Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

John Hiatt

Zal wel weer een argument voor de gemeente zijn om nieuw stadin weer in de diepvries te stoppen...

speculeter


Huzumer

Wat ik heb begrepen is dat het grootste issue op dit moment nog is dat de Friese Poort (mogelijk) huurder wordt. Dit is een 'unieke' kans, maar betekent wel weer herziening van omgeving en stadion. Wel of niet promoveren heeft natuurlijk geen consequenties voor het nieuwe stadion. Het zou ook niet best zijn als het daarvan zou afhangen. Wel wordt met een nieuw stadion vaker en langer Eredivisie spelen mogelijk. Tot nog toe was het eerder regel dan uitzondering dat we niet in de Eredivisie speelden (eens in de 7-8 jaar). Kortom, nog even geduld, jongens!

Geelblauwstiens

Citaat van: John Hiatt op mei 21, 2017, 19:51:34
Zal wel weer een argument voor de gemeente zijn om nieuw stadin weer in de diepvries te stoppen...
Ach nee juh

jimny

Gemeente gaat eerst op zomervakantie en als ze ooit besluit nemen zal dat voor de verkiezingen zijn in november 2017

Dokkumer

Eerst op zomerreces zodat ze 17 weken de tijd hebben om nieuwe excuses te vinden?

vialli

#5946
We houden maar op over dat nieuwe stadion want van de gemeente is niets te verwachten.
Ze willen het gewoon niet en wrijven zich in allerhande bochten om dat te voorkomen.
Dat is nu toch wel duidelijk.

Vakje 9

Citaat van: vialli op mei 25, 2017, 23:53:01
We houden maar op over dat nieuwe stadion want van de gemeente is niets te verwachten.
Ze willen het gewoon niet en wrijven zich in allerhande bochten om dat te voorkomen.
Dat is nu toch wel duidelijk.

Dit klopt maar is toch al heel lang duidelijk.

Galdiano

Wanneer is de nieuwjaarsborrel?  :_schater
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

speculeter


Vakje 9


vialli

Zolang die burgemeester Crone aan het bewind is hoeve we geen medewerking te verwachten
:(

DK

met dit gemeentebestuur wordt het nieuwe cambuurstadion net zo'n succes als het prachtige culturele hoofdstad project!  :thumbsup 8P :y

PePe

Het zou best kunnen, dat juist door KH2018, er nog geen groen licht is voor het nieuwe stadion. KH2018 kost natuurlijk ook een paar euro's.

vialli

Vlot akkoord met Sportstad-deal

SASKIA VAN WESTHREENEN

HEERENVEEN De Heerenveense gemeenteraad had gisteravond maar een halfuur nodig om ja te zeggen tegen de nieuwe financieringsconstructie voor Sportstad.

Raadsbreed klonk alle lof voor de constructie, die de voetbalclub SC Heerenveen verlost van een torenhoge huurlast. Door een nieuwe lening aan te gaan tegen lage rente speelt Sportstad 1 miljoen euro op jaarbasis vrij voor de voetbalclub.

De gemeente geeft voor de lening van 25 miljoen euro een langjarige garantie af. ,,We zien dit als een kans'' zei VVD'er Floris de Wit. ,,De risico's zijn voldoende benoemd.''

CDA'er Jentsje Abma sprak van ,,een langdurige stabiele oplossing'' en roemde de ,,grote maatschappelijke waarde'' die Sportstad heeft voor Heerenveen.

Zorgverzekeraar De Friesland stapt uit Sportstad. De gemeente blijft samen met SC Heerenveen over als aandeelhouder. Via de nieuwe borgstelling bij de Bank Nederlandse Gemeenten kan de gemeente Heerenveen de vinger aan de pols houden. In de overeenkomst met Sportstad, die nog moet worden opgesteld, wordt bijvoorbeeld vastgelegd dat zij regelmatig financiële rapportages krijgt overlegd.

De VVD verwacht dat het college haar invloed ,,maximaal gaat invullen'', zei VVD'er De Wit. Ook PvdA'er Roelof Offringa vindt dat de invloed van de gemeente ,,zo sterk en groot mogelijk moet zijn''.

Als de kredietwaardigheid van de partner omlaag gaat, kan de gemeente de risicopremie die jaarlijks moet worden betaald voor straf ophogen, legde wethouder Jelle Zoetendal uit. Een theoretische oplossing, stelde de VVD, want het zou de bv in zo'n geval alleen maar in nóg grotere problemen brengen. De Wit: ,,Zoals bij FC Twente, dat er nog een boete overheen kreeg van de KNVB''.

,,Laten we eerlijk zijn'', zei D66'er Pieter van der Mark tegen de wethouder.

,,Als er straks een sportclub in nood is, geloof ik niet dat we een briefje omhoog houden met het contract. Hoe legt u dat uit?'' Zoetendal: ,,In sporttermen heet dat: train de trainer''.

De wethouder benadrukte de langjarige zekerheid die nu ontstaat voor de aandeelhouders waarvan de gemeente de grootste is. De toekomst van Sportstad na 2020 was immers ongewis. Nu worden de (huur-)contracten voor minstens vijftien jaar opnieuw vastgelegd.

Zoetendal noemde de te betalen risicopremie een ,,financiële prikkel om Sportstad scherp en bij de les te houden''.

SC Heerenveen-directeur Luuc Eisenga volgde de discussie in de Heerenveense raadzaal vanaf de publieke tribune.

De huur van 3,3 miljoen euro is de voetbalclub nu een blok aan het been. Het bedrag is vele malen hoger dan wat soortgelijke clubs kwijt zijn aan stadionhuur. SC Heerenveen boekte vorig jaar een negatief bedrijfsresultaat van 1,3 miljoen euro op een jaaromzet van 19 miljoen euro.

Aris Leijendekker van de ChristenUnie grapte dat hij ervan uit gaat dat de club ,,nu ook minstens veertien jaar lang Europees voetbal gaat spelen''. Sportief gezien een mooie uitdaging, vond wethouder Jelle Zoetendal. Maar Eisenga kreeg het er warm van. ,,Die druk is heel groot.

Veertien jaar is wel erg lang.''

'Club moet nu minstens 14 jaar lang Europees voetbal spelen'

KOM OP LEEUWARDEN MET DAT NIEUWE CAMBUURSTADION EN ZORG DAT DE CLUB TOEKOMST HEEFT!!!!