Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op mei 04, 2017, 18:18:39
Echt? Dan zou ik er naast zitten. Maar dat zat de deur open voor staatssteun!
De FIFA verbiedt dat toch
Henk, held, bedankt

Yellow Army

Area 58

Lore

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 04, 2017, 18:20:47
De FIFA verbiedt dat toch

Brussel, maar ik kan mij wel ergens voorstellen dat er "ontsnappingsroutes" zijn. Als het stadion ook voor evenementen wordt gebruikt is het dan een stadion of een evenementenhal?

Yellow Army

Citaat van: Lore op mei 04, 2017, 21:25:11
Brussel, maar ik kan mij wel ergens voorstellen dat er "ontsnappingsroutes" zijn. Als het stadion ook voor evenementen wordt gebruikt is het dan een stadion of een evenementenhal?

In elke wet zitten mazen, zo ook in deze
Area 58

moodygrunn

Citaat van: Lore op mei 04, 2017, 21:25:11
Brussel, maar ik kan mij wel ergens voorstellen dat er "ontsnappingsroutes" zijn. Als het stadion ook voor evenementen wordt gebruikt is het dan een stadion of een evenementenhal?

In Groningen is de omloop rond de tribunes vrij toegankelijk buiten wedstrijddagen geloof ik, daarmee wordt het een ontmoetingsplaats oid.... daar is ook een deel van de investering vanuit de gemeente mee te verantwoorden.

In Groningen is ook veel gedaan met grondtransacties, dwz dat o.a. de aannnemers, bouwers, FCG, ontwerpbureaus en gemeente in 1 NV zijn gaan zitten, de Euroborg NV.
De gemeente heeft destijds grond zonder waarde (huurinkomsten) ingebracht. Later, toen alles bebouwd was en huuropbrengsten bekend waren van o.a bioscoop, supermarkt etc. was de waarde van die grond veel hoger geworden. Na het voltooien van de bouw is afgesproken dat elke aandeelhouder in de NV eruit zou stappen, waardoor de gemeente als enige aandeelhouder over is gebleven.

In Henk en Sandor we trust

piene hassus

Het gaat er mij om dat gemeente Rotterdam kans ziet Feyenoord financieel te steunen buiten Brussel om, met wat voor voorwaarden dan ook, en de gemeente Leeuwarden daar geen kans toe ziet

jimny

Vandaag op de voorpagina van de Leeuwarder Courant een artikel over het nieuwe stadion en het begint er nu wat op te lijken.
De Friese poort lijkt de grote vis in dit artikel, ik ga het artikel hier niet plaatsen i.v.m. copyright

Treb

Citaat van: jimny op mei 10, 2017, 05:21:40
Vandaag op de voorpagina van de Leeuwarder Courant een artikel over het nieuwe stadion en het begint er nu wat op te lijken.
De Friese poort lijkt de grote vis in dit artikel, ik ga het artikel hier niet plaatsen i.v.m. copyright

Heel nobel van je, maar ik geloof niet dat de politie over een uurtje bij je op de stoep staat omdat je een foto'tje upload van een krantenartikel.

justremco

De Friese Poort wordt, naast SC Cambuur, een van de grootste gebruikers van het beoogde sportcomplex in het Leeuwarder WTC-gebied.
ROC Friese Poort, een grote onderwijsinstelling voor middelbaar beroepsonderwijs, heeft serieuze plannen in het stadion een kleine 10.000 vierkante meter te huren. De school zal hiermee belangrijk bijdragen aan de haalbaarheid van het plan.

De school bevestigt de gesprekken, maar wil niet zeggen om hoeveel vierkante meter het gaat. Zij zegt dat de gesprekken zich nog in de 'verkennende fase' bevinden. De school verwacht binnen twee maanden uitsluitsel.

Friese Poort wil de opleidingen handel en economie verplaatsen van de huidige locatie Wilaarderburen in Leeuwarden naar het te bouwen stadion. Een deel van de huisvesting Wilaarderburen is verouderd. Ook ondersteunende diensten en een deel van het volwassenenonderwijs zouden naar het stadion kunnen verhuizen.

Onderwijsinstellingen gelden als solide partners. Zij sluiten langjarige huurcontracten af en staan garant voor de huurbetaling, terwijl een faillissement nagenoeg is uitgesloten. De scholen op hun beurt presenteren zich graag in een 'sportieve omgeving', die ruime uitwisseling van activiteiten en contacten stimuleert.

Plannen klaar

Presentatie van de definitieve plannen voor de nieuwbouw van Cambuur – met ruimtes voor bedrijvigheid, entertainment en scholen in of bij het stadion – laat ondertussen op zich wachten. Volgens wethouder Henk Deinum (PvdA) liggen de plannen klaar en is het wachten alleen nog op de Belastingdienst.

De fiscus moet instemmen met financiële afspraken die zijn gemaakt rond de principe-verkoop van het vlakbijgelegen WTC-tentoonstellingscomplex. De gedeeltelijke herinrichting hiervan maakt deel uit van de plannen voor de nieuwe inrichting van het hele WTC-gebied.

,,Over lopende zaken doen we geen mededelingen. Ook kunnen we geen uitsluitsel geven over de termijn waarop dit wel het geval is'', zegt een woordvoerder van de Belastingdienst.

De stichting Prins Bernhardhoeve is eigenaar van het WTC-complex, dat kampt met miljoenenschulden bij gemeente en bank. Bij de koop zijn Jan Anker (eigenaar van kaasfabrikant en -handelaar Royal A-ware), hotelketeneigenaar Harry Westers en stadionontwikkelaar Wyckerveste betrokken.

De gemeente zit hierbij op het vinkentouw. Zij krijgt nog circa 4 miljoen euro van het WTC (lening, rente). De gemeenteraad moet instemmen met de (gedeeltelijke) kwijtschelding van deze rekening.

Onduidelijk is welke partijen, naast SC Cambuur en de Friese Poort, uiteindelijk ruimtes betrekken in en rond het stadion. Onverminderd is er sprake van – onder andere – een bioscoopketen, een bouwmarkt en een supermarkt.

Aanvullende inkomsten

Cambuur zal het stadion huren. Om de huur betaalbaar te houden - in eredivisie én eerste divisie - zijn aanvullende inkomsten nodig. Projectontwikkelaar Wyckerveste uit Kerkrade heeft daarom de voorbije drie jaar in opdracht van de voetbalclub ondernemingen en organisaties proberen te interesseren voor vestiging in het stadion en naaste omgeving.

Wyckerveste heeft ervaring. Zij was annex met de stadionuitbreiding van PEC Zwolle en Roda JC en opereert ook in België en Duitsland.

De bouw van het stadion kost enkele tientallen miljoenen euro's. De totale ontwikkeling van het gebied, inclusief aanleg van infrastructuur, zou een investering vergen van circa 200 miljoen euro.

Na presentatie van de plannen moet de gemeenteraad er nog over oordelen. Vooral binnenstadondernemers, die nieuwe concurrentie vrezen, hebben op voorhand al bezwaren kenbaar gemaakt.

vialli

Dit gaat nog járen duren, als het er ooit komt :(

Collingwood

Is dus al zover dat het bij de belastingdienst ligt en het wachten alleen nog daar op is, toch weer goed nieuws.
Kalmte alleen kan u redden.

Agy

Citaat van: Collingwood op mei 10, 2017, 09:49:59
Is dus al zover dat het bij de belastingdienst ligt en het wachten alleen nog daar op is, toch weer goed nieuws.

Precies..  :proost

Yellow Army

Hmmm en laten ze daar nou net een personeelstekort hebben
Area 58

Lore

Citaat van: vialli op mei 10, 2017, 09:24:58
Dit gaat nog járen duren, als het er ooit komt :(

Citaat van: Collingwood op mei 10, 2017, 09:49:59
Is dus al zover dat het bij de belastingdienst ligt en het wachten alleen nog daar op is, toch weer goed nieuws.

:_schater :_schater Zelfde bericht, totaal verschillende conclusies! Welkom in de wondere wereld van Cambuur Online!

Ik zit volgens mij in het wat meer positieve kamp!

Galdiano

Citaat van: Yellow Army op mei 10, 2017, 10:01:30
Hmmm en laten ze daar nou net een personeelstekort hebben

Dit gaat een plankzaak worden bij de Belastingdienst, de Belastingdienst kennende.  :X
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets