Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

El Ma-kri-niii

Het adres van het nieuwe stadion lijkt op het Fryslânplein te worden. Ik heb het vermoeden dat enkele hardliners hier nog tegen in zullen gaan :devil

poelie-lwd

Citaat van: moodygrunn op juni 12, 2017, 23:02:05
deze?



Gek genoeg komt dit heel herkenbaar over. Ik vind het een prachtig concept!
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Dokkumer

Citaat van: El Ma-kri-niii op juni 13, 2017, 10:15:06
Het adres van het nieuwe stadion lijkt op het Fryslânplein te worden. Ik heb het vermoeden dat enkele hardliners hier nog tegen in zullen gaan :devil
De protestgroep Anti Fryslânplein is al tijden bezig. Zit schot in  :zweep

Vakje 9

Citaat van: ruubmac op juni 13, 2017, 09:11:24
Ik ben benieuwd wanneer de eerste paal de grond in gaat.
Het moet eerst nog goedgekeurd worden door de gemeenteraad, en dat lijkt te gaan gebeuren.
Maar daarna kunnen (volgens mij) de mensen in dat gebied er nog weer tegenin gaan. Dan kan het nog wel een paar jaar duren.

De gemeenteraad zie ik als een grotere hobbel dan de mogelijke bezwaren van de omwonende. Die bezwaar schriften is slechts een spel van de schijn democratie waar in wij leven. Hooguit zou het proces hier door wat langer duren. Maar wanneer de heren en dames van de gemeenteraad besloten hebben dat het door gaat dan drukken ze het er wel doorheen. Kijk maar naar het Europaplein. Daar begon men al met de voorbereidingen terwijl de bezwaar procedure nog liep. 

moodygrunn

Citaat van: Vakje 9 op juni 13, 2017, 15:03:55
De gemeenteraad zie ik als een grotere hobbel dan de mogelijke bezwaren van de omwonende. Die bezwaar schriften is slechts een spel van de schijn democratie waar in wij leven. Hooguit zou het proces hier door wat langer duren. Maar wanneer de heren en dames van de gemeenteraad besloten hebben dat het door gaat dan drukken ze het er wel doorheen. Kijk maar naar het Europaplein. Daar begon men al met de voorbereidingen terwijl de bezwaar procedure nog liep.

Bezwaarprocedure is maximaal 32 weken, daarna kan de eerste paal de grond in.
In Henk en Sandor we trust

Vakje 9

#6020
Citaat van: moodygrunn op juni 13, 2017, 15:21:33
Bezwaarprocedure is maximaal 32 weken, daarna kan de eerste paal de grond in.

Eind van de zomer moet het door de gemeenteraad zijn(week 36) 32 Weken voor de bezwaarprocedure
dan zit je in week 16 van 2018 Dus half April 2018 zou de eerste paal de grond in kunnen.

moodygrunn

Citaat van: Vakje 9 op juni 13, 2017, 15:54:49
Eind van de zomer moet het door de gemeenteraad zijn(week 36) 32 Weken voor de bezwaarprocedure
dan zit je in week 16 van 2017 Dus half April 2017 2018 zou de eerste paal de grond in kunnen.

http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/nieuw-stadion-garandeert-toekomst-cambuur~aa72d5b4/

Nieuw stadion garandeert toekomst Cambuur

Cambuur presenteert volgende week dinsdag de bouwplannen voor een nieuw stadion. Dat bevestigt Henk Deinum, wethouder economische zaken en ruimtelijke ordening van de gemeente Leeuwarden.

Door Sander de Vries

Het nieuwe onderkomen moet verrijzen aan de westkant van de Friese hoofdstad en plaats bieden aan maximaal 15.000 toeschouwers. Momenteel speelt Cambuur in een sterk verouderd stadion. Plaats voor businessruimtes is er vrijwel niet. Een nieuw stadion is volgens de Cambuur-directie noodzakelijk voor de continuïteit – om vervolgens te kunnen doorgroeien naar een stabiele eredivisieclub zoals Heracles.

Volgens Deinum moet het stadion alleen nog door de gemeenteraad van Leeuwarden worden goedgekeurd. Burgemeester en wethouders zijn al akkoord.


De kosten voor nieuwe complex bedragen ongeveer zeventig miljoen euro. Het stadion kost 25 miljoen – de overige 45 miljoen gaat naar omliggende vrijetijdsgelegenheden, zoals een bioscoop en winkelcentra, en een school. Daardoor blijft de huursom voor Cambuur behapbaar. Bij onder meer PEC Zwolle wordt met een vergelijkbare constructie gewerkt.

Cambuur hoopt dat het medio 2020 in het nieuwe stadion kan voetballen.
In Henk en Sandor we trust

Drumfather SCC

Citaat van: Vakje 9 op juni 13, 2017, 15:54:49
Eind van de zomer moet het door de gemeenteraad zijn(week 36) 32 Weken voor de bezwaarprocedure
dan zit je in week 16 van 2017 Dus half April 2017 zou de eerste paal de grond in kunnen.
Mooi nieuws en het concept ziet er mooi uit  |:)
Beetje als 1. FSV Mainz 05, dat is een prachtig stadion!


Hopen dat het door de Raad komt, dan kan het in april 2017 los!
Beetje domme vraag misschien maar gaat ons oude stadion dan plat?
Word mijn eerste stoeltje scoren dan haha  ;)

speculeter

Ik denk inderdaad dat oude stadion plat gaat en daar dan ws huizen zullen komen?

Cor

Citaat van: Vakje 9 op juni 13, 2017, 15:54:49
Eind van de zomer moet het door de gemeenteraad zijn(week 36) 32 Weken voor de bezwaarprocedure
dan zit je in week 16 van 2017 Dus half April 2017 zou de eerste paal de grond in kunnen.

Verwacht eerder april 2018  8) Met terugwerkende kracht bouwen is een dingetje dat niet eerder vertoond is

moodygrunn

Citaat van: speculeter op juni 13, 2017, 16:34:40
Ik denk inderdaad dat oude stadion plat gaat en daar dan ws huizen zullen komen?

Volgens mij kan Leyten eindelijk aan het werk daar. Die hebben de grond destijds voor een miljoen of 7 gekocht. Zullen nu wel eens wat met het spul willen doen daar. Woontorens waarschijnlijk omdat het aantal m2 winkelruimte al redelijk aan zn max zit in Lwd. Misschien nog wat ruimte creeeren voor startups en andere bedrijvigheid. Zal wel in overleg zijn met gemeente om ook die buurt wat op te knappen.
In Henk en Sandor we trust

Vakje 9

Citaat van: Cor op juni 13, 2017, 16:43:39
Verwacht eerder april 2018  8) Met terugwerkende kracht bouwen is een dingetje dat niet eerder vertoond is
8P 8P  Tja even een typ foutje zal het aan passen

Cor

Citaat van: Vakje 9 op juni 13, 2017, 17:45:57
8P 8P  Tja even een typ foutje zal het aan passen

Geeft niks juh. Mooi nieuws toch  :proost

Dokkumer

Citaat van: Vakje 9 op juni 13, 2017, 15:54:49
Eind van de zomer moet het door de gemeenteraad zijn(week 36) 32 Weken voor de bezwaarprocedure
dan zit je in week 16 van 2018 Dus half April 2018 zou de eerste paal de grond in kunnen.
Maak er maar een hamerstuk van, dan kan het de eerstvolgende vergadering wel :devil
Het grote voordeel is dat het nu eens vóór de verkiezingen lijkt te gaan gebeuren, in plaats van uitstellen tot ná de verkiezingen.

gobo

Nieuw Cambuur-stadion zal Engelse sfeer ademen
   26 minuten geleden  Ger Bosklopper  Friesland
Recente impressie van het beoogde Cambuur-stadion – geïnspireerd op dat van het Duitse Mainz '05 – dat circuleert op supporterssite Cambuur Online.
Recente impressie van het beoogde Cambuur-stadion – geïnspireerd op dat van het Duitse Mainz '05 – dat circuleert op supporterssite Cambuur Online.
Facebook
Twitter
Whatsapp
E-mail
Een voetbalstadion met een Engelse sfeer: vier 'losse' tribunes, open hoeken, toeschouwers die dicht op het veld zitten. De supporterswens. En zo wordt het.

Volgende week presenteert SC Cambuur de plannen voor de bouw van het nieuwe stadion, met een capaciteit van 15.000 toeschouwers. ,,We hebben er zó lang op moeten wachten. Ik durfde geen enkele voorspelling meer te doen'', verzucht voorzitter Kees Elzinga van supportersclub Kern van Cambuur.

Tap to unmute
Elzinga doelt op de omstandigheid dat de plannen klaarlagen, maar dat de openbaarmaking afhankelijk bleek van de fiscus. Die moest toestemming geven voor een cruciaal onderdeel, waar noch club noch gemeente direct invloed op had.

Onderzoek

Impressies van het nieuwe stadion zijn tot dusver niet vrijgegeven. Maar Elzinga kan wel iets vertellen over de route die de voorbije twee jaar is afgelegd.

Voorjaar 2015 bleek uit een – bescheiden – onderzoek dat de meeste supporters het liefst aan het Cambuurplein blijven. Elzinga: ,,Emotioneel gezien heel begrijpelijk.''

Uit alle supportersgeledingen en sponsoren is hierna een werkgroep gevormd. Conclusie: indien Cambuur serieus vooruit wil, dan is een nieuw stadion – met meer financiële mogelijkheden – voorwaarde.

Compromissen

Bezoeken aan de stadions van Willem II (Tilburg) en Roda JC (Kerkrade) hielpen bij de gedachtevorming. De speurtocht op internet naar andere, nieuwe, voetbalstadions leverde nog meer inzichten op. Aansprekend vond Elzinga hierbij de opzet van het nieuwe stadion (2011) van Mainz '05, dat uitkomt op het hoogste niveau in Duitsland.

Elzinga: ,,Zo hebben we een plan geschreven''. Ook de Cambuurleiding had haar wensen. Hier en daar zijn compromissen gesloten. Maar het voorlopige eindresultaat heeft supportersinstemming, zegt hij.

En dit is inclusief 'onze harde eis' dat in ieder geval één tribune louter staanplaatsen – in plaats van zitplaatsen – zal hebben. Op de huidige noord-tribune, waar het luidruchtigste deel van de aanhang een kaartje heeft, staat ook nu al bijna iedereen.

Rest de vraag: van kunstgras terug naar echt gras? Elzinga: ,,Dat willen de supporters. Maar dit besluit is nog niet genomen.''
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....