Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Vlampiep

Wat ik er van begrijp, is de de gemaakte afspraken en besluiten tussen de partijen niet helder en concreet zijn vastgelegd in contracten
Bestuurlijke onkunde druipt er af.
Je weet dat investeerders het onderste uit de kan willen en dat infrastructuur een gemeentelijk aangelegenheid is.
Dat sommigen zo ver willen gaan DKV hierin te willen betrekken is wat mij betreft Calimero gedrag. Het is logisch dat bv een Friese Poort af gaat haken omdat zij in tijdnood komen te zitten.
Misschien is het beter dat alle opties in locatie nog eens opnieuw worden beoordeeld, maar dan met een door de wol geverfd en deskundig en Bestuursrechtelijk goed onderlegd betrouwbaar persoon, die de gemeente hierin vertegenwoordigd, dit een nieuwe investeerder.


DayDreamer

Wat ik niet snap waarom die Anker dan "een man van het woord moet zijn". Je kan wel afspraken met Karwei hebben, maar als die niet willen komen als er concurrentie komt, en daarnaast een bijvoorbeeld een Aldi wel wil komen.

En wat mij verbaasd is dat de heren al niet meer sinds begin maart met elkaar gesproken hebben, onbegrijpelijk in deze fase van zo'n project.

Dit project gaat ten onder door de ego's van de heren, tenminste zo komt het een beetje op mij over.

Agy

#6872
Citaat van: DayDreamer op april 19, 2018, 09:35:02
Wat ik niet snap waarom die Anker dan "een man van het woord moet zijn". Je kan wel afspraken met Karwei hebben, maar als die niet willen komen als er concurrentie komt, en daarnaast een bijvoorbeeld een Aldi wel wil komen.

Dat is hij ook niet want de gemeente heeft van begin af aan gezegd dat het betaald parkeren wordt. Anker maakt gewoon afspraken met andere partijen en beloofd doodleuk gratis parkeren. Je kunt de gemeente indeze weinig verwijten maar goed de media en Anker proberen dat natuurlijk wel. Zoals ik al eerder opperde, anders als gemeente zelf het WTC maar kopen zodat je tijd creëert om op zoek te gaan naar een nieuwe koper. Kun je gewoon door en als alles klaar is en het WTC winstgevend is, zul je daar snel genoeg een koper voor vinden.

moodygrunn

#6873
Citaat van: Agy op april 19, 2018, 09:41:15
Dat is hij ook niet want de gemeente heeft van begin af aan gezegd dat het betaald parkeren wordt. Anker maakt gewoon afspraken met andere partijen en beloofd doodleuk gratis parkeren. Je kunt de gemeente indeze weinig verwijten maar goed de media en Anker proberen dat natuurlijk wel. Zoals ik al eerder opperde, anders als gemeente zelf het WTC maar kopen zodat je tijd creëert om op zoek te gaan naar een nieuwe koper. Kun je gewoon door en als alles klaar is en het WTC winstgevend is, zul je daar snel genoeg een koper voor vinden.
Daar zit 'm nu net een deel van het probleem. Het is mij nog niet duidelijk waarom Anker het WTC wil kopen met het beding dat er beurzen in gehouden moeten kunnen worden. (http://www.lc.nl/friesland/Rabobank-en-gemeente-lijden-miljoenen-verlies-op-WTC-deal-22291540.html) De huidige vorm van exploitatie levert je namelijk dikke verliezen op, afgaande op het verleden.
Zoals ik het zie heeft Anker nu alle touwtjes in handen en chanteert hij de andere twee partijen, SOC en de gemeente. Chantage in de vorm van "als mijn eisen niet worden ingewilligd, houden we er helemaal mee op".
Voor geïnteresseerden: https://www.leeuwarden.nl/nl/file/2249/download hier staat de hele businesscase
Ander aardig artikel: https://www.suksawat.nl/er-staat-wel-meer-in-de-weg-van-nieuw-stadion-cambuur-02/

Zoals ik het zie/lees hebben we nog twee troefkaarten. 1) het kettingbeding http://www.lc.nl/friesland/Gooit-een-kettingbeding-roet-in-het-eten-voor-komst-van-Bauhaus-23102069.html waardoor de Bauhaus niet komt, althans niet zo dicht in de buurt bij de nieuwe Karwei.
2) Anker zoekt nieuwe huurder in de vorm van Aldi oid. ipv Karwei.

https://www.omropfryslan.nl/nijs/804522-friese-poort-driget-ut-plan-nij-cambuurstadion-te-stappen
Vanaf 0:55 duidelijk te horen dat bij onvoorziene omstandigheden Anker eruit mag stappen. Heel erg vrijblijvend allemaal
In Henk en Sandor we trust

Agy

Citaat van: moodygrunn op april 19, 2018, 10:39:48
Daar zit 'm nu net een deel van het probleem. Het is mij nog niet duidelijk waarom Anker het WTC wil kopen met het beding dat er beurzen in gehouden moeten kunnen worden. (http://www.lc.nl/friesland/Rabobank-en-gemeente-lijden-miljoenen-verlies-op-WTC-deal-22291540.html) De huidige vorm van exploitatie levert je namelijk dikke verliezen op, afgaande op het verleden.

Door de achterste hal af te breken (deze grond is nodig voor het stadion) wordt het WTC kleiner, en zo hoopt hij het winstgevend te maken. Verder worden de schulden van het WTC aan de gemeente kwijtgescholden.

roepieh

Citaat van: reisbureau op april 18, 2018, 21:24:41
Volgens mij goede zaak dat ze voor juli duidelijkheid eisen en er anders uitstappen. Ook Friese Poort moet simpel weg naar toekomst plannen.
Daarmee kan het nog steeds twee kanten op. Gemeente en Ontwikkelaar kiezen eieren voor hun geld of hele plan spat als zeepbel uit elkaar.

Maar dan hebben we tenminste juli duidelijkheid.

Want met al dat gepruts en politieke gedoe in combinatie met kan ik er het meeste aan verdienen kan het anders nog wel weer een jaar duren.

Hoop dat er meer partijen dit soort eisen gaan stellen.

Exact! Niets zo goed als een deadline, en dan niet een deadline omdat we die hebben opgeschreven maar één die er voor zorgt dat er uberhaubt geen plan meer is!

piene hassus

Deadlines binne dr om overskreden te wudden! Is dr nou gien één in leeuwadden die ut nivo het om alle kikkers inne kroade te krijen/houwen? laat die dan snel opstaan en anne slag!!

Vlampiep

Citaat van: piene hassus op april 19, 2018, 15:32:43
Deadlines binne dr om overskreden te wudden! Is dr nou gien één in leeuwadden die ut nivo het om alle kikkers inne kroade te krijen/houwen? laat die dan snel opstaan en anne slag!!
Hest helemaal geliek en je suden dur piene hasses fan kreie.

Grijskijkert

Citaat van: piene hassus op april 19, 2018, 15:32:43
Deadlines binne dr om overskreden te wudden! Is dr nou gien één in leeuwadden die ut nivo het om alle kikkers inne kroade te krijen/houwen? laat die dan snel opstaan en anne slag!!
Wilfred Genee?
IN HENK WE TRUST!!!

dennisw8

wat ik niet snap is dat Henk en de Gemeente een Bauhaus belangenrijker vinden dan een vernieuwd WTC Complex (met alles erop en eraan).. Jan Anker is 1 van de belangenrijke man in deze project die heeft dus zeker wat te zeggen!

http://www.lc.nl/friesland/Cambuurstadion-WTC-waarschuwde-wethouder-Deinum-al-in-december-voor-Bauhaus-23062439.html

dit zegt voor mij al genoeg over de ambities van de gemeente en zijn wethouders  :( :(

Agy

#6880
Citaat van: dennisw8 op april 19, 2018, 17:02:37
wat ik niet snap is dat Henk en de Gemeente een Bauhaus belangenrijker vinden dan een vernieuwd WTC Complex (met alles erop en eraan).. Jan Anker is 1 van de belangenrijke man in deze project die heeft dus zeker wat te zeggen!

http://www.lc.nl/friesland/Cambuurstadion-WTC-waarschuwde-wethouder-Deinum-al-in-december-voor-Bauhaus-23062439.html

dit zegt voor mij al genoeg over de ambities van de gemeente en zijn wethouders  :( :(

Misschien moet je je eerst eens in wetgeving en de gemaakte afspraken verdiepen voordat je dit soort dingen roept.

Lekkere vent die Anker...
Al van meet af aan heeft de gemeente gezegd dat het betaald parkeren wordt als zij voor de inrichtingskosten opdraaien. Het aanleggen van een parkeerterrein tbv een bedrijf valt nu eenmaal niet onder overheidsinfrastructuur. Hij beloofd doodleuk vrij parkeren aan de participanten. 
Hij was ook degene die Bauhaus weigerde omdat die te veel m2 van het WTC in gebruik zou nemen. Vervolgens waarschuwt hij de gemeente dat diezelfde Bauhaus weleens elders in de buurt een kavel zou kunnen gaan kopen. Alsof de gemeente de macht heeft om dat even te keren als het bestemmingsplan daarin reeds voorziet. Ik baal als een stekker maar als alle partijen verstandig zijn heel snel stoppen met deze gast. Jaja ik weet wat dan de gevolgen zijn.

poelie-lwd

Eensch Agy! Kappen met die knakker!
Iedereen heeft recht op mijn mening.

veteraan

Cambuur zonder Jan Riedstra is een ontzettend stelletje amateurs !


vialli

Citaat van: veteraan op april 19, 2018, 21:13:25
Cambuur zonder Jan Riedstra is een ontzettend stelletje amateurs !

Riedstra zag in de speulers handelswaar en verkocht ze oek weer as ut um uutkwam en
uuteindeluk binne we d'r niks met opskoten.

Lore

Citaat van: veteraan op april 19, 2018, 21:13:25
Cambuur zonder Jan Riedstra is een ontzettend stelletje amateurs !

Echt? Het was juist amateuristisch dat Cambuur spelers aantrok, waar Riedstra garant voor stond, en daarvoor geen formele dekking af sprak.