Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

piene hassus

Ik denk dat Leijten oek wel weet dat de huzenbouw op syn kont lijt, miskien issie wel skytwys met dit idee

Lore

Citaat van: piene hassus op mei 28, 2013, 18:58:32
Ik denk dat Leijten oek wel weet dat de huzenbouw op syn kont lijt, miskien issie wel skytwys met dit idee

Met alle respect voor je enthousiasme, maar de gemeente gaat hier absoluut niet mee akkoord. Het veiligheidsrisico van een stadion midden in de stad is veel te groot.

piene hassus

O Ja? wat isser de laaste jaren foor risicovols gebeurd dan?

Lore

Citaat van: piene hassus op mei 29, 2013, 09:53:54
O Ja? wat isser de laaste jaren foor risicovols gebeurd dan?

Het gaat niet om mijn mening en niet om de jouwe mbt het risico, maar die van de gemeente. Die zullen simpelweg nooit toestaan dat er een nieuw stadion komt op dit locaties. De aan- en afvoerwegen zijn niet goed genoeg, de parkeergelegenheid zorgt voor overlast voor de buurt en de overlast voor de wijk bij ongeregeldheden is te groot.


Chipke

Hoe staan de zaken m.b.t. het uitvak? Ben wel benieuwd. Zijn er nog mensen in het stadion geweest?

reisbureau

Citaat van: Lore op mei 29, 2013, 11:19:47
Het gaat niet om mijn mening en niet om de jouwe mbt het risico, maar die van de gemeente. Die zullen simpelweg nooit toestaan dat er een nieuw stadion komt op dit locaties. De aan- en afvoerwegen zijn niet goed genoeg, de parkeergelegenheid zorgt voor overlast voor de buurt en de overlast voor de wijk bij ongeregeldheden is te groot.

Op de huidige locatie is met enige creativiteit best iets neer te zette.

Het hele stadion gebied (dus inclusief de velden van vv Leeuwarden) staat ter beschikking. Dus voldoende ruimte voor Stadion en parkeergelegenheid. Eventuele Escape voor parkeren naar Centrale.

Er is één centrale uitvalsweg in te richten die als een streep naar de A. Vondelingweg gaat (ruimte zat rond de bestande weg).
De aan- en afvoer van eventueel met de trein arriverende uitsupporters kan dan ook via die route en het station Cammingaburen. Voordeel is dat eventuele controles op kaarten en ongenode zaken al op het station kan (dus geen vertragingen bij aankomst stadion).





Roofvogel

Citaat van: reisbureau op mei 29, 2013, 12:14:55
Op de huidige locatie is met enige creativiteit best iets neer te zette.

Het hele stadion gebied (dus inclusief de velden van vv Leeuwarden) staat ter beschikking. Dus voldoende ruimte voor Stadion en parkeergelegenheid. Eventuele Escape voor parkeren naar Centrale.

Er is één centrale uitvalsweg in te richten die als een streep naar de A. Vondelingweg gaat (ruimte zat rond de bestande weg).
De aan- en afvoer van eventueel met de trein arriverende uitsupporters kan dan ook via die route en het station Cammingaburen. Voordeel is dat eventuele controles op kaarten en ongenode zaken al op het station kan (dus geen vertragingen bij aankomst stadion).

Dat van de trein kan al niet, alles vanuit het westen rijdt op stroom en aangezien de lijn naar Groningen geen bovenleiding heeft wordt dat dus al niets. Overstappen op Leeuwarden CS is ook niet te doen.

Lore

Citaat van: reisbureau op mei 29, 2013, 12:14:55
Op de huidige locatie is met enige creativiteit best iets neer te zette.

Het hele stadion gebied (dus inclusief de velden van vv Leeuwarden) staat ter beschikking. Dus voldoende ruimte voor Stadion en parkeergelegenheid. Eventuele Escape voor parkeren naar Centrale.

Er is één centrale uitvalsweg in te richten die als een streep naar de A. Vondelingweg gaat (ruimte zat rond de bestande weg).
De aan- en afvoer van eventueel met de trein arriverende uitsupporters kan dan ook via die route en het station Cammingaburen. Voordeel is dat eventuele controles op kaarten en ongenode zaken al op het station kan (dus geen vertragingen bij aankomst stadion).

Het is heerlijk om te speculeren en in oplossingen te denken, maar als ik op de stoel van de gemeente ga zitten zie ik ook de voordelen van een stadion op de rand van de stad. Dus die zullen altijd op die variant gaan sturen.

Spijtig maar helaas, Cambuur krijgt nooit een nieuw stadion op de huidige locatie.

reisbureau

Kijk als de gemeente toch niets wil en daar lijkt het sterk op, zal er toch iets gedaan moeten worden.

Dan moet je denken in mogelijkheden en niet in beperkingen (creatief zijn).

Een bovenleiding voor een electrische trein een issue. Natuurlijk niet. Koppelen ze er maar een oude bagger bak voor ter hoogte van Stephenson viaduct en dendederen dan lekker door naar het spoor naar Groningen.

Een nwe locatie is niet realistisch in tijden van crisis. De noodzakelijk te verhuren ruimten mogen niet concurreren met bestaande in Leeuwarden. En alleen voor het trappen tegen een balletje eens in de 2 weken gaat dit dus niet werken.
Op de huidige locatie zitten al veel bedrijven/winkels. Uitbreiden en nog meer winkels toestaan (verplaatsen van dood en overleden Vliet) is dan de kans.

Draai het verhaal eens om.
Ik heb namelijk de afgelopen dagen alleen maar positieve dingen vanuit Deventer voorbij horen komen. Hoe mooi, nostaligisch etc etc het huidige GEA stadion gelegen is. Nou dat is echt wel familie van onze situatie.

Ach het is nooit wat en zal oek nooit wat wurduh mentaliteit. Ophouden. We zijn Eredivisionist potdomme.

Goudvinger

De gemeente heeft geen enkele visie op het gebied van topsport. Breedtesport is het enige waar zij zich mee bezig houden, maar getuige de taferelen op Sportpark Wiarda gaat ook dat hen niet goed af. Natuurlijk moet de gemeente geen geld in Cambuur stoppen, maar ze moeten zich wel realiseren dat een club als Cambuur goud waard is voor de stad, als populaire sportclub in de best bekeken sportcompetitie van Nederland. Het faciliteren en meedenken in processen om topsportverenigingen als Cambuur en Aris verder te helpen is, als je kijkt naar de publieke belangstelling onder de bevolking, bijna een plicht te noemen. Natuurlijk moet er een nieuwe ijshal komen, zelfs in Sneuzichistan zouden ze zich krom lachen om de huidige ijshal. Maar het feit dat de gemeente zich meer bezig houdt met een ijshal die wekelijks door een paar honderd mensen wordt bezocht dan een voetbalclub die tweewekelijks 10.000 mensen uit- en rond de stad aantrekt, getuigt van een verkeerde focus en dat is wat mij betreft een kwalijke zaak en vooral een gemiste kans om topsport in Leeuwarden (en daarmee stimulering voor breedtesport) naar een hoger plan te tillen.

Lore

Citaat van: reisbureau op mei 29, 2013, 13:32:00
Kijk als de gemeente toch niets wil en daar lijkt het sterk op, zal er toch iets gedaan moeten worden.



Misschien is het wel een idee om aan te kondigen dat Cambuur een groot nieuw stadion neer gaat zetten op de huidige locatie. De gemeente wordt doodsbenauwd van het idee dat er een goede eredivisieclub jaren op deze plek gevestigd blijft. Misschien dat er dan wat beweging komt.

jeff

Citaat van: Lore op mei 29, 2013, 16:07:45
Misschien is het wel een idee om aan te kondigen dat Cambuur een groot nieuw stadion neer gaat zetten op de huidige locatie. De gemeente wordt doodsbenauwd van het idee dat er een goede eredivisieclub jaren op deze plek gevestigd blijft. Misschien dat er dan wat beweging komt.
En bij wie moet de bouwverguning worden aangevraagt? Bij de gemeente die hem dan weigert met oog op veiligheid.

vialli

De gemeente Rotterdam staat positief tegenover een nieuw stadion en zijn bereid
daar de komende jaren geld in te steken. Ze moeten in de gemeente Leeuwarden dus niet
met smoesjes aankomen van oneigenlijke subsidie want dan geldt dat ook voor Rotterdam.

piene hassus

De gemeente hoeft niet direkt geld in Cambuur te steken maar mut wel de gelegenheid geve foor topsport. Dus un nieuw stadion is un must. daar kan Europa toch niks fan segge toch? Trouwes  miskien lijt de  Werpsterhoek over 5 jaar oek wel inne stad. De huzen rukke aardig op.

denistel

Citaat van: Chipke op mei 29, 2013, 11:39:19
Hoe staan de zaken m.b.t. het uitvak? Ben wel benieuwd. Zijn er nog mensen in het stadion geweest?

wordt door getrokken tot voor de 2e ingang oost tribune.komt plexiglas in en als het goed is parkeerplaatsen op het
nu nog trainings veld van vv leeuarden.