Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Voor de duidelijkheid 2.75 milj per jaar in Harmonie.Al jaren en jaren

PePe

Helemaal de weg kwijt:  :zucht :zucht

Simone Scheffer‏ @SimonaScheffer.
Kin de Blokhuspoart ek omboud wurde ta fuotbalstadion?


Huzumer

Is de Bauhaus vlakbij per se schadelijk? Meerdere bouwmarkten vlak bij elkaar kan ook meer publiek trekken. En als dat niet zo is, waarom Bauhaus dan niet bij de Werpsterhoek laten vestigen? Uitstekende bereikbaarheid, groeiwijken dichtbij en zichtlocatie. Wat wil je nog meer?!

sunderland

Zou dit de reden zijn voor Ype

Vlampiep

Citaat van: Huzumer op april 04, 2018, 23:22:27
Is de Bauhaus vlakbij per se schadelijk? Meerdere bouwmarkten vlak bij elkaar kan ook meer publiek trekken. En als dat niet zo is, waarom Bauhaus dan niet bij de Werpsterhoek laten vestigen? Uitstekende bereikbaarheid, groeiwijken dichtbij en zichtlocatie. Wat wil je nog meer?!
De enige die hier antwoord op heeft is Deinum, die is in mijn beleving hier de luis in de pels met zijn toezeggingen en dubbele agenda's.

Agy

In principe gaat het om m2 voor Bauhaus versus WTC. Heeft in elk geval niets met direct geld tekort te maken dus de opmerkingen naar de gemeente, dat die de beurs voor andere projecten wel trekt/trok, snap ik ff niet. Tevens heeft het helemaal niets te maken met zoals eerder genoemde zogenaamde stijgende bouwkosten. Neemt niet weg dat dit wel een serieus probleem kan zijn als het lang gaat duren. In alle voorlopige contracten is namelijk wel een streef (lees verloop) datum vastgesteld.

Cor

Maar ondertussen word je er als Cambuur supporter wel doodziek van. Wat een gezeur iedere keer, kom tot een definitief besluit.

Vlampiep

Citaat van: Agy op april 05, 2018, 09:20:09
In principe gaat het om m2 voor Bauhaus versus WTC. Heeft in elk geval niets met direct geld tekort te maken dus de opmerkingen naar de gemeente, dat die de beurs voor andere projecten wel trekt/trok, snap ik ff niet. Tevens heeft het helemaal niets te maken met zoals eerder genoemde zogenaamde stijgende bouwkosten. Neemt niet weg dat dit wel een serieus probleem kan zijn als het lang gaat duren. In alle voorlopige contracten is namelijk wel een streef (lees verloop) datum vastgesteld.
Het heeft volgens mij wel degelijk te maken met toezeggingen en dubbele agenda's.
Of het direct te maken heeft met geld is ook maar de vraag. Wel is zeker dat de gemeente de gehele infrastructuur moet bekostigen en dat zal een flink deuk geven op de gemeentelijke begroting die aan alle kanten wordt overschreden vanwege misrekening mbt het elitaire feestje 2018.
Maar hoe het ook is, zoals Vd Belt opmerkt, bij dergelijke projecten doen zich altijd dit soort zaken voor en er is geen stadion gebouwd zonder horden te nemen.

Agy

#6758
Maar goed hier staat eigenlijk alles wel in.... dus oordeel zelf.
http://www.lc.nl/friesland/Drie-brieven-over-problemen-Cambuurstadion-23061883.html

 

DayDreamer

Citaat van: Agy op april 05, 2018, 12:51:25
Maar goed hier staat eigenlijk alles wel in.... dus oordeel zelf.
http://www.lc.nl/friesland/Drie-brieven-over-problemen-Cambuurstadion-23061883.html



Als je dit leest krijg ik het idee dat Deinum ervan uit is gegaan dat het wel los zou lopen met die Bauhaus, nou niet dus. Straks wel een Bauhaus wat ten koste gaat van een complete herinrichting van het WTC gebied, well done Deinum.

AL

Pfffff. Gaat weer lekker.
Ik denk nog steeds dat ik een nieuw stadion niet ga meemaken.


Agy

Citaat van: DayDreamer op april 05, 2018, 13:27:18
Als je dit leest krijg ik het idee dat Deinum ervan uit is gegaan dat het wel los zou lopen met die Bauhaus, nou niet dus. Straks wel een Bauhaus wat ten koste gaat van een complete herinrichting van het WTC gebied, well done Deinum.

Tja een beetje selectief denken dit, vaak genoeg op dit forum gelezen dat de gemeente niet zo bekrompen moet doen daar waar het gaat om bedrijven toe te laten bij het nieuwe stadion die concurrentie zouden zijn ten opzichte van bedrijven op de Centrale, binnenstad of elders in de stad. Nu het visa versa is vinden we het ineens wel een probleem. Vond toen dat de gemeente zich niet moet bemoeien met marktwerking en dat vindt ik in dit geval dus ook niet. Overal in het land zitten concurrerende bouwmarkten bij elkaar dan moet je nu niet zielig gaan doen. Als dit project al omvalt omdat er een concurrerende bouwmarkt in de buurt komt is dat niet best en moet je er niet eens aan beginnen.

Collingwood

Kalmte alleen kan u redden.


Vlampiep

Citaat van: Agy op april 05, 2018, 13:53:33
Tja een beetje selectief denken dit, vaak genoeg op dit forum gelezen dat de gemeente niet zo bekrompen moet doen daar waar het gaat om bedrijven toe te laten bij het nieuwe stadion die concurrentie zouden zijn ten opzichte van bedrijven op de Centrale, binnenstad of elders in de stad. Nu het visa versa is vinden we het ineens wel een probleem. Vond toen dat de gemeente zich niet moet bemoeien met marktwerking en dat vindt ik in dit geval dus ook niet. Overal in het land zitten concurrerende bouwmarkten bij elkaar dan moet je nu niet zielig gaan doen. Als dit project al omvalt omdat er een concurrerende bouwmarkt in de buurt komt is dat niet best en moet je er niet eens aan beginnen.
Helemaal gelijk in, alleen een concurrent in de directe omgeving gaat lijkt mij geen goede ontwikkeling.
Daarbij liet Deinum in tegenstelling van zijn nu liberale opvatting in de renovatie renovatie plannen van het oude stadion weten geen grote winkelketens in de omgeving van de Centrale te dulden. Zit er dus wel wat dubbel in.