Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

666

Citaat van: El Ma-kri-niii op juni 21, 2017, 10:19:07
Ik ben benieuwd waar die 4,5 miljoen precies voor gebruikt wordt. In principe vind ik het een schijntje voor een project die vergeleken met Culturele Hoofdstad een veelvoud van mensen naar de stad gaat trekken, maar het is toch een beetje een vage post.

Wat gaat er ieder jaar naar het Culturele, bijvoorbeeld de harmonie of de neushoorn. Kan er wat mij betreft ook wel een bijdrage naar het stadion.

Ik lees ook steeds dat het goed is voor de regio, waarom betaald de provincie dan niet een gedeelte.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Casuals-lwd

Citaat van: GerardFraneker op juni 21, 2017, 09:11:27
Soort idee als Fc Grunn? Dat de uitsupporters doormiddel van een gang onder het water door moeten lopen naar het uitvak?

15.000 zitplaatsen, wat is dan de richtlijn qua uitvak capaciteit volgens de regels van de knvb?
Nee dat niet ligt nog genoeg ruimte achter de tribune.

sunderland

Citaat van: 666 op juni 21, 2017, 19:44:52
Wat gaat er ieder jaar naar het Culturele, bijvoorbeeld de harmonie of de neushoorn. Kan er wat mij betreft ook wel een bijdrage naar het stadion.

Ik lees ook steeds dat het goed is voor de regio, waarom betaald de provincie dan niet een gedeelte.
dat mag niet meer van Brussel . Ik zou wel eens willen weten wat de provincie 30 km verderop in die ..... heeft gestoken. Dat zijn grote bedragen geweest

Bankzitter

Ach wij krijgen niets cadeau en dat maakt de club alleen maar sterker en onafhankelijker.
We kunnen trots zijn  op alle (bescheiden) successen omdat we het helemaal zelf doen.
(Bij Vitesse zal toch altijd worden gewezen naar Chelsea en Tsjigirinski en de grote tekorten  en zo kunnen meerdere clubs momenteel niet op eigen benen staan.)

De ambitie 14e club van Nederland is daarom best reëel alleen had dat voor mij niets zo uitgesproken hoeven te worden. Te veel clubs roeptoeteren al te ambitieuze plannen, het is niet meer geloofwaardig ("structureel Europees voetbal" nadat degradatie is afgewend, ADO dient de 6e begroting van NL in :P) Het is van zoveel factoren afhankelijk dat je dat misschien beter gewoon binnenskamers kunt laten.

Deze plannen klinken voor mij als leek goeddoordacht en realistisch, zeker niet megalomaan of luchtfietserij. Ambitious zou ik het dan ook niet willen noemen, gewoon een gezonde investering zonder onnodige hoge risico's voor betrokken partijen.

Nogmaals, we hebben geen overheid of suikerooms nodig voor liefdadigheid, we doen het op eigen kracht.

roepieh

Citaat van: sunderland op juni 21, 2017, 23:08:06
dat mag niet meer van Brussel . Ik zou wel eens willen weten wat de provincie 30 km verderop in die ..... heeft gestoken. Dat zijn grote bedragen geweest

SC Heerenveen/ Abe Lenstra stadion: Gemeente: 9 miljoen, provincie: 17
miljoen
is totaal 26 miljoen

Stadion
De gemeente Heerenveen heeft in 2003 geparticipeerd in de bouw van het nieuwe
stadioncomplex waar SC Heerenveen ook gebruik van maakt. Volgens de
woordvoerder wil dit echter niet zeggen dat de gemeente de voetbalclub
gesteund heeft. De gemeente heeft enkel bijgedragen aan het zwembad en de
sporthal die ook in het complex gevestigd zijn.

In totaal kostte het stadioncomplex in 2003 80 miljoen, waarvan 15 miljoen
voor het zwembad en de sporthal en 65 miljoen voor het stadion en de
gezondheidsboulevard. De 65 miljoen werd voor 25 miljoen gedekt door
zorgverzekeraars. Nog eens 25 mln werd geleend bij de bank. Daarnaast gaf de
provincie 11 miljoen euro subsidie. Van de 15 miljoen voor het zwembad en de
sporthal, betaalde de provincie nog eens 6 miljoen en de gemeente 9. (gemeente
9 miljoen, provincie 17 miljoen)

De investeerders kregen in ruil voor hun geld aandelen. Ze ontvangen
vooralsnog geen dividend. DIt zal pas gebeuren als de lening van de bank is
afbetaald. DIt zal naar verwachting in 2020 zijn.

In de club zit verder geen geld van de gemeente. Wel heeft de gemeente een
aantal business-seats, maar dit ziet de woordvoerder niet als steun: "De
gemeente betaalt gewoon voor een dienst die zij afneemt."

Bron Google

Huzumer

De EUR 4,5 miljoen eenmalige bijdrage van de gemeente in het totale (!) plan valt niet onder de noemer staatssteun, dus dat is geen beletsel.

dennisw8

Ondernemers zien in stadion geen concurrent
Leeuwarden - Ondernemers uit Leeuwarden zien de toekomst niet donker in na de komst van een nieuw Cambuurstadion met verschillende winkels en bioscoopruimte bij het WTC Expo. Eergisteren zijn de plannen daarvoor bekend gemaakt. ,,Natuurlijk zijn er wel enige zorgen bij de bioscopen nu het nieuwe stadion van Cambuur er komt", zegt Pieter Tuinman, advocaat en woordvoerder van de bioscopen Tivoli en Cinema. ,,Dat is niet meer dan logisch. Maar wij richten ons niet alleen op Leeuwarden, we kijken ook naar de periferie en de hele westkant. Maar er gaan dingen veranderen en daar moeten we gespitst op zijn. Natuurlijk gunnen wij Cambuur een mooi nieuw stadion. We gaan er alles aan doen om er voor te zorgen dat onze positie zo sterk mogelijk blijft en we geen verlies zullen lijden. Wij kijken zeker met vertrouwen naar de toekomst."
,,We kunnen toenadering zoeken om te kijken of we misschien kunnen samenwerken", gaat Tuinstra verder. ,,We hebben daar al een paar ideeën voor, maar dat gaan we later uitwerken. Dat is ook afhankelijk van hoe het gaat lopen. Er volgt er nog een lang traject voor het nieuwe stadion er daadwerkelijk zal zijn."
Tuinstra noemt de situatie niet uitzonderlijk. ,,Toen de komst van de Pathé-bioscoop werd gemeld was het eigenlijk hetzelfde verhaal."
Gerrit Jan Faber, van Winkeliersvereniging Binnenstad en ondernemer van Intersport Luxen, maakt zich geen zorgen. ,,Wij zien het nieuwe stadion helemaal niet als risico. Waarom zouden we? Het is heel belangrijk hoe je met dit soort dingen omgaat. De binnenstad van Leeuwarden is heel mooi en kan altijd op veel bezoekers rekenen. Dat gaat met de komst van dit stadion echt niet veranderen. En hoeveel gaat er bij komen bij dat complex? Een paar supermarkten, maar die heb je in de binnenstad ook."
Faber ziet de komst van het complex als een kans. ,,Als ondernemer moet je niet in risico’s en gevaren denken. Zo stond ik er ook in toen de Centrale in Leeuwarden kwam. Dit nieuwe stadion trekt ook weer meer mensen naar de stad, dat is heel mooi. Het belangrijkste is dat we samenwerken om Leeuwarden zo positief mogelijk op de kaart zetten. Zo denken meer ondernemers erover. Ik merk bij de klanten en bij de ondernemers in de stad een positieve kentering. En dit is een voldongen feit, het is al ruime tijd bekend dat er een nieuw stadion zal komen."
,,Zoals de plannen er nu liggen is het nieuwe complex zeker een toegevoegde waarde voor de stad. En er is een mooi gezegde, if you can’t beat them, join them. Wij zouden graag willen samenwerken."
Winkelpark De Centrale laat weten de plannen voor het nieuwe complex eerst nog te moeten bestuderen.

Friesch Dagblad

Treb

Prima.

Overigens zou zo'n stukje nooit de LC halen. Veel te positief.

Geelblauwstiens

Citaat van: Treb op juni 22, 2017, 17:51:14
Prima.

Overigens zou zo'n stukje nooit de LC halen. Veel te positief.
Het eerste waar die over repten waren de mogelijke bezwaarschriften?

jimny

Voor iedere optimist hier het zijn de plannen die gepresenteerd zijn en nog steeds niets besloten, want er moet nog veel water door de Rijn stromen voordat alles is beklonken met de handtekeninge.

Marc S

Het LC pompt per dag een nieuw negatief artikel eruit.

Vakje 9

Citaat van: jimny op juni 22, 2017, 18:30:13
Voor iedere optimist hier het zijn de plannen die gepresenteerd zijn en nog steeds niets besloten, want er moet nog veel water door de Rijn Harlingervaart stromen voordat alles is beklonken met de handtekeninge.

Cor

Citaat van: jimny op juni 22, 2017, 18:30:13
Voor iedere optimist hier het zijn de plannen die gepresenteerd zijn en nog steeds niets besloten, want er moet nog veel water door de Rijn stromen voordat alles is beklonken met de handtekeninge.

Vervelend dat het er zo goed uitziet. Gelukkig ben jij er met al je wijsheid nog om te relativeren.

poelie-lwd

Citaat van: Marc S op juni 22, 2017, 18:41:59
Het LC pompt per dag een nieuw negatief artikel eruit.

Dat is geen toeval meer. Voor wat betreft SCC werkelijk altijd het glas half leeg. Laatste stuk staat ook weer bol van aannames en veronderstellingen.  Zie het stuk in FD waar ondernemer Faber ook aan het woord komt. Dat is toch gewoon een prima afspiegeling van de werkelijkheid. Ik wordt echt kotsmisselijk van de Leeuwarder kut courant!
Iedereen heeft recht op mijn mening.

nannenijpscc

Die "krant" vindt altijd wel iets, om iets van Cambuur negatief of slecht te schetsen.. Bij dkv is alles beter volgens die krant..