Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Vlampiep

Citaat van: Geelblauwstiens op november 30, 2016, 22:18:05
Denk niet dat een club als Cambuur een exploitabel stadion zonder extern gegenereerde middelen in de lucht kan houden. Er zal meer bij moeten komen kijken. Denk niet dat er mogelijkheden zijn op de huidige plek. En trouwens alles wat er op de huidige plek staat moet je eerst terugkopen om te slopen. Dan sta je al vele miljoenen in de min.
Het zijn nu juist de extern te genereren middelen die waarschijnlijk ook bij een nieuw stadion een onzekere factor zullen zijn, of gaan worden.
Daarbij stel ik grote vraagtekens bij het door de gemeente ingestelde onderzoek omtrent de mogelijkheden van een verbouwd stadion op de huidige locatie.
Want als een onafhankelijk en onbevooroordeeld onderzoek aantoont dat een verbouw stadion op de huidige locatie geen bestaansrecht zou hebben, kan iedereen daar vrede mee hebben.

Cor

Citaat van: vialli op november 30, 2016, 22:41:35
En laat daar nou net het verschil in benadering zitten bij de verschillende gemeentes. De ene
gemeente staat daar positiever in dan de ander en dan hoeven we niet zo ver om ons heen te zien!!!!

Maar dat vind ik ook een legitiem verwijt richting gemeente Leeuwarden. Maar aub geen geld meer van hun, met alle gevolgen van dien.

okkele

Citaat van: ChantiSCC op november 30, 2016, 11:51:06
Ongelooflijk wat een politie soms inderdaad. Cambuur - FC Oss, 0 uitsupporters, 4 ME busjes. Cambuur-Achilles, 0 uitsupporters, 4 ME busjes. Cambuur-NAC, 130 uitsupporters, 4 ME busjes  :_schater Lijkt gewoon standaard om rond het stadion 4 ME busjes neer te zetten. Het totaal geen zin  8P

interessante discussie dit.......
ik scheld ze (zinloos) stijf als ik weer naar huis fiets langs m-e , paarden en stiekemerds.
aan de andere kant,zolang ze (lees,crone en aanhang) een reden hebben om dit te doen zal het zo doorgaan ipv belangrijkere gemeente-zaken aan te pakken.
1 van de redenen is ook nog altijd de volgesnoven schreeuwende en tegelgooiende "fans"

geldverspilling aan onze eigen reljeugd,doodzonde.
misschien is daar een slag te slaan al is dat misschien wel een groter sprookje dan een nieuw stadion.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

SCC-J

Citaat van: okkele op december 01, 2016, 09:21:38
interessante discussie dit.......
ik scheld ze (zinloos) stijf als ik weer naar huis fiets langs m-e , paarden en stiekemerds.
aan de andere kant,zolang ze (lees,crone en aanhang) een reden hebben om dit te doen zal het zo doorgaan ipv belangrijkere gemeente-zaken aan te pakken.
1 van de redenen is ook nog altijd de volgesnoven schreeuwende en tegelgooiende "fans"

geldverspilling aan onze eigen reljeugd,doodzonde.
misschien is daar een slag te slaan al is dat misschien wel een groter sprookje dan een nieuw stadion.

Wat ben jij simpel zeg. Niet serieus te nemen.

jimny

RODA, NEC ,PEC, Heracles, ADO, Fortuna Sittard , Willem II, RKC dit is zomaar een rijtje clubs met nieuwe stadions en niemand kan mij wijsmaken dat het deze clubs op dit moment echt voor de wind gaat, dus is het sprookje dat een nieuw Stadion bittere noodzaak is want in onze stad wonen 100.000 mensen en de dorpjes/ steden om ons heen lopen ook niet echt leeg als Cambuur thuis speelt.
Ook een fatsoenlijke hoofdsponsor is in al de jaren nog nooit tevoorschijn gekomen hier in Leeuwarden en zal zich ook nimmer aandienen want wat voor grote bedrijven zitten hier nu echt in Leeuwarden die er geld in willen pompen en zitten we nu met een bouwbedrijf opgescheept die alleen sponsor is vanwege de mogelijke nieuwbouw.
De afgelopen jaren heeft Cambuur in de eredivisie gespeeld en iedereen heeft kunnen zien dat er hooguit een 9000 tot 10.000 toeschouwers naar de wedstrijden kwamen en kom nu niet aan met het verhaal dat een nieuw stadion met 15.000 toeschouwers gevuld gaat worden tijdens de thuiswedstrijden.
Ik gun de club best een nieuw stadion maar een doemscenario zoals ik hierboven heb aangegeven ligt echt op de loer voor onze mooie club.

Viper

Citaat van: jimny op december 01, 2016, 10:44:40
De afgelopen jaren heeft Cambuur in de eredivisie gespeeld en iedereen heeft kunnen zien dat er hooguit een 9000 tot 10.000 toeschouwers naar de wedstrijden kwamen en kom nu niet aan met het verhaal dat een nieuw stadion met 15.000 toeschouwers gevuld gaat worden tijdens de thuiswedstrijden.
Ik gun de club best een nieuw stadion maar een doemscenario zoals ik hierboven heb aangegeven ligt echt op de loer voor onze mooie club.

Een nieuw stadion kan wel een boost geven. Het trekt denk ik meer families aan. Ons achterland wordt vergeleken met Heracles, dat over een stadion met 12.000 zitplaatsen beschikt. Dat lijkt mij een prima capaciteit, met een optie op uitbreiding naar 15.000.

Lore

Citaat van: jimny op december 01, 2016, 10:44:40
RODA, NEC ,PEC, Heracles, ADO, Fortuna Sittard , Willem II, RKC dit is zomaar een rijtje clubs met nieuwe stadions en niemand kan mij wijsmaken dat het deze clubs op dit moment echt voor de wind gaat, dus is het sprookje dat een nieuw Stadion bittere noodzaak is want in onze stad wonen 100.000 mensen en de dorpjes/ steden om ons heen lopen ook niet echt leeg als Cambuur thuis speelt.
Ook een fatsoenlijke hoofdsponsor is in al de jaren nog nooit tevoorschijn gekomen hier in Leeuwarden en zal zich ook nimmer aandienen want wat voor grote bedrijven zitten hier nu echt in Leeuwarden die er geld in willen pompen en zitten we nu met een bouwbedrijf opgescheept die alleen sponsor is vanwege de mogelijke nieuwbouw.
De afgelopen jaren heeft Cambuur in de eredivisie gespeeld en iedereen heeft kunnen zien dat er hooguit een 9000 tot 10.000 toeschouwers naar de wedstrijden kwamen en kom nu niet aan met het verhaal dat een nieuw stadion met 15.000 toeschouwers gevuld gaat worden tijdens de thuiswedstrijden.
Ik gun de club best een nieuw stadion maar een doemscenario zoals ik hierboven heb aangegeven ligt echt op de loer voor onze mooie club.

RODA, 16  jaar oud
NEC , 77 jaar oud (16 jaar geleden verbouwd)
PEC, 7 jaar oud
Heracles, 17 jaar oud (vorig jaar verbouwd)
ADO,  9 JAAR OUD
Fortuna Sittard , 17 jaar oud
Willem II, 21 jaar oud
RKC 20 jaar oud

Er zal vast wel ergens een foutje in zitten, maar het begrip "nieuw stadion" is wel erg relatief. Daarnaast trek je een vergelijking met het aantal supporters, terwijl dat echt niet heel erg relevant is. Volgens de laatste cijfers zijn de sponsorinkomsten momenteel al 2x de wedstrijdbaten. Het gaat er dus om dat de sponsorinkomsten verder kunnen worden uitgebreid en juist hier gaat een nieuw stadion het verschil maken. Dit heeft te maken met de faciliteiten die zij momenteel kunnen aanbieden.

Dit staat nog los van de investeringen die op moeten worden gedaan, omdat ons stadion gewoon niet meer voldoet aan de veiligheidseisen. Ik ben het met je eens dat er een risico zit in het nieuwe stadion, die zal je goed moeten proberen te beheersen. Maar het sprookje van het blijven spelen in het huidige stadion is nog veel dubieuser dan een nieuw stadion!

denistel

je moet gewoon goed middelen vinden om dit alles voor elkaar te krijgen. ze praten
nu ook al over energie enz wat daar ook zal komen. ze moeten net als bij Groningen
daar wat mee gaan doen valt veel geld mee te pakken.

en verder komt er natuurlijk meer geld aan sponsering binnen..bijv 4 skyboxen
per seizoen 50.000 per box is al 2 ton

10.000 sk houders die 20 euro per kaart extra betalen is oek alweer 2 ton.
meer omzet consumpties merchandise enz oek weer een x bedrag.

commerciele ruimtes minimaal 1 x per weer verhuren.

zomer periode paar x een concert in dat stadion enz enz.

en natuurlijk moet er een mooi stadion komen en een supporters home
maar dat wordt allemaal goed in de gaten gehouden toch.

Vlampiep

Citaat van: denistel op december 01, 2016, 13:09:39
je moet gewoon goed middelen vinden om dit alles voor elkaar te krijgen. ze praten
nu ook al over energie enz wat daar ook zal komen. ze moeten net als bij Groningen
daar wat mee gaan doen valt veel geld mee te pakken.

en verder komt er natuurlijk meer geld aan sponsering binnen..bijv 4 skyboxen
per seizoen 50.000 per box is al 2 ton

10.000 sk houders die 20 euro per kaart extra betalen is oek alweer 2 ton.
meer omzet consumpties merchandise enz oek weer een x bedrag.

commerciele ruimtes minimaal 1 x per weer verhuren.

zomer periode paar x een concert in dat stadion enz enz.

en natuurlijk moet er een mooi stadion komen en een supporters home
maar dat wordt allemaal goed in de gaten gehouden toch.
Het is niet erg realistisch te denken dat er 10.000 seizoenkaarthouders € 20,00 extra betalen en dat er skyboxen worden verhuurd voor € 50.000 per stuk.
Het bestedingspatroon van de gemiddelde supporter is hiervoor waarschijnlijk niet toereikend en er zullen weinig tot geen bedrijven zijn te vinden die bereid zijn het bedrag voor en skybox neer te leggen.


Yellow Army

Citaat van: denistel op december 01, 2016, 13:09:39
je moet gewoon goed middelen vinden om dit alles voor elkaar te krijgen. ze praten
nu ook al over energie enz wat daar ook zal komen. ze moeten net als bij Groningen
daar wat mee gaan doen valt veel geld mee te pakken.

en verder komt er natuurlijk meer geld aan sponsering binnen..bijv 4 skyboxen
per seizoen 50.000 per box is al 2 ton

10.000 sk houders die 20 euro per kaart extra betalen is oek alweer 2 ton.
meer omzet consumpties merchandise enz oek weer een x bedrag.

commerciele ruimtes minimaal 1 x per weer verhuren.

zomer periode paar x een concert in dat stadion enz enz.

en natuurlijk moet er een mooi stadion komen en een supporters home
maar dat wordt allemaal goed in de gaten gehouden toch.

Wanneer je het stadion huurt krijg je natuurlijk niks van de opbrengsten van concerten en verhuur van commerciële ruimtes.
Area 58

Vlampiep

Het verbaasd mij dat de Raad en College binnen relatief korte tijd een 70 miljoen kostende energie centrale  voor aardwarmte kan realiseren bij het WTC, terwijl er jaren wordt gesteggeld over een nieuw stadion.
Of past een nieuwe te bouwen stadion niet bij het WTC omdat daar een energiecentrale komt te staan. Saillant aspect daarbij is dat Draaisma en Dijkstra de centrale zal gaan bouwen.

Geelblauwstiens

Citaat van: Vlampiep op december 01, 2016, 17:09:36
Het verbaasd mij dat de Raad en College binnen relatief korte tijd een 70 miljoen kostende energie centrale  voor aardwarmte kan realiseren bij het WTC, terwijl er jaren wordt gesteggeld over een nieuw stadion.
Of past een nieuwe te bouwen stadion niet bij het WTC omdat daar een energiecentrale komt te staan. Saillant aspect daarbij is dat Draaisma en Dijkstra de centrale zal gaan bouwen.
A nee juh, alles hangt aan elkaar. Niet naïef doen.

Vlampiep

Citaat van: Geelblauwstiens op december 01, 2016, 18:23:36
A nee juh, alles hangt aan elkaar. Niet naïef doen.
Je hebt gelijk hoor, ik blijf het volledige vertrouwen in net College houden. 8P

Geelblauwstiens

Citaat van: Vlampiep op december 01, 2016, 18:46:14
Je hebt gelijk hoor, ik blijf het volledige vertrouwen in net College houden. 8P
Denk dat DijkstraDraisma achter schermen wel aan wat knoppen draaien