Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

michello

LC:

Stadionplannen Cambuur

Het verhaal dat de plannen voor een nieuw Cambuurplan bijna rond zijn is al zo vaak verkondigd, dat niemand er meer zonder scepsis over durft te praten, maar wethouder Deinum wilde de nieuwste geruchten op dit vlak wel bevestigen. ,,We hopen het voor het einde van deze maand naar buiten te brengen.''

Concreet betekent dit dat er bijna overeenstemming is over het WTC-complex, het belangrijkste struikelblok van het afgelopen halfjaar. Leeuwarden behoudt een beurscomplex, maar een deel hiervan zal moeten worden afgestaan aan winkelruimte. Op allerlei fronten zijn de laatste maanden nog details veranderd. Bij de presentatie duiken waarschijnlijk nog niet eerder genoemde winkel- en ondernemersnamen op.

Agy

Citaat van: Zuid1991 op januari 06, 2017, 18:07:12
Precies, en daarom denk ik dat t hele plan bij wtc op losse schroeven staat, en de gemeente uiteindelijk kiest voor huidige locatie, wat ik wel kan waarderen....
Teveel gedoe bij wtc, en mijn inziens geen haalbare kaart daar...
We zullen zien binnenkort....hopelijk

Uh onder welke steen heb jij gelegen.. :?

Agy

Citaat van: michello op januari 10, 2017, 01:07:58
Concreet betekent dit dat er bijna overeenstemming is over het WTC-complex, het belangrijkste struikelblok van het afgelopen halfjaar. Leeuwarden behoudt een beurscomplex, maar een deel hiervan zal moeten worden afgestaan aan winkelruimte. Op allerlei fronten zijn de laatste maanden nog details veranderd. Bij de presentatie duiken waarschijnlijk nog niet eerder genoemde winkel- en ondernemersnamen op.

Klopt, er ligt een principe akkoord, moet alleen nog wel even door alle partijen ondertekend worden..  :thumbsup

Zuid1991

Citaat van: Agy op januari 10, 2017, 09:09:58
Uh onder welke steen heb jij gelegen.. :?
De nieuwe steen van het nieuwe stadion  ;)
Maar knap dat je nu reageert nu het bijna zeker is dat we naar wtc gaan.
Dit was voor kort namelijk zoals je weet onzeker

Agy

Citaat van: Zuid1991 op januari 10, 2017, 10:20:31
Maar knap dat je nu reageert nu het bijna zeker is dat we naar wtc gaan.
Jaja zo eentje ben ik wel..  :_schater

Citeer
Dit was voor kort namelijk zoals je weet onzeker
Weet niet wat jij onder kort verstaat maar de kans dat het nieuwe stadion er komt is al sinds anderhalf jaar meer dan 70%. De hobbels die vorig jaar zijn genomen werden hier op het forum volgens goed gebruik cynisch uitvergroot maar dat veranderde weinig aan de kansverhouding. De 2 grootste hobbels (grond & WTC) waren namelijk van het type "het onderste uit de kan" waarbij de partijen die het onderste uit de kan wilden hebben op voorhand niet het deksel op de neus wilden krijgen. Derhalve alleen vertragend werkten en nimmer als struikel hobbels konden worden gezien. Dat dit zowel door gemeente en Cambuur wel als dusdanig naar de media werd gecommuniceerd had alleen ten doel om druk op de ketel te houden zodat het onderste uit de kan niet helemaal tot aan de bodem zou gaan. Een eeuwenoud politiek spel en niets nieuws onder de zon.

Maar goed als jij denkt dat er al die tijd nog openingen waren voor de plichtmatige andere aangeleverde opties dan was het toch een beste steen met een enorm groot schaduwvlak waar je onder zat.

Yellow Army

Citaat van: Agy op januari 10, 2017, 10:53:51
Jaja zo eentje ben ik wel..  :_schater
Weet niet wat jij onder kort verstaat maar de kans dat het nieuwe stadion er komt is al sinds anderhalf jaar meer dan 70%. De hobbels die vorig jaar zijn genomen werden hier op het forum volgens goed gebruik cynisch uitvergroot maar dat veranderde weinig aan de kansverhouding. De 2 grootste hobbels (grond & WTC) waren namelijk van het type "het onderste uit de kan" waarbij de partijen die het onderste uit de kan wilden hebben op voorhand niet het deksel op de neus wilden krijgen. Derhalve alleen vertragend werkten en nimmer als struikel hobbels konden worden gezien. Dat dit zowel door gemeente en Cambuur wel als dusdanig naar de media werd gecommuniceerd had alleen ten doel om druk op de ketel te houden zodat het onderste uit de kan niet helemaal tot aan de bodem zou gaan. Een eeuwenoud politiek spel en niets nieuws onder de zon.

Maar goed als jij denkt dat er al die tijd nog openingen waren voor de plichtmatige andere aangeleverde opties dan was het toch een beste steen met een enorm groot schaduwvlak waar je onder zat.

De enige juiste weergave van de afgelopen periode.
Area 58

rvw

Waarom is het nog steeds zo stil?
Zie op facebook al foto's voorbij komen
Vraag mij af waar deze vandaan komen.

gobo

Verkoop WTC-complex biedt SC Cambuur ruimte
   1 uur geleden  Ger Bosklopper  Friesland

Facebook  Twitter  Whatsapp  E-mail
Met de verkoop van het WTC-tentoonstellingscomplex lijkt een van de laatste hindernissen te zijn geslecht voor de bouwplannen van SC Cambuur.

Drie partijen zijn annex met de transactie: Harry Westers (hotelketen Westcord; exploitant WTC Hotel), Wyckerveste (risicodragende projectontwikkelaar, die werkt in opdracht van Cambuur) en kaasfabrikant en -handelaar Jan Anker.

De belangstelling van Westers en Wyckerveste was bekend. Maar pas na de komst van Anker slaagde de transactie.

De verkoop van het WTC maakt de weg vrij voor de vestiging van commerciƫle ruimtes in een deel van dit complex. Deze huurinkomsten maken het mogelijk om Cambuur voor een acceptabele huur te laten spelen in het nieuw te bouwen voetbalstadion, op een steenworp afstand.

Anker, die gisteren niet bereikbaar was voor toelichting, is de vermogende eigenaar van Royal A-ware. Het concern opende in 2015 een kaasfabriek bij Heerenveen.

A-ware Food Group is actief op alle terreinen die te maken hebben met kaasproductie, -behandeling, - transport en -verkoop. Het concern heeft een jaaromzet van meer dan 1 miljard euro.

Volgens concernwoordvoerder Corine Kroft is A-ware niet betrokken bij de transactie met het WTC, het betreft een investering van Anker zelf. De familie Anker staat genoteerd in de jaarlijkse lijst van het zakenblad Quote, met de rijkste vijfhonderd personen en families van Nederland.

Struikelblok bij de onderhandelingen over verkoop van het WTC waren de positie van het personeel (onvoldoende baangarantie, vond het WTC) en het aantal vierkante meters dat overblijft voor tentoonstellingen. Het WTC vreesde dat dit te weinig zou zijn om voldoende grote exposities te kunnen blijven organiseren.

,,Struikelblok waren de positie van het personeel en gebrek aan ruimte voor tentoonstellingen''
Voor de Rabobank en het Leeuwarder gemeentebestuur speelde een financieel belang. Zij hebben bij het WTC voor miljoenen euro's leningen - waar niet of nauwelijks op wordt afgelost - en achterstallige rentebetalingen uitstaan. De Rabo leende ruim 10 miljoen euro, de gemeente iets meer dan 3 miljoen euro. De gemeente heeft nog 5 ton rente te goed.

De bank heeft eerder al aangegeven dat zij een einde wil maken aan deze situatie en een zeker verlies ('oninbare vordering') accepteert. Wethouder Henk Deinum (PvdA) zal verlies van gemeenschapsgeld aan de gemeenteraad moeten verantwoorden.

Geen van de betrokken partijen wil iets zeggen over enig detail van de transactie. ,,Er is een communicatieplan opgesteld'', laat Wyckerveste weten, waarbij Deinum woordvoerder is. De wethouder zegt alleen dat hij verwacht over enkele weken 'mooi nieuws voor de Friese economie' bekend te kunnen maken.

Na presentatie van de plannen (herontwikkeling van het WTC-gebied, inclusief de bouw van het voetbalstadion en infrastructuur) moet de gemeenteraad zich er nog over buigen. Hierbij is onder andere inspraak van omliggende wijken (mogelijke overlast) en ondernemers in de binnenstad (nieuwe concurrenten aan de rand van de stad; mogelijke overbewinkeling) aan de orde.

Al in een eerder stadium is geventileerd dat de plannen rond het nieuwe Cambuurstadion klaar waren en dat alleen de gemeente zich nog moest uitspreken. Hierna bleef het echter stil en volgde het ene uitstel na het andere. Het heeft er nu alle schijn van dat de komende weken alleen nog nodig zijn om de planpresentatie nader voor te bereiden.

Facebook  Twitter  Whatsapp  E-mail
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

nannenijpscc

Ziet erg goed uit, maar wat duurt het allemaal zo verschrikkelijk lang...

Agy

Citaat van: nannenijpscc op januari 17, 2017, 09:05:12
Ziet erg goed uit, maar wat duurt het allemaal zo verschrikkelijk lang...

Klopt maar het traject wat we straks in gaan kan een realistische tijdlijn aan gekoppeld worden.

Oosttribune

Eigenlijk erg hilarisch dat de investering van ene Jan Anker (leuke achternaam  :_schater) met een kaasfabriek in DKV  :devil de deal met het WTC heeft rondgemaakt waardoor het nieuwe stadion in aantocht is. Overigens heeft de beste man een aardig vermogen

El Ma-kri-niii

Citaat van: Oosttribune op januari 17, 2017, 10:24:52
Eigenlijk erg hilarisch dat de investering van ene Jan Anker (leuke achternaam  :_schater) met een kaasfabriek in DKV  :devil de deal met het WTC heeft rondgemaakt waardoor het nieuwe stadion in aantocht is. Overigens heeft de beste man een aardig vermogen
Mooie aanleiding om dat bedrijf te strikken als grote sponsor.

Lore

Dit is geweldig nieuws. Hiermee zou het mogelijk kunnen zij om clubs als Zwolle, ADO en Heracles weer in te halen!

zeewolde

Volgens mij had ik al eens wat gelezen over A-ware mbt Cambuur. Kan het zo 1,2,3 niet meer vinden. Is wel een gigantisch bedrijf. Als die Anker er prive inzit, zou hij het ook nog met zijn bedrijf moeten doen. Ken het vanuit Almere, zou een beste partner voor Cambuur kunnen zijn!

Galdiano

Citaat van: El Ma-kri-niii op januari 17, 2017, 10:57:18
Mooie aanleiding om dat bedrijf te strikken als grote sponsor.

Als het stadion klaar is, is het doel bereikt voor DD.
Dan is de wegvrij voor A-Ware om in te stappen als hoofdsponsor!  8)

Maar snap de achterliggende gedachte van A-ware niet, waarom zou je als kaas explotant stappen in het WTC?
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets