Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Ronnie tng

Citaat van: John Hiatt op december 08, 2016, 16:55:33
Gisteren weer overleg geweest, nog steeds geen oplossing. Soap gaat vrolijk verder over de rug van Cambuur.

Wordt dit onderwerp ook.nog eens openbaar besproken door gemeenteraadsleden? Dat zou mooi moment zijn om eens als supporters te laten weten wat we vinden.

Vlampiep

De komst van een nieuwe stadion is eigenlijk afhankelijk van het volgende; wil de gemeente mee denken en zich inzetten voor een nieuw stadion?
Voor mij is het in ieder geval duidelijk dat ons college niet coöperatief en constructief wenst mee te werken aan het ten uitvoer brengen van de bouw van het nieuwe stadion.
Dit is een gegeven waar wij als inwoners tot de eerst komende gemeenteraadsverkiezingen mee moeten leven. Dan kunnen alle voorstanders van het nieuwe stadion hun onvrede ten uitvoer brengen in hun stemgedrag.

PePe

Citaat van: Vlampiep op december 22, 2016, 10:39:31
De komst van een nieuwe stadion is eigenlijk afhankelijk van het volgende; wil de gemeente mee denken en zich inzetten voor een nieuw stadion?
Voor mij is het in ieder geval duidelijk dat ons college niet coöperatief en constructief wenst mee te werken aan het ten uitvoer brengen van de bouw van het nieuwe stadion.
Dit is een gegeven waar wij als inwoners tot de eerst komende gemeenteraadsverkiezingen mee moeten leven. Dan kunnen alle voorstanders van het nieuwe stadion hun onvrede ten uitvoer brengen in hun stemgedrag.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen de huidige politiek wegstemmen!! (op een kleine partij stemmen)

Montana

Dus niet op pvda en cda stemmen!

piene hassus

Mutte dr niet nog un paar gebouwen afbroken wudde? suja dan had dat oek wel eerder oplost weze kenne. Dit neigt naar temporiseren.

Lore

Citaat van: 666 op december 22, 2016, 08:06:30
En dan heb je ook nog de leeuwarder bioscopen, of verdwijnen die dan? Kan mij dat niet voorstellen. Tivoli cinema pathe en die andere partij, hebben we iig wat te kiezen.

Volgens mijn informatie zouden de leeuwarderbiocopen sluiten en zouden de eigenaren bedrijfsleider worden in de nieuwe bioscopen in eht stadion. Hiermee zouden zij niet bezwaar aan moeten tekenen en anders gaan zij toch wel failliet met de komst van Pathe.

666

Citaat van: Lore op december 22, 2016, 17:00:17
Volgens mijn informatie zouden de leeuwarderbiocopen sluiten en zouden de eigenaren bedrijfsleider worden in de nieuwe bioscopen in eht stadion. Hiermee zouden zij niet bezwaar aan moeten tekenen en anders gaan zij toch wel failliet met de komst van Pathe.

Dan is dat geen horde meer (hoop ik).
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Lore

Citaat van: 666 op december 22, 2016, 17:10:46
Dan is dat geen horde meer (hoop ik).

Nee het klonk ook wel als een goede constructie. Zelfs dat Pathe in het centrum kwam werd als positief besproken. Omdat er dan een bioscoop in het centrum blijft, waardoor er dezelfde activiteit  nog in het centrum wordt aangeboden.

Yellow Army

Citaat van: Lore op december 22, 2016, 17:00:17
Volgens mijn informatie zouden de leeuwarderbiocopen sluiten en zouden de eigenaren bedrijfsleider worden in de nieuwe bioscopen in eht stadion. Hiermee zouden zij niet bezwaar aan moeten tekenen en anders gaan zij toch wel failliet met de komst van Pathe.

Klopt
Area 58

PePe

Foppe de Haan wordt lijstduwer bij de PVDA, nou mutte we helemaal goed oplette waarop we gaan stemme.  :_schater

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: PePe op december 22, 2016, 23:48:00
Foppe de Haan wordt lijstduwer bij de PVDA, nou mutte we helemaal goed oplette waarop we gaan stemme.  :_schater

Die man duwt alles het moeras in :devil

Zuid1991

Op een troosteloze vrijdagmiddag zo vlak voor kerst ben ik een beetje aan het surfen op clubs met stadions die nu verbouwd zijn, of grotendeels vernieuwd zijn op de huidige plek....wat een nostalgie als je de foto's bekijkt van bijvoorbeeld go ahead, de graafschap.
Natuurlijk hoort ons stadion daar ook bij....
Het liefst blijf ik op het vertrouwde cambuur plein....Daar horen we.....
Mocht het zo zijn, dat we gaan verhuizen naar het wtc, moet de club cultuur zoveel mogelijk mee....
De tekeningen zijn prachtig, dicht op veld, open hoeken, lichtmasten etc.
Maar wat je aan nieuwe stadions ziet, is dat er niks van het oude in het nieuwe verweven is.....
Misschien is een optie om bijvoorbeeld de graffiti op Zuid mee te nemen, of misschien gek maar nostalgisch, de oude pisbakken achter Oost te herplaatsen als museum stuk bij het nieuwe....
Ik denk dat je zoveel mogelijk materiaal van het oude stadion, moet of kan verweven in iets nieuws.
Zo krijg je niet een stadion als Den Haag, Zwolle etc...


denistel

die ouwe pisbakken magge ze wel houden hoor. :_schater


Vakje 9

Uit de lc van vandaag.

Als inwoner van Leeuwarden wil ik graag op de hoogte gebracht worden van de plannen van de gemeente. Dat geldt zeker voor ontwikkelingen die veel geld gaan kosten, en vooral voor grote projecten zoals het nieuwe Cambuurstadion en de Culturele Hoofdstad. In beide gevallen is de voorlichting onder de maat. Je wilt als burger toch weten wat de inhoud wordt van deze miljoenen verslindende projecten. Wat gaat er gebeuren?
Allereerst over de Culturele Hoofdstad. Hoe staat het met de financiën? Wat is de voortgang? Wie wordt erbij betrokken? Wat zijn daar de procedures voor? Worden de Leeuwarder en Friese kunstenaars daarin gekend? Of de willekeurige burger met goede inzichten? Is het op tijd klaar? Over al die en andere zaken wordt geen periodiek verslag gedaan. En daar heeft een burger wel recht op. Nu lijkt het erop dat de organisatie erg met zich zelf bezig is zonder input van de buitenwereld.

Ik heb zelf wel eens een poging gedaan contact te zoeken. Dan is het antwoord: vervoeg je maar bij de gevangenis, de Blokhuispoort. Daar is vast wel iemand die je te woord wil staan over je ideeën. Dat is natuurlijk niet mijn bedoeling. Ik wil, net als vele anderen, weten wat er gaande is. En voorlichting daarover zou frequent moeten gebeuren. Bijvoorbeeld door maandelijks een artikel in de Leeuwarder Courant.
Hetzelfde geldt voor een nieuw Cambuurstadion. Ik heb me afgevraagd of Friesland met zijn beperkte aantal sponsoren groot genoeg is voor twee eredivisieclubs. En is het waar dat Cambuur dat eredivisieschap alleen kan bereiken met een nieuw stadion? Er worden in het verborgene plannen ontwikkeld. Er wordt niet duidelijk gemaakt waar die over gaan. Het is alleen duidelijk dat het over een verdienmodel gaat waarin de gemeente een rol moet spelen.
Ik heb mijn fantasie er op losgelaten. Het is niet een beperkte rol. Allereerst zal de gemeente zich garant moeten stellen voor een externe lening. Verder zal de gemeentegrond gratis ter beschikking moeten worden gesteld, evenals een hal van het WTC.De aanleg van parkeerterreinen en andere verkeersvoorzieningen wordt betaald door de gemeente. Eventuele schadetoekenning voor overlast aan omwonenden komt eveneens voor kosten van de gemeente.
Er moet een grote supermarkt komen. Daar is al een truc voor bedacht. Elke wijk een eigen supermarkt, als gemeentelijk beleid. Een grote bioscoop is nodig voor de exploitatie. Alsof daar in binnenstad al niet genoeg van zijn, op de plek waar ze thuis horen. Op de grond van het huidige stadion komt woningbouw. Daarbij zullen concessies moeten worden gedaan met betrekking tot de hoeveelheid vierkante meters. Zo veel mogelijk, dus zo hoog als maar kan. Dat brengt het meeste op.
Het is een ingewikkeld proces. Maar daarover wordt niets naar buiten gebracht omdat je een broedende kip niet moet storen. Persoonlijk vind ik dat het niet tot de taak van een gemeente behoort beroepssport op financieel terrein substantieel te ondersteunen. Misschien kan hierover nog eens een referendum worden gehouden.
KEES GEERTS
Goutum

Len Cantello

Citaat van: Vakje 9 op januari 04, 2017, 19:56:32

KEES GEERTS
Goutum
Je hebt helemaal gelijk, Kees Er is idd maar ruimte voor 1 club En dat is SC Cambuur Voor de rest, een suggestief kutverhaal zonder enige inhoud Typisch dat de LC zo'n brief plaatst trouwens Stumpers
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli