Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Vlampiep

Citaat van: Noordcambuur op april 23, 2017, 15:46:43
Hoe langer het gaat duren hoe moeilijker gaat het worden om structureel in de eredivisie te blijven,kijk maar naar de Eagles.
Er moet zo snel mogelijk een nieuw stadion komen anders is er in en dan weer eruit.
Excelsior kan zich handhaven in hun oude stadion en een bezoekers aantal van gemiddeld 2000
Een nieuwe stadion is geen garantie, want dat wordt op de grasmat uitgemaakt.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van een nieuw stadion "buiten de stad", maar realiseer mij wel dat bij de club alle in en outs hebben afgewogen in hun beluit.
Waar ik wel overtuigd van ben, is dat bij een verhuizing naar de WTC locatie de "ziel" van de club is verdwenen.

Bankzitter

Clubs als Excelsior, Sparta, GAE en Cambuur handhaven soms omdat ze gewoon verstandig beleid hebben en daardoor zwalkende clubs als Roda, N.E.C. en N.A.C. zo nu en dan kunnen aftroeven. Maar we moeten nu wel doorgroeien om een blijvertje in de ere te kunnen zijn (niveau PEC/Heracles/Willem II).

vialli

Citaat van: Vlampiep op april 23, 2017, 20:58:13
Excelsior kan zich handhaven in hun oude stadion en een bezoekers aantal van gemiddeld 2000
Een nieuwe stadion is geen garantie, want dat wordt op de grasmat uitgemaakt.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van een nieuw stadion "buiten de stad", maar realiseer mij wel dat bij de club alle in en outs hebben afgewogen in hun beluit.
Waar ik wel overtuigd van ben, is dat bij een verhuizing naar de WTC locatie de "ziel" van de club is verdwenen.
Ja ju, late we mar lekker op ut Cambuurplein blieve in de JL en de mooie wedstrieden mar an DKV overlate, dan prate we nergens meer over.

Vlampiep

Citaat van: vialli op april 24, 2017, 00:02:01
Ja ju, late we mar lekker op ut Cambuurplein blieve in de JL en de mooie wedstrieden mar an DKV overlate, dan prate we nergens meer over.
Dus jij denkt dat er in Engeland in de oude stadions midden in woonwijken geen mooi voetbal wordt gespeeld?
Moet je eens beleven en weet je exact wat er wordt bedoeld met de beleving van een volksclub.
Ik heb wel een groot vertrouwen in Vd Belt dat deze alle scenario's heeft doorberekend, maar beleving is niet te berekenen en kan alleen worden gemeten na een aantal jaren nadat er een nieuw stadion is gebouwd.
Let wel ik ben mij absoluut bewust dat je niet alleen op grond van een gevoel vernieuwing moet belemmeren, maar beide scenario's bevatten risico's.
En daarbij zijn de plannen al in een stadium dat er waarschijnlijk zeer binnenkort groen licht wordt gegeven voor de eerste paal op het WTC terrein en zijn mijn argumenten ook daarin wel zorgvuldig afgewogen.
Maar jouw vergelijking met DKV en het spelen op de locatie Cambuur plein gaat dan hierin ook volledig mank, verdiep je in de club geschiedenis en je gaat daar ook genuanceerder over denken.






Lore

Citaat van: Vlampiep op april 24, 2017, 09:30:17
Dus jij denkt dat er in Engeland in de oude stadions midden in woonwijken geen mooi voetbal wordt gespeeld?
.
Maar jouw vergelijking met DKV en het spelen op de locatie Cambuur plein gaat dan hierin ook volledig mank, verdiep je in de club geschiedenis en je gaat daar ook genuanceerder over denken.

Dat gaat toch niet volledig mank? Hij bedoelt toch gewoon dat er niet voldoende omzet gegenereerd kan worden in het huidige stadion en dat daardoor betere spelers nooit bij ons zullen komen? Daar heeft hij toch gelijk in?

Ik vind jouw vergelijking met de clubs in Engeland juist mank. De inkomstenstromen zijn onvergelijkbaar met Nederland en daarnaast hebben de stadions  vaak veel meer faciliteiten dan bij ons.

Vlampiep

#5810
Citaat van: Lore op april 24, 2017, 11:40:09
Dat gaat toch niet volledig mank? Hij bedoelt toch gewoon dat er niet voldoende omzet gegenereerd kan worden in het huidige stadion en dat daardoor betere spelers nooit bij ons zullen komen? Daar heeft hij toch gelijk in?

Ik vind jouw vergelijking met de clubs in Engeland juist mank. De inkomstenstromen zijn onvergelijkbaar met Nederland en daarnaast hebben de stadions  vaak veel meer faciliteiten dan bij ons.
Inderdaad heb je gelijk als je het huidige en niet verbouwd stadion bedoeld.
Maar de zekerheid dat je met een nieuw stadion veel meer inkomsten genereert met veel meer publiek is geen zekerheid want in een straal van 60 kilometer zijn drie betaalde voetbal clubs aanwezig.
En de inkomsten die clubs in het buitenland verkrijgen door televisie rechten zijn bij ons niet van toepassing.
Hopelijk groeit Cambuur uit tot een stevige middenmoter in de eredivisie, waarmee het gemiddelde aantal bezoekers misschien met 2000 zal gaan toenemen.
Maar of dat voldoende zal zijn voor het halen en betalen van "veel betere" spelers is ook maar de vraag.
Zekerheden heb je niet in de voetballerij en het ene jaar word je geprezen en geroemd en het andere jaar word je verguisd en lopen de bezoekers aantallen weer sterk terug.





Collingwood

#5811
Citaat van: Vlampiep op april 24, 2017, 12:52:46
Inderdaad heb je gelijk als je het huidige en niet verbouwd stadion bedoeld.
Maar de zekerheid dat je met een nieuw stadion veel meer inkomsten genereert met veel meer publiek is geen zekerheid want in een straal van 60 kilometer zijn drie betaalde voetbal clubs aanwezig.
En de inkomsten die clubs in het buitenland verkrijgen door televisie rechten zijn bij ons niet van toepassing.
Hopelijk groeit Cambuur uit tot een stevige middenmoter in de eredivisie, waarmee het gemiddelde aantal bezoekers misschien met 2000 zal gaan toenemen.
Maar of dat voldoende zal zijn voor het halen en betalen van "veel betere" spelers is ook maar de vraag.
Zekerheden heb je niet in de voetballerij en het ene jaar word je geprezen en geroemd en het andere jaar word je verguisd en lopen de bezoekers aantallen weer sterk terug.

Zekerheid heb je natuurlijk niet. Maar er is door Cambuur uitgebreid onderzoek naar gedaan of het haalbaar en voordelig is, dus het is wel goed onderbouwd. Als je op zekerheid moet wachten kun je in het voetbal nooit iets doen. Overigens zullen de meeste extra inkomsten niet komen uit hogere bezoekersaantallen maar uit een vergrote business-ruimte.
Kalmte alleen kan u redden.

Vlampiep

Citaat van: Collingwood op april 24, 2017, 12:55:52
Zekerheid heb je natuurlijk niet. Maar er is door Cambuur uitgebreid onderzoek naar gedaan of het haalbaar en voordelig is, dus het is wel goed onderbouwd. Als je op zekerheid moet wachten kun je in het voetbal nooit iets doen. Overigens zullen de meeste extra inkomsten niet komen uit hogere bezoekersaantallen maar uit een vergrote business-ruimte.
Ik heb geen twijfel dat er geen gedegen onderzoek is gedaan en dat er iets mis is met de onderbouwing van haalbaarheid.
Onlangs nog in het AfAS stadion geweest en was echt aangenaam verrast door dit mooie stadion en heb ook aangegeven dat ook voor Cambuur prachtig zou zijn.
Maar een nieuw stadion of geheel verbouwd stadion op "heilige grond" is voor mij het ultieme.
Dat zijn gevoelens waar de  club nu niet rijk van kan worden, maar het voortbestaan van Cambuur is wel aan dit soort gevoelens te danken en kan niet klakkeloos op zij worden gezet.
Veranderingen gaan soms gepaard met emoties die overigens niet leidend mogen zijn, maar waar wel ruimte voor moet zijn.

sunderland


poelie-lwd

Iedereen heeft recht op mijn mening.

Vlampiep

Citaat van: sunderland op april 24, 2017, 18:17:26
Eamel Eamel Eamel
Toen stou nog in de loop zast, waren wij al bezig met ut bouwen un nieuw krachthonk voor Cambuur.
Dat wudde bouwt deur oans in oanze vrije tied en bekostigd met opbrengsten uut de oud papier akties.
Dur is feul feranderd, mar ut blauw gele gevoel foor dit stadion is niet feranderd.

brambo3004

Ik snap de honende reacties op Vlampiep's posts niet. Ook in een wtc-Cambuurstadion is de toekomst allerminst zeker. Dan kun je vol enthousiasme hopen dat door een waarschijnlijk hogere begroting er waarschijnlijk vaker Eredivisie wordt gespeeld, maar er staat veel op het spel. Ik denk dat Vlampiep daaraan refereert. Het Cambuurpleingevoel raak je sowieso kwijt. Het is maar de vraag of de toeschouwersaantallen van nu worden geëvenaard en overtroffen. Schrikbeeld: Vitesse. Het is maar de vraag of het een acceptabel stadion wordt (qua ontwerp). Schrikbeeld: Zwolle. Het is maar de vraag of een nieuw stadion nog hetzelfde soort supporters blijft trekken, aangezien een aanzienlijk deel van de Cambuursupporters in de wijk Cambuur woont en het niet is gezegd dat deze groep mensen in zijn volledigheid naar het westen fietst. Schrikbeeld: ADO. Het is maar de vraag of het zoveel geld oplevert als Ype en de zijnen hopen. Het is maar de vraag of structureel eredivisie werkelijk zo waarschijnlijk is, want ook in grotere steden (Breda, Nijmegen) en grotere stadions (Kerkrade, Doetinchem) wordt regelmatig Jupiler League gespeeld. Ik begrijp mensen die denken "nieuw stadion --> hogere begroting --> betere spelers --> Europees voetbal here we come!", maar aan de andere kant heeft Vlampiep gelijk dat de unieke supportersgevoelens die het bestaansrecht zijn van Cambuur, ook meetellen. Collingwood heeft een punt dat je nooit zekerheid zult hebben, maar dat houdt dus ook in dat er supporters zijn die niet in polonaise een nog grotendeels ongewisse toekomst tegemoet gaan. Ik ben daar één van.

Vlampiep


Collingwood

Mijn reactie is zeker niet honend bedoeld, en ik snap best dat mensen zich zorgen maken over het al dan niet behouden blijven van de unieke Cambuur-sfeer. Sterker nog, ik hoop dat er zeer goed naar jullie wordt geluisterd mocht het nieuwe stadion er komen voor wat betreft ontwerp en dergelijke.
Kalmte alleen kan u redden.

Huzumer

Als ik afga op wat ik heb gezien van het nieuwe stadion en de reacties van veel geledingen in/om Cambuur, dan zit het met het ontwerp wel goed: dicht(er) op het veld, hoge tribunes (door open hoeken) en nog steeds gewoon op fietsafstand!

En de sfeer? Die wordt uiteindelijk bepaald door de wisselwerking tussen de spelers op het veld (fraai resultaatvoetbal) en de supporters. Ik snap werkelijk de nostalgie over ons (ver)oude(erde) stadion niet: het ziet er niet uit, staat er niet eens zo heel lang, toiletten, drink- en eetvoorzieningen zijn maar zo zo, parkeren kun je er nauwelijks, de zgn. sfeervolle wijk gaat tegen de vlakte, et cetera, et cetera ...