Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

zeewolde

Overigens al wat ouder nieuws, maar in een professionele omgeving van bouw berichten ( bouwplannen)
Staat het stadion aangegeven in de initiatief fase met mogelijk lidl en Bauhaus als bedrijven die erbij komen.
De bioscoop is een aparte bouw, van Vue bioscopen.

papier

'Woon in Leeuwarden'
'Goutum'

Niet congruent. Ga ik niet lezen.

Yellow Army

Laat dit figuur aub zijn hersenspinsels elders ventileren, facebook bijvoorbeeld...
Area 58

Bascambuur

Citaat van: Vakje 9 op januari 04, 2017, 19:56:32
Uit de lc van vandaag.

Als inwoner van Leeuwarden wil ik graag op de hoogte gebracht worden van de plannen van de gemeente. Dat geldt zeker voor ontwikkelingen die veel geld gaan kosten, en vooral voor grote projecten zoals het nieuwe Cambuurstadion en de Culturele Hoofdstad. In beide gevallen is de voorlichting onder de maat. Je wilt als burger toch weten wat de inhoud wordt van deze miljoenen verslindende projecten. Wat gaat er gebeuren?
Allereerst over de Culturele Hoofdstad. Hoe staat het met de financiën? Wat is de voortgang? Wie wordt erbij betrokken? Wat zijn daar de procedures voor? Worden de Leeuwarder en Friese kunstenaars daarin gekend? Of de willekeurige burger met goede inzichten? Is het op tijd klaar? Over al die en andere zaken wordt geen periodiek verslag gedaan. En daar heeft een burger wel recht op. Nu lijkt het erop dat de organisatie erg met zich zelf bezig is zonder input van de buitenwereld.

Ik heb zelf wel eens een poging gedaan contact te zoeken. Dan is het antwoord: vervoeg je maar bij de gevangenis, de Blokhuispoort. Daar is vast wel iemand die je te woord wil staan over je ideeën. Dat is natuurlijk niet mijn bedoeling. Ik wil, net als vele anderen, weten wat er gaande is. En voorlichting daarover zou frequent moeten gebeuren. Bijvoorbeeld door maandelijks een artikel in de Leeuwarder Courant.
Hetzelfde geldt voor een nieuw Cambuurstadion. Ik heb me afgevraagd of Friesland met zijn beperkte aantal sponsoren groot genoeg is voor twee eredivisieclubs. En is het waar dat Cambuur dat eredivisieschap alleen kan bereiken met een nieuw stadion? Er worden in het verborgene plannen ontwikkeld. Er wordt niet duidelijk gemaakt waar die over gaan. Het is alleen duidelijk dat het over een verdienmodel gaat waarin de gemeente een rol moet spelen.
Ik heb mijn fantasie er op losgelaten. Het is niet een beperkte rol. Allereerst zal de gemeente zich garant moeten stellen voor een externe lening. Verder zal de gemeentegrond gratis ter beschikking moeten worden gesteld, evenals een hal van het WTC.De aanleg van parkeerterreinen en andere verkeersvoorzieningen wordt betaald door de gemeente. Eventuele schadetoekenning voor overlast aan omwonenden komt eveneens voor kosten van de gemeente.
Er moet een grote supermarkt komen. Daar is al een truc voor bedacht. Elke wijk een eigen supermarkt, als gemeentelijk beleid. Een grote bioscoop is nodig voor de exploitatie. Alsof daar in binnenstad al niet genoeg van zijn, op de plek waar ze thuis horen. Op de grond van het huidige stadion komt woningbouw. Daarbij zullen concessies moeten worden gedaan met betrekking tot de hoeveelheid vierkante meters. Zo veel mogelijk, dus zo hoog als maar kan. Dat brengt het meeste op.
Het is een ingewikkeld proces. Maar daarover wordt niets naar buiten gebracht omdat je een broedende kip niet moet storen. Persoonlijk vind ik dat het niet tot de taak van een gemeente behoort beroepssport op financieel terrein substantieel te ondersteunen. Misschien kan hierover nog eens een referendum worden gehouden.
KEES GEERTS
Goutum
http://www.liwwadders.nl/kom-op-jannewietske-kom-op-provinciale-staten-de-wrald-is-grutter/

Die pisvlek wilde wel extra gemeenschapsgeld voor het Fries Museum. Hypocriete debiel.

vialli

Dit is een gefrustreerde koekebakker die af en toe zulke stukjes schrijft en Leeuwarden klein wil houden :R :R :R

Oosttribune

Ach daar is ie weer.... In April van dit jaar stond onze Kees ook al in de LC... sukkeltje

Cambuur heeft het laten zitten

TE GAST

Op de dag dat zeker is dat Cambuur degradeert, staat op de voorpagina van de LC (23 april) veelzeggend: Cambuur is er uit, nu de gemeente nog. Wat een gotspe.

Het komt er op neer dat de gemeente de risico's op haar schouders moet nemen. Terwijl de voetbalclub het erbij heeft laten zitten. Technisch en bestuurlijk.

Reddeloos, redeloos en radeloos. Met spelers die niet goed genoeg waren en die waar dat wel het geval was, voor te weinig geld zijn verkocht. Een goed werkend trainersduo werd midden in het seizoen uit elkaar gehaald. Kortom op alle gebieden falend.

En laten we erkennen dat Friesland te klein is om twee eredivisieclubs in stand te houden.

Heerenveen heeft een geweldige prestatie geleverd door van een marginale dorpsclub onder aan de eerste divisie te transformeren tot een volwaardige eredivisieclub. Dat had te maken met bestuurlijke kracht en sponsoren. Maar ook door handig in te spelen op het Friese sentiment: pompeblêden en het Fries volkslied. Met een goed scoutingbeleid. Laten we wel wezen, daar ligt ook het hart van de meerderheid van de Friese bevolking.

Cambuur is een volksclub van Leeuwarden. Het heeft mij pijn gedaan de wanprestatie van de club steeds maar weer te moeten aanzien. Technisch en mentaal slecht, onsamenhangend en dus verliezend. Deze feiten veranderen niet door op een andere plaats een groter stadion neer te zetten. En waarom ook, het ligt er prachtig op de huidige locatie.

De gemeente lijkt zich evenwel voor het karretje van de club en de projectontwikkelaars te laten spannen. Ze doet dat onder flauwekulvoorwaarden.

Natuurlijk gaat het stichten van bioscopen en de ontwikkeling van commerciële activiteiten op die plaats ten koste van de binnenstad.

Waar de leegstand nu al aanzienlijk is. Dat geldt ook voor De Centrale.

Ook de omwonenden zullen er niet blij mee zijn. Het is heel wat anders dan bij de nieuwe zeer geslaagde ijshal. Die geeft geen overlast.

En waar ik voor de toekomst zeker van ben, is dat de gemeente op een of andere manier zal moeten bijspringen voor de financiële tekorten en door het doen van concessies. Zo gaat het altijd. De gemeenschap kan het geld wel anders gebruiken, bijvoorbeeld voor de zorg.

Ik wens Cambuur een goede toekomst toe in de eerste divisie.

Maak daar eerst maar iets van.

KEES GEERTS Goutum

666

Je hoort KEES ook niet als DKV gemeenschapsgeld heeft gekregen voor het realiseren van het sportdorp en een groter stadion. En nu wil DKV minder betalen omdat de kosten zo hoog zijn, waardoor de gemeenschap(provinciegelden) hier voor gaat opdraaien.

Nee die boer heeft het alleen maar over een club die waarschijnlijk een bedreiging is voor zijn eigen lichtboxstal, nou KEES wen er maar aan, Cambuur komt er aan.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Noordcambuur

Het Kees ook een wijf kan ik me niet voorstellen,misschien een bezoekje brengen  l8l

Geelblauwstiens

Citaat van: 666 op januari 05, 2017, 17:01:19
Je hoort KEES ook niet als DKV gemeenschapsgeld heeft gekregen voor het realiseren van het sportdorp en een groter stadion. En nu wil DKV minder betalen omdat de kosten zo hoog zijn, waardoor de gemeenschap(provinciegelden) hier voor gaat opdraaien.

Nee die boer heeft het alleen maar over een club die waarschijnlijk een bedreiging is voor zijn eigen lichtboxstal, nou KEES wen er maar aan, Cambuur komt er aan.
Onze keeper heeft ook een ligboxstal.
Maar Kees heeft gewoon een seizoenkaart bij dkv. (Zonder hoofdletters)

yellow@ndblue

Hier word het een en ander al een stuk duidelijker zijn toch aardig op weg zo te horen,
zelfs huidig stadion is als de gemeente nee! zegt tegen WTC project niet uit beeld ook daar is al een ''B'' plan voor gemaakt

zie link onder.

https://www.youtube.com/watch?v=10YWHSPGGRo

Zuid1991

#5470
Ik neig na dit verhaal te horen, nu weer naar meer kans op de huidige locatie. |:) |:)
Geloof het verhaal gewoonweg niet bij wtc met bioscoop etc.

Vlampiep

Citaat van: yellow@ndblue op januari 06, 2017, 16:05:34
Hier word het een en ander al een stuk duidelijker zijn toch aardig op weg zo te horen,
zelfs huidig stadion is als de gemeente nee! zegt tegen WTC project niet uit beeld ook daar is al een ''B'' plan voor gemaakt

zie link onder.

https://www.youtube.com/watch?v=10YWHSPGGRo
Huidige locatieeeeeeeeee  :y

vialli

Mocht het toch weer op de oude lokatie uitdraaien dan zouden dus alle moeite en kosten bij het WTC voor niks zijn geweest. Dat zal dan weer jaren touwtrekken met de gemeente worden en komen we dus NOOIT een streep verder. Maar daar zijn ze ook gewoon op uit bij de gemeente, want ze willen eigenlijk HELEMAAL NIKS.
We zullen het zien!!!

SCC-J

op huidige locatie hoeft het bestemmingsplan niet gewijzigd te worden en hebben we ook geen gedoe met het WTC.

vialli

Citaat van: SCC-J op januari 06, 2017, 17:30:48
op huidige locatie hoeft het bestemmingsplan niet gewijzigd te worden en hebben we ook geen gedoe met het WTC.

Maar een paar maanden geleden zeiden ze toch dat dat commercieel een onhaalbare kaart was en dat ze toch voor het WTC hadden gekozen. Al met al een onduidelijk verhaal van Ype Smid om daar weer op terug te komen.