Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Noordcambuur

Nee ik niet wil je straks in de eredivisie komen/blijven dan moet je naar het WTC.

brambo3004

Citaat van: Noordcambuur op november 30, 2016, 15:23:43
Nee ik niet wil je straks in de eredivisie komen/blijven dan moet je naar het WTC.

Ben benieuwd naar de cijfers die deze stelling ondersteunen. De begroting zal iets hoger worden, ongetwijfeld, maar nooit zoveel hoger dat we structureel in de Eredivisie blijven. Daarvoor is ook het nieuwe stadion te klein en de stad/regio economisch te zwak. Bovendien, waarom is Eredivisievoetbal spelen zaligmakend?

Noordcambuur

Citaat van: brambo3004 op november 30, 2016, 15:27:42
Ben benieuwd naar de cijfers die deze stelling ondersteunen. De begroting zal iets hoger worden, ongetwijfeld, maar nooit zoveel hoger dat we structureel in de Eredivisie blijven. Daarvoor is ook het nieuwe stadion te klein en de stad/regio economisch te zwak. Bovendien, waarom is Eredivisievoetbal spelen zaligmakend?
een nieuw stadion van rond 15000 en denk dan rond 12 miljoen begroting.

ChantiSCC

Met 12 miljoen begroting moet je echt kunnen overleven in de eredivisie. PEC, Heracles caliber.

vialli

Citaat van: brambo3004 op november 30, 2016, 15:27:42
Ben benieuwd naar de cijfers die deze stelling ondersteunen. De begroting zal iets hoger worden, ongetwijfeld, maar nooit zoveel hoger dat we structureel in de Eredivisie blijven. Daarvoor is ook het nieuwe stadion te klein en de stad/regio economisch te zwak. Bovendien, waarom is Eredivisievoetbal spelen zaligmakend?

Het is niet zaligmakend maar kwa sfeer en beleving kan dit niet tegen de JL op, denk
daarbij aan de wedstrijden tegen Groningen, DKV etc..

Geelblauwstiens

Citaat van: brambo3004 op november 30, 2016, 15:08:57
Jij niet dan?
Op het Cambuurplein blijven schijnt een gepasseerd station te zijn, maar ik zal nooit de polonaise lopen de dag dat bekend wordt gemaakt dat we met Gods gratie mogen verhuizen naar een achteraflocatie waarbij vooral veel nadruk ligt op commerciƫle ruimtes.
Dat is - natuurlijk - als er nog ruimte mag zijn voor een kritisch geluid op dit door WTC-juichaapjes gedomineerd forum.
Beetje sneue reactie in je laatste zin.  Teveel emotie denk ik.
Je woont toch niet in Veendam of Haarlem he? Mooie oude stadions, veel sentiment, Johan Derksen en Ruud Gullit. Ja vroeger......

brambo3004

Citaat van: Geelblauwstiens op november 30, 2016, 16:47:39
Beetje sneue reactie in je laatste zin.  Teveel emotie denk ik.
Je woont toch niet in Veendam of Haarlem he? Mooie oude stadions, veel sentiment, Johan Derksen en Ruud Gullit. Ja vroeger......

Uiteraard breng ik het wat cynisch en fatalistisch, maar dat is meer als tegenhanger van alle mensen die alleen maar roepen om meer snelheid, terwijl er nog totaal geen idee is over hoe dat hele stadion eruit moet gaan zien. Als ik kijk naar clubs als Eagles en Feyenoord, waar de supporters zich danig verweerden/verweren als het over hun stadion gaat, lijkt men hier alleen maar druk te maken over de snelheid van alles. Een uitzondering daargelaten natuurlijk (bijv. de stadioncommissie met een aantal (in mijn ogen goede) adviezen, maar ik vraag me af in hoeverre deze adviezen serieus worden genomen). En ja, natuurlijk speelt er sentiment mee. En nee, natuurlijk kun je daar niet eeuwig op teren. Ik ben de laatste jaren een aantal keer bij ADO en Zwolle wezen kijken. Wat een horror. Ik ben bang dat de verantwoordelijken in Leeuwarden eerder voor een dergelijke aanpak kiezen dan voor de Eagles-aanpak, waarbij het met zorgvuldigheid en met oog voor de schoonheid van een stadion is aangepakt. O ja, en zij spelen toevallig ook Eredivisie.

vialli

We hadden wel op het Cambuurplein kunnen blijven maar dan had de Gemeente een
lening moeten verstrekken net als in Deventer(12 miljoen)maar DAT WILLEN ZE NIET !!

denistel

tuurlijk heeft dit stadion veel historie maar als je voor uit wilt dan moet je
een nieuw stadion hebben dat meer geld genereerd want daar draait toch alles
om. je kan wel wijzen naar bijv zwolle maar wat die lui de laatste jaren gepresteerd
hebben is gewoon heel knap en dat was ze zonder nieuw stadion niet gelukt
is mijn mening.zelfde is ook zo bij Heracles.

GerardFraneker

Heeft iemand enig idee wanneer de datum is wanneer de gemeente het onderwerp Cambuur gaat  behandelen?

Cor

Citaat van: brambo3004 op november 30, 2016, 17:06:58
Uiteraard breng ik het wat cynisch en fatalistisch, maar dat is meer als tegenhanger van alle mensen die alleen maar roepen om meer snelheid, terwijl er nog totaal geen idee is over hoe dat hele stadion eruit moet gaan zien. Als ik kijk naar clubs als Eagles en Feyenoord, waar de supporters zich danig verweerden/verweren als het over hun stadion gaat, lijkt men hier alleen maar druk te maken over de snelheid van alles. Een uitzondering daargelaten natuurlijk (bijv. de stadioncommissie met een aantal (in mijn ogen goede) adviezen, maar ik vraag me af in hoeverre deze adviezen serieus worden genomen). En ja, natuurlijk speelt er sentiment mee. En nee, natuurlijk kun je daar niet eeuwig op teren. Ik ben de laatste jaren een aantal keer bij ADO en Zwolle wezen kijken. Wat een horror. Ik ben bang dat de verantwoordelijken in Leeuwarden eerder voor een dergelijke aanpak kiezen dan voor de Eagles-aanpak, waarbij het met zorgvuldigheid en met oog voor de schoonheid van een stadion is aangepakt. O ja, en zij spelen toevallig ook Eredivisie.

Dat laatste is waar. Erg toevallig en zeker niet een blijver daar in Deventer. Ik hoop dat er hier iets moois komt. Is wel weer erg op de zaken vooruit lopen om nu al te roepen dat het niks wordt.

Cor

Citaat van: vialli op november 30, 2016, 17:16:53
We hadden wel op het Cambuurplein kunnen blijven maar dan had de Gemeente een
lening moeten verstrekken net als in Deventer(12 miljoen)maar DAT WILLEN ZE NIET !!

De gemeente heeft in het verleden vaak genoeg garant gestaan voor Cambuur. Wanneer je jezelf als club niet kunt redden verdien je hetook nietom betaald voetbal te spelen. Daarom is de JL ook zo'n troosteloze competitie.

vialli

Citaat van: Cor op november 30, 2016, 17:58:40
De gemeente heeft in het verleden vaak genoeg garant gestaan voor Cambuur. Wanneer je jezelf als club niet kunt redden verdien je hetook nietom betaald voetbal te spelen. Daarom is de JL ook zo'n troosteloze competitie.

Dan zijn er in Nederland nog wel een paar clubs die daarvoor in aanmerking komen.

Cor

Citaat van: vialli op november 30, 2016, 21:19:24
Dan zijn er in Nederland nog wel een paar clubs die daarvoor in aanmerking komen.

Dat is precies wat ik bedoel. Wees eerlijk, qua geld en ambitie verdienen heel veel clubs het toch om geen betaald voetbal meer te spelen. Goede sanering zou geen kwaad kunnen. Zelf de broek ophouden, met of zonder grote sponsor maar geen overheidsgeld er in steken. Meewerken van gemeentes bij uitvoering van goed onderbouwde en gefinancierde projecten is wel belangrijk.

vialli

Citaat van: Cor op november 30, 2016, 22:24:37
Dat is precies wat ik bedoel. Wees eerlijk, qua geld en ambitie verdienen heel veel clubs het toch om geen betaald voetbal meer te spelen. Goede sanering zou geen kwaad kunnen. Zelf de broek ophouden, met of zonder grote sponsor maar geen overheidsgeld er in steken. Meewerken van gemeentes bij uitvoering van goed onderbouwde en gefinancierde projecten is wel belangrijk.

En laat daar nou net het verschil in benadering zitten bij de verschillende gemeentes. De ene
gemeente staat daar positiever in dan de ander en dan hoeven we niet zo ver om ons heen te zien!!!!