Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

PePe

Citaat van: Vlampiep op november 23, 2017, 11:58:15
Ondanks mijn blauw gele bloedlijn ben ik het hier natuurlijk mee eens, er is meer dan voetbal.
En de mensen weinig inkomen ontvangen, kunnen ze ook geen toegangskaartje of seizoenskaart aanschaffen.

Cambuur zou de niet verkochte kaartjes ook kunnen doneren, aan mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank. Cambuur voor elkaar!!

Montana

Citaat van: 666 op november 23, 2017, 11:16:55
Omdat Leeuwarden al sinds jaar en dag een arm laagopgeleide stad is wordt er voor de PvdA gestemd. Het is niet voor niets dat er 3 zeer arme wijken zijn.

Het is niet goed om voor een partij te kiezen die alleen maar het onderwerp nieuw stadion heeft, maar wat heeft de PvdA gedaan aan die arme wijken en is dat dan een succes geweest. Ik ben voor verandering en als dat niet helpt kun je de volgende verkiezingsronde anders gaan stemmen.

Ik had wel een ander geluid willen horen, maar ja dat zal hier niet gebeuren. Of er moet een aardbeving ontstaan door gaswinning of iets dergelijks.

Komt ook omdat de SP en PVV niet meededen. Ze hebben welliswaar 1 zetel verloren maar lopen de polonaise.
Persoonlijk heb ik echt een bloedhekel aan de pvda, maar dat doet er niet toe. Wat ik alleen niet snap is dat de gemiddelde Leeuwarder er wéér in tuint.
Maar dit staat los van SCC. Vwb SCC heeft alleen Deinum z'n nek uitgestoken voor onze club en rest titaal niet, integendeel zelfs. En nu ermee weglopen..


Dokkumer

Nu hopen dat die rooie rakker van een Spine genoeg voorkeursstemmen heeft gekregen om zijn Cambuurgewicht in de strijd te gooien..

Montana

Is dat de nummer 12 op de lijst? Want die is ook goed   :devil

Dokkumer

Citaat van: Montana op november 24, 2017, 15:00:16
Is dat de nummer 12 op de lijst? Want die is ook goed   :devil
Ik mag geen namen noemen in verband met privacywetgeving, dus ik zal maar zeggen dat je het niet fout hebt :_schater

PePe

Mooi hoor! Zie op twitter van Biense Dijkstra.
De laatste artist impression van het nieuwe stadion!

brambo3004

Ik heb niet het idee dat de architect zich buitensporig heeft ingespannen op dit rechthoekig geval. Schijn wat felle lampen op gele en blauwe stoeltjes, en het lijkt al gauw mooi. Als ik het cynisme achterwege laat vind ik dat het me meevalt in vergelijking met de doemscenario's van Zwolle en ADO.

Agy


Agy

#6623
Citaat van: Agy op november 29, 2017, 16:25:26
Wel een informatief stuk in de Zwettekrant... blz 16 & 17






Citaat van: Biense Dijkstra op november 29, 2017, 16:25:26

Een beetje licht in de duisternis. De laatste artist impression van het nieuwe stadion

vialli

Citaat van: brambo3004 op november 28, 2017, 21:37:43
Ik heb niet het idee dat de architect zich buitensporig heeft ingespannen op dit rechthoekig geval. Schijn wat felle lampen op gele en blauwe stoeltjes, en het lijkt al gauw mooi. Als ik het cynisme achterwege laat vind ik dat het me meevalt in vergelijking met de doemscenario's van Zwolle en ADO.

Het is ook nooit goed :(

moodygrunn

Citaat van: brambo3004 op november 28, 2017, 21:37:43
Ik heb niet het idee dat de architect zich buitensporig heeft ingespannen op dit rechthoekig geval. Schijn wat felle lampen op gele en blauwe stoeltjes, en het lijkt al gauw mooi. Als ik het cynisme achterwege laat vind ik dat het me meevalt in vergelijking met de doemscenario's van Zwolle en ADO.
D'r blieft altied wat te seuren  :D
In Henk en Sandor we trust

brambo3004

Citaat van: vialli op november 30, 2017, 14:19:12
Het is ook nooit goed :(

Citaat van: moodygrunn op november 30, 2017, 14:21:39
D'r blieft altied wat te seuren  :D

Klopt. Ik vind het niet veel soeps. D'r zijn de laatste jaren genoeg mooie stadions uit de grond gestampt (vooral buiten Nederland), en ik vind dit geen architectonisch hoogstandje.

Stanley

Ziet er best mooi uit! maar het gaat om de beleving aan de binnenkant en die hebben we nog niet goed gezien. laat maar snel komen dat stadion.

hobbes

Zucht, het kon nog wel eens lang gaan duren. Dat laatste zinnetje  :(

Komt er bij WTC toch een nieuwe Centrale?
   


Winkels en horeca rond het nieuwe Cambuurstadion moeten vooral met 'sport en vrije tijd' te maken hebben. De vraag is of een speelgoedzaak en een drogist daar ook onder vallen.

Gaan de winkels rondom het nieuwe Cambuurstadion bij het WTC Expo klandizie wegsnoepen bij de binnenstad, of winkelplein De Centrale? Welnee, roepen gemeente en projectontwikkelaar Wyckerveste.

Funshoppen

De Centrale is er voor de grootschalige detailhandel en de binnenstad voor kleinere winkels en het funshoppen. Rond het WTC komen winkels en horeca die de sport en het vertier rond het Cambuurstadion, de geplande bioscoop en de andere leisure moeten versterken. En daarnaast is er ruimte voor twee supermarkten (een Jumbo en een Lidl) en een Karwei die van elders verhuizen.

In de basis is de gemeenteraad al akkoord, maar besluitvorming over het bestemmingsplan moet nog plaatsvinden. Het moet een versterking worden van de andere winkelgebieden. Geen concurrentie, is het idee.

Maar passen bijvoorbeeld een Kruidvat XL of de speelgoedketen Toychamp dan ook bij het Cambuurstadion? Of een grote Action, waarvan er al drie in Leeuwarden zijn? Het zijn allemaal winkels en formules die zowel in de binnenstad als op de Centrale te vinden zijn. De namen verschenen deze week in ondernemersblad de Zwettekrant.

Namen

Naast de al langer bekende McDonald's gaat het om een extra KFC, een Sport2000 en een Délifrance. Het lijstje was afkomstig van de gemeente. Die meldde erbij dat er nog allemaal bedrijven kunnen afvallen of bijkomen, maar toch.

Frank Meijer van Wyckerveste bevestigt dat veel namen op het lijstje kloppen. ,,Niet allemaal, sommige zijn al afgevallen. La Place bijvoorbeeld. Maar de Toychamp klopt wel. Dat past ook in de formule: het gaat om grote winkels die niet in de binnenstad passen, die leisure-georiënteerd zijn.'' Wethouder Henk Deinum benadrukt ook dat de binnenstad - en de Centrale - niet mogen lijden onder de nieuwe winkels. ,,Het moet elkaar allemaal versterken.''

Binnenstadsmanager Hayo Galema reageert nog vrij ontspannen als hem het lijstje wordt voorgelegd. ,,Maar een speelgoedzaak vind ik wel heel opvallend. Maar grotendeels zijn het ondernemingen die daar wel passen. Ik ben niet gealarmeerd, maar ik houd het in de gaten.''

Heibel

Cees Anceaux van de Federatie van Ondernemers is echter kritischer. ,,Dit staat wel een beetje haaks op het beleid dat eerder wel werd aangekondigd. Een Kruidvat en een Action vind ik wel vreemde eten in de bijt. Een speelgoedzaak kan ik me nog voorstellen met de lasergames en trampolinehal die bij het WTC komen. Maar toch: wat is dan nog het verschil met de Centrale?''

En juist bij De Centrale wringt hem misschien wel de schoen. Het winkelpark aan de oostkant van de stad wil al jaren een grote supermarkt op het terrein, maar mag dat niet van de gemeente. ,,Ik ben wel voor dat stadion, en die supermarkten kunnen van mij ook. Maar waarom wel hier en niet op De Centrale? Als dit zo doorgaat, komt er wel heibel, denk ik.''

Kuzmanovic-Apeldoorn

Vreemde eten in de bijt...  :_schater
Henk, held, bedankt