Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

michello

Citaat van: speculeter op april 23, 2016, 07:52:24
Eigenlijk is er weinig nieuws.
vraag me dus eigenlijk af waarom de krant besluit om op dit tijdstip dit stuk te publiceren.

Voor veel mensen is dit echt wel nieuws,  dat er her en der bij bepaalde mensen wat meer bekend is wil niet zeggen dat dit voor iedereen zo is.

666

Pathe bioscoop komt bij de Harmonie.. De leeuwarder bioscopen zitten ook nog in de binnenstad, dit gaan ze nooit toestaan.

Culturele hoofdstad hebben ze ook al een miljoenen tekort op... Misschien ben ik sceptisch maar ik zie het allemaal niet gebeuren.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

DK

er werd de laatste tijd zo hard geroepen op het forum dat het allemaal rond is en het stadion er gaat komen..  ons 'ambitieus' gemeentebestuur denkt daar echter heel anders over...  ik zie echt niet nog een bioscoopketen naar de stad komen..  onze vriend Deinum wist niet hoe snel hij de contracten met Pathe moest ondertekenen om snel een grote keten in de binnenstad te krijgen.. dan heeft ie weer wat argumenten om de boel tegen te houden..  met alle bezwaarschriften die nog gaan komen vanuit de wijken en de middenstand kan het sowieso wel eens erg lastig worden allemaal.

Bascambuur

Als het klopt wat er in dat artikel staat, dan zou het mij verbazen als er binnen 10 jaar een nieuw stadion staat. Concurrentie dit en dat. Ik ben blij dat we in een land leven waar de gemeente bepaalt welke bedrijven zich mogen vestigen in een stad.  8P

mario

Ondanks het artikel in de LC hoor ik om me heen veel scepsis. Zo zou de financiƫle onderbouwing van het stadion zelf nog lang niet rond zijn. Ik wacht de komende weken in spanning af....

denistel

wij zalle wel de enige stad wese waar het niet van de grond komt

en maar klagen dat er veel politie inzet nodig is bij het oude stadion

dat ze dik het schip in gaan met dat culturele hoofstad gedoe kon je
al lang aan zien komen natuurlijk.

vialli

#4851
Dat stadion wud op alle mogelukke manieren tegenwerkt, maar dat is oek logisch want de HELE FRIESE POLITIEK wil natuurluk niet dat dat SFEERLOZE stadion van DKV LEEGLOOPT, want dat gebeurt as Cambuur de poaten onder de kont krijt. Dan late we die lui de hakken sien en dat wille su met alle middelen foorkomme. As die Deinum fan goeie wil weest was had ie die bioscoop direct  naar ut WTC plan sture mutten maar die bioscoop mut so noodig bij de Harmonie en de Neushoorn( kosten 18 miljoen!!!) komme om meensen te trekken, want daar mut natuurluk aansen oek weer een slomp geld bij,en die Kulturele hoofdstad wud oek een grooot  fiasco maar daar hevve ut mar even niet over.

jimny

Even .een paar feiten
1 Het eerste plan voor een stadion bij het WTC kosten 23 miljoen
2  Het tweede plan voor een heel uitgebreid stadion gepresenteerd door de projectontwikkelaar kosten 43
     Miljoen.
3  De Leeuwarder Courant plaatst een artikel over nieuw stadion kosten 50 miljoen
4  Onze gemeente gaat niet meewerken aan dit laatste plan er liggen afspraken met de detailisten binnenstad
     Dat er nooit weer toestemmingen zullen worden verstrekt aan detailhandel en concurenten buiten de
      binnenstad dus forget it het plan bij het WTC.
5   De infrastructuur ten laste van gemeente bij WTC bedragen ongeveer 30 miljoen en bij huidige locatie 8
      miljoen.
6   Cambuur heeft dus nog steeds de bussiness cage voor het nieuwe stadion nog niet rond.

Geelblauwstiens

Citaat van: jimny op april 24, 2016, 09:16:24
Even .een paar feiten
1 Het eerste plan voor een stadion bij het WTC kosten 23 miljoen
2  Het tweede plan voor een heel uitgebreid stadion gepresenteerd door de projectontwikkelaar kosten 43
     Miljoen.
3  De Leeuwarder Courant plaatst een artikel over nieuw stadion kosten 50 miljoen
4  Onze gemeente gaat niet meewerken aan dit laatste plan er liggen afspraken met de detailisten binnenstad
     Dat er nooit weer toestemmingen zullen worden verstrekt aan detailhandel en concurenten buiten de
      binnenstad dus forget it het plan bij het WTC.
5   De infrastructuur ten laste van gemeente bij WTC bedragen ongeveer 30 miljoen en bij huidige locatie 8
      miljoen.
6   Cambuur heeft dus nog steeds de bussiness cage voor het nieuwe stadion nog niet rond.

Weinig feiten Jimmy, meer wat persoonlijke emotie.

Dokkumer

Citaat van: jimny op april 24, 2016, 09:16:24
Even .een paar feiten
1 Het eerste plan voor een stadion bij het WTC kosten 23 miljoen
2  Het tweede plan voor een heel uitgebreid stadion gepresenteerd door de projectontwikkelaar kosten 43
     Miljoen.
3  De Leeuwarder Courant plaatst een artikel over nieuw stadion kosten 50 miljoen
4  Onze gemeente gaat niet meewerken aan dit laatste plan er liggen afspraken met de detailisten binnenstad
     Dat er nooit weer toestemmingen zullen worden verstrekt aan detailhandel en concurenten buiten de
      binnenstad dus forget it het plan bij het WTC.
5   De infrastructuur ten laste van gemeente bij WTC bedragen ongeveer 30 miljoen en bij huidige locatie 8
      miljoen.
6   Cambuur heeft dus nog steeds de bussiness cage voor het nieuwe stadion nog niet rond.
Interessante opsomming jimny, maar kun je deze ook staven door middel van links met de genoemde bedragen?

Op puntje 4: Het is niet alleen de binnenstad, maar ook de Centrale die op elke mogelijke manier concurrentie in het WTC gebied wil voorkomen. En ik vraag mij af in hoeverre de door jou genoemde afspraken die gemaakt zijn met de ondernemers in de binnenstad rechtsgeldig zijn.


Vlampiep

Citaat van: Dokkumer op april 24, 2016, 09:59:17
Interessante opsomming jimny, maar kun je deze ook staven door middel van links met de genoemde bedragen?

Op puntje 4: Het is niet alleen de binnenstad, maar ook de Centrale die op elke mogelijke manier concurrentie in het WTC gebied wil voorkomen. En ik vraag mij af in hoeverre de door jou genoemde afspraken die gemaakt zijn met de ondernemers in de binnenstad rechtsgeldig zijn.
Wat ik er van weet, is dat er in het verleden door Wethouder Deinum harde toezeggingen zijn gedaan aan de grote winkelketens in de binnenstad en Centrale dat er op de huidige locatie geen concurrentie zal komen en idem bij het WTC.
De toezegging van een Wethouder is een besluit wat alleen door het voltallige College en Gemeente Raad kan worden herroepen. En dat zie ik niet gebeuren.

jimny

@Dokkumer de door mij genoemde bedragen over een nieuw stadion zijn eerst door Ype Smid naar buiten gebracht via de pers.
En het genoemde bedrag van 43 miljoen is op de laatste persconferentie door de projectontwikkelaar genoemd en nu wordt in het LC artikel een bedrag van 50 miljoen genoemd.
Verder is het inderdaad zo dat er een raadsbesluit is genomen over de door mij genoemde detailhandel in de binnenstad en de Centrale hoort daar niet bij.
Maar ik ken een detailist gevestigd onder het stadion die mij persoonlijk heeft verteld dat men tot aan de hoge raad gaat om een supermarkt tegen te houden bij het WTC en dat zo'n procedure zomaar 7 jaar kan duren en dat weet onze gemeente ook dus die zijn heel voorzichtig.

John Hiatt

Het enige feit dat telt: de ontwikkelbrief die is vastgesteld door college en raad! Volgens die brief mag een bioscoop en mag een supermarkt, als ergens anders in de stad een supermarkt verdwijnt! En er zijn nog vele andere mogelijkheden. Volgens het artikel in de LC heeft Cambuur de zaakjes rond. Ik ga er vanuit dat dit past binnen die brief. Dan kan de gemeente niet meer tegenwerken, er is ook nog zoiets als onbehoorlijk bestuur. En volgend jaar zijn er weer verkiezingen voor de gemeenteraad.

Lore

Citaat van: John Hiatt op april 24, 2016, 11:26:01
Het enige feit dat telt: de ontwikkelbrief die is vastgesteld door college en raad! Volgens die brief mag een bioscoop en mag een supermarkt, als ergens anders in de stad een supermarkt verdwijnt! En er zijn nog vele andere mogelijkheden. Volgens het artikel in de LC heeft Cambuur de zaakjes rond. Ik ga er vanuit dat dit past binnen die brief. Dan kan de gemeente niet meer tegenwerken, er is ook nog zoiets als onbehoorlijk bestuur. En volgend jaar zijn er weer verkiezingen voor de gemeenteraad.

Het lijkt mij ook niet dat Cambuur of de projectontwikkelaar zomaar partijen heeft benadert zonder zich aan de richtlijnen van de gemeente te houden. Ik hoop in ieder geval dat het zo snel mogelijk in de raad komt, dan kunnen wij beginnen aan de bezwaarprocedures!

JurjenS7

Citaat van: jimny op april 24, 2016, 11:13:55
@Dokkumer de door mij genoemde bedragen over een nieuw stadion zijn eerst door Ype Smid naar buiten gebracht via de pers.
En het genoemde bedrag van 43 miljoen is op de laatste persconferentie door de projectontwikkelaar genoemd en nu wordt in het LC artikel een bedrag van 50 miljoen genoemd.
Verder is het inderdaad zo dat er een raadsbesluit is genomen over de door mij genoemde detailhandel in de binnenstad en de Centrale hoort daar niet bij.
Maar ik ken een detailist gevestigd onder het stadion die mij persoonlijk heeft verteld dat men tot aan de hoge raad gaat om een supermarkt tegen te houden bij het WTC en dat zo'n procedure zomaar 7 jaar kan duren en dat weet onze gemeente ook dus die zijn heel voorzichtig.
De gemeente zal zich dan juridisch laten informeren en te horen krijgen dat degenen die geen supermarkt in wtc willen geen poot hebben om op te staan. Overigens is afdeling bestuursrechtspraak Raad van State het hoogste rechtscollege in dit soort dingen. Ik zit niet zo in het bestuursrecht, maar ik weet wel dat de gemeente inderdaad alle belangen moet meewegen in haar besluitvorming. Het individuele belang van een detailist zal dan ten onder gaan aan het algemene belang van een nieuw stadion.  Een procedure bij de bestuursrechter tot aan de abrvs vertraagt het bouwproces niet. Het leidt slechts tot gan verhoogde nadeelcompensatie mochten ze dat winnen ( waar ik niet vanuit ga)