Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

PePe

Door de personeel leegloop bij de Belastingdienst zou het nog wel eens een hele tijd kunnen gaan duren!!
Gaan we het nog mee maken?

V-man

Klachtenformuliertje invullen richting de bel. dienst?

vialli

Ik hef altied meent dat ut al aardig op streek was maar as ik so begriep mut de Friese poort nog even wat tied heffe om d'r in te stappen. En dan komt nau die belasting weer om de hoek en as d'r foor die lui wat te beuren is binne ze d'r as de kiepen bij dus hoeve we voorlopig nergens op te rekenen. Verder is ut oek één en al onduudelukheid.
En wat de gemeente betreft hoeve oek nergens op te rekenen want SU WILLE UT HELEMAAL NIET en skule su lekker achter de belastingdienst. Ut wut so langsamerhand toch tied om us over een verbouwing van ut Cambuurstadion te beginnen want we wurre bliedmaakt met een dooie mus.

jimny

Citaat van: justremco op mei 10, 2017, 07:19:53


Onduidelijk is welke partijen, naast SC Cambuur en de Friese Poort, uiteindelijk ruimtes betrekken in en rond het stadion. Onverminderd is er sprake van – onder andere – een bioscoopketen, een bouwmarkt en een supermarkt

De bouw van het stadion kost enkele tientallen miljoenen euro's. De totale ontwikkeling van het gebied, inclusief aanleg van infrastructuur, zou een investering vergen van circa 200 miljoen euro.

Na presentatie van de plannen moet de gemeenteraad er nog over oordelen. Vooral binnenstadondernemers, die nieuwe concurrentie vrezen, hebben op voorhand al bezwaren kenbaar gemaakt.

Ik schrik echt van die 200 miljoen en eerlijk gezegd betwijfel ik of de gemeenteraad hier mee instemt, bovendien is de bussiness case kennelijk ook nog steeds niet rond.
Dus er moet nog heel veel water door de rijn stromen voordat de eerste paal wordt geslagen

Agy

Citaat van: jimny op mei 11, 2017, 10:20:43
Ik schrik echt van die 200 miljoen en eerlijk gezegd betwijfel ik of de gemeenteraad hier mee instemt, bovendien is de bussiness case kennelijk ook nog steeds niet rond.
Dus er moet nog heel veel water door de rijn stromen voordat de eerste paal wordt geslagen

En jij denkt dat de aanleg van de infrastructuur, die gezien de huidige gebiedsontwikkeling ook zonder stadion plaats moet hebben, dan goedkoper uitvalt..  :zucht

bok

Laatste nieuws: Ik heb gehoord als er akkoord is, het pas dan  na culturele hoofdstad een begin gemaakt zou kunnen worden.
De gemeente wil namelijk niks meer op de kop halen voor wat bouwen en breken betreft.
dit zou dan geen reclame zijn voor Leeuwarden !.

reisbureau

Citaat van: bok op mei 11, 2017, 12:44:11
Laatste nieuws: Ik heb gehoord als er akkoord is, het pas dan  na culturele hoofdstad een begin gemaakt zou kunnen worden.
De gemeente wil namelijk niks meer op de kop halen voor wat bouwen en breken betreft.
dit zou dan geen reclame zijn voor Leeuwarden !.

Ze kunnen juist wel in 2018 bouwen en realiseren.
Is overwegend een stuk braakliggend gebied. Kunnen de werklui in een jaar waar verder niets in Leeuwarden mag gebeuren qua bouwactiviteiten gewoon blijven werken met volledige focus op Stadion gebied.

Win win  :clint

Lore

Citaat van: jimny op mei 11, 2017, 10:20:43
Ik schrik echt van die 200 miljoen en eerlijk gezegd betwijfel ik of de gemeenteraad hier mee instemt, bovendien is de bussiness case kennelijk ook nog steeds niet rond.
Dus er moet nog heel veel water door de rijn stromen voordat de eerste paal wordt geslagen
Ik haal uit dat verhaal echt niet dat de business case niet rond is. Ik haal er uit dat het niet gedeeld is met de journalist.

Lore

Citaat van: bok op mei 11, 2017, 12:44:11
Laatste nieuws: Ik heb gehoord als er akkoord is, het pas dan  na culturele hoofdstad een begin gemaakt zou kunnen worden.
De gemeente wil namelijk niks meer op de kop halen voor wat bouwen en breken betreft.
dit zou dan geen reclame zijn voor Leeuwarden !.

Wat is je bron: er stond laatste in het LC een artikel wel iets over een bouwstop, maar dat ging over gezichtbepalende gebieden als het centrum en de stadsingangen.

bok

mijn bron is er niet . maar we hebben al 3 1/2 jaar deze topic en er komt maar geen serieuse fatsoenlijke stand van zaken. steedsis er  weer een nieuw knelpunt. steeds is het nog even.
Maar ik denk dat ik dan te oud ben om er nog te komen bij onze club. !!

DK

van den Belt geeft aan in interview dat er nog 2 jaar nodig is voordat het stadion er staat..

justremco

Citaat van: DK op mei 11, 2017, 15:49:11
van den Belt geeft aan in interview dat er nog 2 jaar nodig is voordat het stadion er staat..

Dat is logisch toch? Zodra alles rond is komt er eerst een bezwaarperiode van meer dan een half jaar

Yellow Army

Citaat van: DK op mei 11, 2017, 15:49:11
van den Belt geeft aan in interview dat er nog 2 jaar nodig is voordat het stadion er staat..

Vind ik eerlijk gezegd nog optimistisch, denk dat je blij mag zijn wanneer de eerste paal over 2 jaar de grond in gaat. Procedures duren helaas tergend lang.
Area 58

jimny

Citaat van: Agy op mei 11, 2017, 12:15:21
En jij denkt dat de aanleg van de infrastructuur, die gezien de huidige gebiedsontwikkeling ook zonder stadion plaats moet hebben, dan goedkoper uitvalt..  :zucht

Waar basseer je deze onzin op, ik weet uit alleerste hand dat de infrastructuur bij het WTC 32 miljoen bedraagt en leg jij me nu eens uit waar die andere 168 miljoen dan voor bestemd is.

Yellow Army

Citaat van: jimny op mei 11, 2017, 21:01:53
Waar basseer je deze onzin op, ik weet uit alleerste hand dat de infrastructuur bij het WTC 32 miljoen bedraagt en leg jij me nu eens uit waar die andere 168 miljoen dan voor bestemd is.

Moet je Ekhart vragen. Die heeft het over een totaalbedrag van 200mln.
Area 58