Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Vakje 9

Citaat van: vialli op juni 28, 2017, 16:33:04
Gewoon lekker op ut fietske, hè je nergus last fan |:)

Ik ken bij verhuizing het lopend doen als het moet....denk alleen mee voor andere bezoekers  ;)

vialli

Citaat van: speculeter op juni 28, 2017, 16:47:49
is wel een heel eind vanaf noordwolde  voor mij en mijn zoon...

Op dat bedrijvencentrum in de buurt is oek plak genoeg dus je kanne gerust met de auto komme :thumbsup

jimny

Parkeerprobleem is makkelijk op te lossen door een parkeergarage erbij te bouwen, kost natuurlijk wat maar de gemeente vangt dan heel veel parkeergeld en geen gezeik van de buurtbewoners over autoproblemen

El Ma-kri-niii

Citaat van: jimny op juni 28, 2017, 17:35:20
Parkeerprobleem is makkelijk op te lossen door een parkeergarage erbij te bouwen, kost natuurlijk wat maar de gemeente vangt dan heel veel parkeergeld en geen gezeik van de buurtbewoners over autoproblemen
Dan gaan de mensen alsnog in de wijk parkeren om een paar euro's te besparen. Ik zou op zoek gaan naar een lap grond op dat bedrijventerrein waar je goedkoop asfalt in kunt gooien, of deals maken met bedrijven daar om gebruik te maken van hun parkeerruimte.

Bolle

Parkeergarage is gister ook ter sprake gekomen; die komt er dus niet.

Reden was duidelijk: de kosten die dat met zich meebrengt (aldus DD).

Bolle

Citaat van: vialli op juni 28, 2017, 17:20:44
Op dat bedrijvencentrum in de buurt is oek plak genoeg dus je kanne gerust met de auto komme :thumbsup

Precies! Plenty ruimte aan de overkant.

Delfzijl/Cambuur

FC Groningen werkt op wedstrijddagen veel met pendelbussen van en naar grote parkeerplaatsen in de stad.
Ook rijd er speciaal een pendelbus uit de Oosterparkwijk.
Dat laatste zou ook bij ons een mooi gebaar zijn, zodat een ieder vanuit  de buurt waar het Cambuur stadion nu staat in de gelegenheid is makkelijk
naar nieuwe stadion te komen.
Autootje parkeren 2 eurie voor busje heen en weer wie doet je wat.
Of toch lekker je autootje vlakbij tussen de buurtbewoners inparkeren :zweep
We komen er vast wel uit.

Lore

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op juni 28, 2017, 19:41:14
FC Groningen werkt op wedstrijddagen veel met pendelbussen van en naar grote parkeerplaatsen in de stad.
Ook rijd er speciaal een pendelbus uit de Oosterparkwijk.
Dat laatste zou ook bij ons een mooi gebaar zijn, zodat een ieder vanuit  de buurt waar het Cambuur stadion nu staat in de gelegenheid is makkelijk
naar nieuwe stadion te komen.


Denk je echt dat er veel supporters van Cambuur in de Oosterparkwijk in Groningen wonen?  :devil

Cor

Verplichte buscombi voor de thuissupporters. Zijn we toch al aan gewend

Gasgeve

Citaat van: Cor op juni 29, 2017, 12:19:18
Verplichte buscombi voor de thuissupporters. Zijn we toch al aan gewend
2 biertjes in de bus.

Dokkumer

Citaat van: speculeter op juni 28, 2017, 16:47:49
is wel een heel eind vanaf noordwolde  voor mij en mijn zoon...
Op de tandem en je zoon voorop! Die jongen is sterk genoeg om dat stukje te fietsen ;)

vialli

LEEUWARDEN De Leeuwarder gemeenteraad vergadert in juli twee keer over het Cambuurstadion bij het WTC. Niemand durft te voorspellen of er voor de vakantie een besluit valt.

De herontwikkeling van het WTCgebied is het grootste en meest ingrijpende plan van de huidige Leeuwarder raadsperiode. Voor betrokkenen breken spannende weken aan, want er zijn nu twee data geprikt.

Op 12 juli komt de gemeenteraad in de vorm van een 'forum' bijeen.

Op 17 juli is wederom een vergadering, waar een besluit zou kunnen vallen. Of dit werkelijk gebeurt, blijft tot het laatst onzeker.

Het forum is hoe dan ook de belangrijkste kans voor omwonenden, ondernemers en andere betrokkenen om hun stem te laten horen. Ze kunnen een brief sturen, die op de agenda wordt opgenomen. Kort inspreken mag ook, maar dit moet wel ruim van tevoren worden aangevraagd.

In de loop van de avond bevragen de raadsleden de plannenmakers.

,,Er is ook ruimte voor debat'', zegt raadsgriffier Lia Randsdorp. Het is de bedoeling dat de tien politieke partijen hun mening laten doorklinken.

Een meerderheid lijkt voorstander van de plannen, maar dit betekent niet per se dat iedereen zich al voldoende geïnformeerd voelt.

Normaal gesproken neemt de gemeenteraad weken of maanden de tijd voor een afweging. Dit vergt dan drie of meer openbare vergaderingen.

,,Toch zou het wel kunnen in twee bijeenkomsten'', denkt Randsdorp.

Ze wijst erop dat de partijen achter de schermen al vaak hebben gesproken over de plannen, terwijl zij ook hun licht opsteken op de informatiebijeenkomsten, zoals afgelopen dinsdag.

Na het forum van 12 juli moet de gemeenteraad zelf afwegen of de tijd rijp is voor besluitvorming op 17 juli.

PvdA-wethouder Henk Deinum en de plannenmakers hebben hun hoop gevestigd op een snel besluit, maar uitstel tot september of later is niet uitgesloten.

Vooralsnog staat het forum van 12 juli gepland in de gemeenteraadszaal.

Mocht het te druk worden, dan zouden bezoekers eventueel vanuit de oude raadszaal (Oranjezaal) op een scherm kunnen meekijken. De vergadering wordt live uitgezonden via de gemeentelijke website en door LEO.

Grootste en meest ingrijpende plan van de huidige raadsperiode

Leeuwarder courant vrijdag 30 juni 2017

jimny

Kort samengevat het kan nog alle kanten uit

Lore

Citaat van: jimny op juni 30, 2017, 11:23:58
Kort samengevat het kan nog alle kanten uit

Dat is dan jouw samenvatting. De mijne zou zijn:

Het stadion komt er en de beslissing komt of vlak voor de zomer of vlak erna!

Dokkumer

Citaat van: jimny op juni 30, 2017, 11:23:58
Kort samengevat het kan nog alle kanten uit
Mijn samenvatting. Massaal duct tape en tieribs halen en de potentiële tegenstanders de mond snoeren. Kan op 17-7 mooi de beslissing genomen worden :devil