alleen regie over de infrastructuur c.q is over beslist door de lokale overheid qua budget, ligt een financiele voorziening bij overname WTC onder voorwaarden. En gemeente dient de bestuursrechtelijke zaken te bewaken, voor de rest niets!  We leven hier niet in Poetenie!