Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Agy

Zoals ik al schreef zie ik alleen maar ligt aan het eind van de tunnel als zich er nieuwe koper voor het WTC aanbied. En als die in aantocht is, al dan niet Ype, dan heb ik er wel weer geloof in..  w:) :proost

Cor

Citaat van: Lore op mei 02, 2018, 07:19:33
Hij is al een held, maar als hij dat doet dan is hij superman en badman in een

Ik mag hopen Batman  8)

Lore

Citaat van: Cor op mei 03, 2018, 07:53:01
Ik mag hopen Batman  8)

:_schater :_schater krijg er ineens allemaal rare beelden bij!

Huzumer

#6918
Het is oorverdovend stil rond het nieuwe stadion, maar ik neem aan dat gesprekken met alle belanghebbenden in volle gang zijn, de Provincie Fryslân incluis.
Over de Provincie gesproken ... De Provincie mag voor het project WTC-gebied best over de brug komen, want dat hebben ze bij Sportstad Hveen ook gedaan en zij niet alleen getuige onderstaand overzicht.
Je kunt gerust stellen dat het project WTC-gebied - waar het SCC-stadion slechts een onderdeel van is - een provinciale, zelfs bovenregionale uitstraling heeft op het gebied van werkgelegenheid, innovatie, duurzaamheid, klantenkring, et cetera.
En - in tegenstelling tot Sportstad Hveen - hoeft het project WTC-gebied niet ook nog eens gedurende de gehele exploitatieduur aan het subsidie-infuus te liggen ... Idem Thialf trouwens, dat op EUR 50 miljoen mocht rekenen als investeringsbijdrage, waar Leeuwarden het moest doen met slechts EUR 10 miljoen.
Dus kom op, Provinsje Fryslân, no binne wy in kear oan de beurt!




Vlampiep

Citaat van: Huzumer op mei 11, 2018, 00:40:40
Het is oorverdovend stil rond het nieuwe stadion, maar ik neem aan dat gesprekken met alle belanghebbenden in volle gang zijn, de Provincie Fryslân incluis.
Over de Provincie gesproken ... De Provincie mag voor het project WTC-gebied best over de brug komen, want dat hebben ze bij Sportstad Hveen ook gedaan en zij niet alleen getuige onderstaand overzicht.
Je kunt gerust stellen dat het project WTC-gebied - waar het SCC-stadion slechts een onderdeel van is - een provinciale, zelfs bovenregionale uitstraling heeft op het gebied van werkgelegenheid, innovatie, duurzaamheid, klantenkring, et cetera.
En - in tegenstelling tot Sportstad Hveen - hoeft het project WTC-gebied niet ook nog eens gedurende de gehele exploitatieduur aan het subsidie-infuus te liggen ... Idem Thialf trouwens, dat op EUR 50 miljoen mocht rekenen als investeringsbijdrage, waar Leeuwarden het moest doen met slechts EUR 10 miljoen.
Dus kom op, Provinsje Fryslân, no binne wy in kear oan de beurt!

Nou op de provincie hoeven wij niet te rekenen.
H'veen is zo prominent bij de Provincie, dat de Ijshal van Leeuwarden met hun winstgevende exploitatie verplicht is bij te dragen aan de tekorten van Thialf.

PePe


speculeter


okkele

meer de stilte bij een uitvaart.
:|
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Galdiano

Er vinden wel degelijk gesprekken plaatst. Alleen wat de uitkomst zal zijn geen idee. 1 juli is de deadline voor ROC. Ben benieuwd.  :|
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Vakje 13

Rol provincie bij nieuw stadion van Cambuur

https://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=74623

Dit is hoe dan ook een stap in de goeie richting, hopen dat ze snel doorstappen.

Agy

FD - REGIO   woensdag, 30 mei 2018   

Rol provincie bij nieuw stadion van Cambuur

Leeuwarden - Leeuwarden heeft de provincie uitgenodigd om te praten over de stilgelegde plannen voor een nieuw Cambuurstadion en de ontwikkeling van het WTC-gebied. Gedeputeerde Klaas Kielstra bevestigde gisteren de uitnodiging, maar kan daar verder nog niks over zeggen. Tot gisteren ontkende Kielstra telkens dat er formeel contact was met de gemeente over het stadion. Wethouder Henk Deinum wil niet reageren op de brief richting de provincie.
Betrokkenen zeggen dat er de laatste weken verschillende gesprekken zijn geweest om alsnog tot een akkoord te komen over de bouw. De planvorming werd begin april stilgelegd omdat er een zevental problemen is dat de bouw in de weg staat.
Struikelblokken

Belangrijkste struikelblokken zijn de komst van een Bauhaus bouwmarkt bij het stadion, en de vraag wie op moet draaien voor de kosten van de aanleg van parkeerplaatsen. Ook zou de gemeente een lening voor het WTC nog niet hebben kwijtgescholden. Omdat de plannen stilgelegd zijn, ontstond een nieuw probleem. Een van de grote huurders van ruimten in het nieuwe stadion, Friese Poort, wil voor 1 juli duidelijkheid anders stappen zij uit het project.
Volgens betrokkenen wordt er de laatste weken op verschillende vlakken vooruitgang geboekt maar een doorbraak is er nog niet.
Rol provincie

Dat de provincie nu uitgenodigd is voor een gesprek, lijkt positief. Tijdens een bijeenkomst met de gemeenteraad in april pleitten ontwikkelaars Wyckerveste en bouwbedrijf Dijkstra Draisma al voor het betrekken van de provincie bij de plannen. In hun ogen zou die een rol moeten spelen omdat het gaat om een grote investering die verder gaat dan alleen de bouw van een stadion. In het gebied ligt ook de Elfstedenhal waaraan de provincie miljoenen heeft bijgedragen. Een upgrade zou ook de ijshal ten goede komen, menen de ontwikkelaars. Ook heeft de provincie in het verleden miljoenen bijgedragen aan de ontwikkeling van het Abe Lenstra stadion in Heerenveen en de bijbehorende sportboulevard.
De gemeenteraad wacht de ontwikkelingen af. Eind mei, zo beloofde Deinum in april, zou de raad nader geïnformeerd worden over de plannen. Dat is nog niet gebeurd. ,,Het vraagt iets meer tijd, het is een complex verhaal", zei hij gisteravond.

In de jaarlijkse 'grote projecten rapportage' van de gemeente die gisteren openbaar werd, stelt de gemeente dat de voortgang onzeker is en dat er nog geen oplossing is voor de knelpunten. Sinds die rapportage van 1 mei hebben er al meerdere gesprekken plaatsgevonden. ,,Er is beweging maar we zijn er nog niet."

Agy

Het is zeker een goed ding al zal de provincie ook niet zonder motivatie de beurs kunnen trekken. Dat parkeerterrein blijft een commercieel verhaal. 

Vakje 13

Citaat van: Agy op mei 30, 2018, 12:25:16
Het is zeker een goed ding al zal de provincie ook niet zonder motivatie de beurs kunnen trekken. Dat parkeerterrein blijft een commercieel verhaal.

Daarom mag ik hopen dat de ontwikkelaars betere argumenten hebben dan 'zij wel dus wij ook'...

Agy

Citaat van: Vakje 13 op mei 30, 2018, 15:54:55
Daarom mag ik hopen dat de ontwikkelaars betere argumenten hebben dan 'zij wel dus wij ook'...

Dat zal wel loslopen neem ik aan.

Ze moeten gewoon schuiven met budgetten. Ze kunnen provinciale subsidie krijgen voor die aardwarmtebron en dan van het bespaarde geld o.a. het parkeerterrein aanleggen. Zal niet makkelijk zijn maar in die geest zal het moeten gaan.

Vakje 13

Citaat van: Agy op mei 30, 2018, 15:58:28
Dat zal wel loslopen neem ik aan.

Ze moeten gewoon schuiven met budgetten. Ze kunnen provinciale subsidie krijgen voor die aardwarmtebron en dan van het bespaarde geld o.a. het parkeerterrein aanleggen. Zal niet makkelijk zijn maar in die geest zal het moeten gaan.

Een (betaald) parkeerterrein is een redelijk slimme investering toch? Kunnen we onder de Cambuursupporters niet wat certificaten per m2 parkeerterrein investeren met terugverdienmodel? :proost