Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Viper


PePe


Galdiano

De comissie heeft plannen al gezien gisteravond. Ik ben benieuwd.  :)

Staat heel stuk over ondernemers uit binnenstad in LC, iemand het hele artikel?
Binnen de club verwacht men hier de meeste weerstand vandaan, evenals de mensen die een bijzondere vogel hebben gespot, die niemand anders heeft gezien.

Ben benieuwd hoelang alles vertraagd kan worden.  :|
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

poelie-lwd

Citaat van: Galdiano op juni 20, 2017, 07:05:52
De comissie heeft plannen al gezien gisteravond. Ik ben benieuwd.  :)

Staat heel stuk over ondernemers uit binnenstad in LC, iemand het hele artikel?
Binnen de club verwacht men hier de meeste weerstand vandaan, evenals de mensen die een bijzondere vogel hebben gespot, die niemand anders heeft gezien.

Ben benieuwd hoelang alles vertraagd kan worden.  :|

De enige bijzondere vogel die ik daar heb gezien was Wiekie maar die woont daar niet  :_schater Die palen de grond in en rap!
Iedereen heeft recht op mijn mening.

hobbes

Citaat van: Galdiano op juni 20, 2017, 07:05:52
De comissie heeft plannen al gezien gisteravond. Ik ben benieuwd.  :)

Staat heel stuk over ondernemers uit binnenstad in LC, iemand het hele artikel?
Binnen de club verwacht men hier de meeste weerstand vandaan, evenals de mensen die een bijzondere vogel hebben gespot, die niemand anders heeft gezien.

Ben benieuwd hoelang alles vertraagd kan worden.  :|

Typische LC stemmingmaken. Klein stukje met alleen maar veronderstellingen. Er wordt niemand aan het woord gelaten.

Yellow Army

Cambuur-supporters weten dinsdagmiddag eindelijk hoe 'hun' nieuwe voetbalstadion eruit ziet. Er zijn meer partijen die smachten naar antwoorden.

Drie jaar is er gewerkt aan de plannen, vanmiddag vindt de presentatie plaats. Burgemeester en wethouders van Leeuwarden, SC Cambuur, bouwer Dijkstra Draisma en projectontwikkelaar Wyckerveste geven tekst en uitleg bij de herontwikkeling van het gebied achter het tentoonstellingscomplex WTC.

Plaats van handeling is het chique restaurant Elévé, op de hoogste verdieping van de WTC-hoteltoren. Van hieruit hebben betrokkenen ruim zicht om de omgeving waar het stadion moet verrijzen.
AD BY STREAMADS



Er is meer dan alleen het voetbalstadion. De opbrengst uit commerciële activiteiten (winkels, vermaak, horeca) moet de huur voor Cambuur draaglijk maken. De vraag is of deze ondernemers zich in het stadion vestigen of dat dit in de naaste omgeving gebeurt.

Denkbaar is dat een deel van het - te grote, onrendabele - tentoonstellingscomplex wordt gebruikt. Een combinatie van deze varianten is evenzeer mogelijk.

'Wat doet Dijkstra Draisma met de warmwaterbron?'
En komen bijvoorbeeld de bouwmarkt, de supermarkt en de bioscoop waar al zo lang sprake van is, er daadwerkelijk? De gemeente heeft voorwaarden gesteld. Horeca en vermaak mogen geen bedreiging vormen voor de binnenstad.

De ondernemers uit het stadscentrum zullen daarom met een uiterst kritische blik naar de plannen kijken. Bezwaarschriften liggen op de loer, hebben ze al laten weten.

Ook bewoners van de aangrenzende wijken (Westeinde, Vosseparkwijk) hebben duidelijk gemaakt niet uit te kijken naar het nieuwe stadion. En wat doet Dijkstra Draisma met de warmwaterbron in deze omgeving, diep onder de grond? Brengt de aannemer deze in exploitatie, dan is hier een miljoeneninvestering mee gemoeid.

Dan is er de betrokkenheid van de gemeente zelf. Zij trekt geld uit voor de herontwikkeling van het gebied. Wegen en parkeerplaatsen - ook bestemd voor winkels en onderwijsinstelling Friese Poort - komen voor gemeenterekening.

Garantstelling?

Maar, raakt de gemeente betrokken bij de financiering van het stadion zelf? Een garantstelling, een bijdrage ineens? Dat zou een serieuze hobbel voor de gemeenteraad zijn.

Cambuur heeft projectontwikkelaar Wyckerveste uit Kerkrade ingeschakeld voor het maken van de plannen. Directeur-eigenaar Hessel Meijer, zelf ooit jeugdvoetballer bij Roda JC, is door de wol geverfd. Hij ontwikkelde plannen voor onder andere Roda JC, PEC Zwolle en Waasland Beveren, in België. Meijer hoopt nu zijn 'kunstje' - een commerciële basis voor de financiering van het stadion - in Leeuwarden te herhalen.

Area 58

drg

Dat gezeik ook altijd met 'geen dreiging boot binnenstad'   :R Net zoals dat gezeik dat er geen bios in mocht komen, als ze in de binnenstad nou gewoon zorgen dat het kwalitatief in orde is heb je niks te vrezen.

Bolle

In geheel weer een heel naar geschreven stukje door de LC. Stemmingmakerij...

En de binnenstad moet eens kijken wat voor mogelijkheden een dergelijk plan biedt.

vialli

De "binnenstad" moet zelf eens wat meer lef tonen en uit de luie stoel komen.

DK

typisch liwwadders..  bewoners en middenstand zien alleen maar beren op de weg..  er zijn ook veel bewoners uit de aangrenzende wijken die de komst van het stadion wel zien zitten (waaronder moi).. op een steenworp afstand wordt een enorm stuk bedrijvigheid en vermaak gecreëerd.. dat maakt het voor de wijken toch ook aantrekkelijk?? maar de azijnpissers zien alleen maar problemen wanneer er 1x in de 2 weken een voetbalwedstrijdje wordt gespeeld..

Cor

Citaat van: DK op juni 20, 2017, 09:39:15
typisch liwwadders..  bewoners en middenstand zien alleen maar beren op de weg..  er zijn ook veel bewoners uit de aangrenzende wijken die de komst van het stadion wel zien zitten (waaronder moi).. op een steenworp afstand wordt een enorm stuk bedrijvigheid en vermaak gecreëerd.. dat maakt het voor de wijken toch ook aantrekkelijk?? maar de azijnpissers zien alleen maar problemen wanneer er 1x in de 2 weken een voetbalwedstrijdje wordt gespeeld..

De middenstand die zelf te beroerd is om in de maand december iets te doen waardoor het aantrekkelijk is om naar het centrum te gaan? De middenstand die ondernemers onder druk zet om iedere zondag open te gaan? De middenstand waarvan de manager adviseert om zo ongeveer iedere feestdag open te zijn? Die middenstand?  l8l l8l :_schater :_schater

Sukkels, wordt tijd dat die eens een boycot gaan krijgen.

hobbes

Citaat van: Cor op juni 20, 2017, 09:57:22
De middenstand die zelf te beroerd is om in de maand december iets te doen waardoor het aantrekkelijk is om naar het centrum te gaan? De middenstand die ondernemers onder druk zet om iedere zondag open te gaan? De middenstand waarvan de manager adviseert om zo ongeveer iedere feestdag open te zijn? Die middenstand?  l8l l8l :_schater :_schater

Sukkels, wordt tijd dat die eens een boycot gaan krijgen.

Wat dit artikel betreft is dat allemaal speculatie van het LC, er wordt niemand aan het woord gelaten.


Collingwood

Ik neem aan dat er in de plannen al voldoende rekening gehouden is met de binnenstad, want dit was voor de gemeente ook al een heet hangijzer en die is/gaat nu akkoord.
Kalmte alleen kan u redden.

DayDreamer

Citaat van: hobbes op juni 20, 2017, 10:13:35
Wat dit artikel betreft is dat allemaal speculatie van het LC, er wordt niemand aan het woord gelaten.

Klopt, zelfs de LC weet niks, ze hebben dit allemaal goed stil weten te houden.

SCC-J

Citaat van: DK op juni 20, 2017, 09:39:15
typisch liwwadders..  bewoners en middenstand zien alleen maar beren op de weg.. 

Wat een selectieve verontwaardiging hier, dat bewoners en middenstand in actie komen gebeurt toch overal.