Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Andre-Lwd

Ik hoorde dat het vak aan 700 supporters plaats gaat bieden, waarom zo veel, ik meende dat 400 - 450 genoeg was ivm stadioncapaciteit.

Goudvinger

Citaat van: Andre-Lwd op mei 30, 2013, 09:54:15
Ik hoorde dat het vak aan 700 supporters plaats gaat bieden, waarom zo veel, ik meende dat 400 - 450 genoeg was ivm stadioncapaciteit.

Misschien dat het Cambuur de mogelijkheid geeft om de capaciteit te vergroten naar meer dan 10.000+ plaatsen door de bouw van noodtribunes? Voorbeeld is PEC Zwolle dit seizoen, die aan de lange zijde een tribune van 3 rijen er bij heeft geplaatst. Geen idee of dit de reden is natuurlijk, maar een beetje speculatie op dit forum is ons niet vreemd   :koffie

Destroyer

Las op een forum dat olle nu staan tribune krijgt voor sk houders. Eagles gaan stadion ook uitbreiden met nood tribunes.

Denk dat bij ons dit ook wel mogelijk moet zijn. Is meer inkomsten.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

roepieh

Citaat van: Destroyer op mei 30, 2013, 12:55:51
Is meer inkomsten.

maar dan moet je wel eerst weer een (kleine) investering doen. En dan kan je je afvragen of je er in de komende jaren iets aan hebt (met in het achterhoofd een eventueel nieuw stadion)

SCC-J

dat duurt nog wel x aantal jaar. ook kan je die tribunes huren voor een jaar.

denistel

waar wil je ze neer zetten ???

Len Cantello

Citaat van: Goudvinger op mei 29, 2013, 13:56:38
De gemeente heeft geen enkele visie op het gebied van topsport. Breedtesport is het enige waar zij zich mee bezig houden, maar getuige de taferelen op Sportpark Wiarda gaat ook dat hen niet goed af. Natuurlijk moet de gemeente geen geld in Cambuur stoppen, maar ze moeten zich wel realiseren dat een club als Cambuur goud waard is voor de stad, als populaire sportclub in de best bekeken sportcompetitie van Nederland. Het faciliteren en meedenken in processen om topsportverenigingen als Cambuur en Aris verder te helpen is, als je kijkt naar de publieke belangstelling onder de bevolking, bijna een plicht te noemen. Natuurlijk moet er een nieuwe ijshal komen, zelfs in Sneuzichistan zouden ze zich krom lachen om de huidige ijshal. Maar het feit dat de gemeente zich meer bezig houdt met een ijshal die wekelijks door een paar honderd mensen wordt bezocht dan een voetbalclub die tweewekelijks 10.000 mensen uit- en rond de stad aantrekt, getuigt van een verkeerde focus en dat is wat mij betreft een kwalijke zaak en vooral een gemiste kans om topsport in Leeuwarden (en daarmee stimulering voor breedtesport) naar een hoger plan te tillen.
:thumbsup
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

SCC-J

Citaat van: denistel op mei 30, 2013, 17:51:44
waar wil je ze neer zetten ???
geen idee, hoofdtribune misschien? Bij GAE gaan ze het ook doen en die zitten al met hun neus op het veld.

papier

Citaat van: SCC-J op mei 31, 2013, 09:52:30
geen idee, hoofdtribune misschien? Bij GAE gaan ze het ook doen en die zitten al met hun neus op het veld.

Bij de play offs van 2009 kon dat prima dus dat zal het komende seizoen ook prima kunnen, mooi idee want dat hoge bij West en Noord is niet echt heel erg mooi natuurlijk. Wie weet kun je daar stoeltjes voor noord voor gebruiken en daar (gedeeltelijk) een sta tribune van maken.

Treb

Ik heb het al eerder aangegeven:

Trek Oost door naar het veld toe. Plexiglas voor het uitvak ala De Graafschap. Bouw noodtribunes voor West, de trappen lopen schuin naar beneden dus daar is nog zat ruimte. Zelfde geldt voor de Noordtribune. Ook daar lopen de trappen schuin en is genoeg ruimte om de tribune tot aan het veld te trekken. Maak daar desnoods een sta-tribune van.

Als je dat doet heb je zeker 2500 plaatsen meer.

Clint

Citaat van: Treb op mei 31, 2013, 10:41:11
Ik heb het al eerder aangegeven:
Zelfde geldt voor de Noordtribune. Ook daar lopen de trappen schuin en is genoeg ruimte om de tribune tot aan het veld te trekken. Maak daar desnoods een sta-tribune van.

Als je dat doet heb je zeker 2500 plaatsen meer.

Mag niet. Er moet een zone zijn voor vluchtwegen.

Galdiano

Tijdens play offs 2008 mocht dit. Echter na de tijd is er uitdrukkelijk gezegd dt dit nooit en de nimmer meer mocht ivm de veiligheid op west! Brandweer gaf dit advies!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Galdiano

Citaat van: clint op mei 31, 2013, 10:45:22
Mag niet. Er moet een zone zijn voor vluchtwegen.

Dit is dan ook de reden! Bij Zwolle hebben ze uitgangen in de tribune. Op west moet alles naar beneden, en is er bij calamiteit geen vlucht route!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Treb

Owja.. tuurlijk.. nog niet gedacht aan brandveiligheid e.d.

Tja, dan maar een nieuw stadion  8)

Treb

Oost zou je wel kunnen aanpakken trouwens..

En die afgrijselijke oranje stoeltjes misschien vervangen.